06.10.20, 10:00
Komitet Badań Radiowych rozpoczyna współpracę z Gemius w ramach projektu badania jednoźródłowego
1 października br. Komitet Badań Radiowych i firma Gemius podpisały umowę, na mocy której rozpoczęły współpracę w zakresie pomiaru audytorium stacji radiowych w ramach jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
Celem rozpoczętej współpracy jest opracowanie metodologii pomiaru radia w badaniu jednoźródłowym, optymalizacja metodologii pomiaru pasywnego oraz wypracowanie rozwiązania umożliwiającego szczegółowe monitorowanie rynków lokalnych. Wspólne rozwiązanie ma umożliwić dostęp do unikalnych informacji o współkonsumpcji mediów.
Aktualny standard - Radio Track - realizowany na zlecenie KBR przez Kantar Polska, w badaniu jednoźródłowym będzie dodatkowo pełnił rolę badania założycielskiego, opisującego strukturę konsumpcji mediów (w tym radia) aktualizowaną w cyklu miesięcznym. Jest to jedno z największych badań trackingowych przeprowadzanych w Polsce. Z kolei pasywny pomiar konsumpcji mediów (w tym słuchalności stacji radiowych), bazujący na panelu jednoźródłowym, to innowacyjne, autorskie rozwiązanie Gemius, nagradzane na arenie międzynarodowej. Wykorzystanie wspólnego potencjału, wieloletniego doświadczenia i wiedzy eksperckiej Komitetu Badań Radiowych pozwoli przyczynić się do rozwoju jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
„KBR od wielu lat ze szczególną troską dba o poprawność realizacji badania Radio Track, śledzi trendy na światowych rynkach, sprawdzając możliwości ich adaptacji na polskim rynku oraz prowadzi dyskusje z niezależnymi konsultantami. To jedyne kompleksowe badanie audytorium radiowego na rynku w Polsce, które obejmuje pomiarem niemal wszystkie koncesjonowane polskie stacje radiowe nadające w obszarze kraju. Tego typu badanie, realizowane metodą DAR (Day After Recall), istnieje obecnie na wszystkich wiodących rynkach Europy m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, w krajach skandynawskich dla stacji lokalnych i regionalnych, a także w Bułgarii czy na Ukrainie. Polskie badanie słuchalności radia znajduje się w awangardzie pod względem wielkości próby, jak i prób w poszczególnych miastach będących ośrodkami lokalnej radiofonii. Współpraca z Gemius to kolejny etap w rozwoju badania radiowego i odpowiedź na aktualne potrzeby ze strony rynku. Jesteśmy przekonani, że efektem tej współpracy będzie także wzrost standardów badawczych w Polsce” – mówi Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.
„Decyzja KBR o nawiązaniu strategicznej współpracy z Gemius jest dla nas z jednej strony zobowiązaniem do dalszej ciężkiej pracy, a z drugiej stanowi już teraz powód do prawdziwej dumy. Rozwijane przez nas, bazujące na autorskiej metodologii, badanie jednoźródłowe zostało po raz kolejny docenione i pozytywnie zweryfikowane przez rynek mediowy. Wierzę, że mając w KBR partnera zainteresowanego rozwojem naszego wspólnego projektu, uda nam się w Polsce wypracować docelową efektywną metodologię łączącą wszystkie zalety badań pasywnych z wynikami badań deklaratywnych, co umożliwi prezentowanie z dużą dokładnością wyników słuchalności nie tylko dużych stacji ogólnopolskich, czy sieci stacji lokalnych, ale też małych pojedynczych stacji lokalnych” – mówi Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.
Komitet Badań Radiowych będzie kontynuował współpracę z KRRiT nad badaniem założycielskim oraz badaniami testowymi, służącymi rozwojowi badań mediów. Tak, jak dotychczas, będzie angażował się w prace zmierzające do powołania organizacji typu JIC (Joint Industry Committee).
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze