02.11.20, 07:00

Świerszczyk mimo pandemii notuje wzrost sprzedaży

Okładka magazynu "Świerszczyk"
Fot.: materiały prasowe

Od lipca br. sprzedaż magazynu „Świerszczyk” weryfikowana jest przez ZKDP. Wg wrześniowego raportu w pierwszym miesiącu wakacji rodzice kupili 31531 egzemplarzy magazynu. Tym samym „Świerszczyk” uplasował się na trzeciej pozycji w segmencie najbardziej popularnych pism dziecięcych na rynku w Polsce. Wzrasta również liczba prenumerat - w ciągu siedmiu miesięcy aż o 20 proc.

Mimo pandemii, w 2020 roku obserwujemy stały wzrost sprzedaży magazynu „Świerszczyk” - od stycznia do lipca tego roku wyniósł on 19 proc., przy średniej miesięcznej wynoszącej 32773 egz. W analogicznym okresie 2019 roku liczba ta wynosiła 27518 egzemplarzy. Warto przy tym zauważyć, że w odróżnieniu od innych czasopism dla dzieci z zestawienia ZKDP nie dodajemy do „Świerszczyka” żadnych gadżetów, mających stymulować wzrost popytu. „Świerszczyk” wygrywa jakością” – mówi Eliza Amanowicz, dyrektor marketingu w wydawnictwie Nowa Era. „W tej chwili aż 42 proc. sprzedanych egzemplarzy „Świerszczyka” jest dystrybuowanych w prenumeracie: zarówno indywidualnej, jak i szkolnej. Tylko od stycznia do lipca liczba prenumerat wzrosła o 20 proc.” - dodaje Amanowicz.

Wydawnictwo edukacyjne Nowa Era wydaje magazyn „Świerszczyk” od 2005 r. Wówczas sprzedaż wynosiła zaledwie kilka tysięcy egzemplarzy. Dziś plasuje się na poziomie 32773 egzemplarzy. Od trzech lat magazyn jest miesięcznikiem (wcześniej wydawany jako dwutygodnik), a jego objętość zwiększyła się z 32 do 52 stron. Szata graficzna pisma została odświeżona, a każdy numer zawiera także edukacyjną grę planszową, stanowiącą integralną część magazynu.

Wg badań jakościowych przeprowadzonych przez wydawnictwo Nowa Era, „Świerszczyk” kupują świadomi rodzice. Naturalnymi ambasadorami pisma są również nauczyciele przedszkolni oraz edukacji wczesnoszkolnej. To dla nich powstają specjalne scenariusze lekcji z wykorzystaniem treści z magazynu. W prenumeracie szkolnej kupowanych jest ok. 4 tys. egzemplarzy tytułu miesięcznie.

Magazyn dla dzieci „Świerszczyk” to najstarsze, wychodzące bez przerwy czasopismo dla dzieci w Europie. Ukazuje się od 1 maja 1945 r. i w tym roku świętuje 75-lecie swojego istnienia. Obecnie publikowany przez wydawnictwo edukacyjne Nowa Era, jest miesięcznikiem literacko-edukacyjnym, skierowanym do dzieci w wieku 5-9 lat. Obecny nakład czasopisma wynosi 69,5 tys. egzemplarzy. Cena pisma to 9,90 zł.

Komentarze

Powiązane

18.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 marca?
17.03.23, 07:30
| prasa » informacje
Fundusz na rzecz ukraińskich mediów podsumowuje swoje działania
W marcu 2023 r. minęło 12 miesięcy, od kiedy dziennikarze z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii powołali Fundusz na rzecz ukraińskich mediów (Ukrainian Media Fund, UMF), by pomóc przetrwać mediom w Ukrainie.
17.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.23, 12:15
| prasa » informacje
GLAMOUR zmienia na wszystkich rynkach swój logotyp
Marka GLAMOUR (Burda Media Polska) zmienia logotyp na wszystkich rynkach, na których występują jej magazyny i serwisy. Zmiana logotypu to również nowe otwarcie i wyznaczenie kierunku, w którym brand ma zmierzać w najbliższych latach.
16.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.23, 11:23
| prasa » informacje
Kupony rabatowe na Stylowe Zakupy w Twoim Stylu i Pani
Akcja „Stylowe Zakupy” potrwa sześć dni na przełomie marca i kwietnia br. Kupony rabatowe pojawią się w magazynach Wydawnictwa Bauer - „Twoim Stylu” oraz „Pani”.
15.03.23, 10:29
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
14.03.23, 07:30
| prasa » informacje
Gazeta.pl, Gazeta Wyborcza i Wyborcza.pl w finale INMA Global Media Awards 2023
Do tegorocznej edycji konkursu INMA Global Media Awards 2023 zgłoszono 775 projektów z 40 krajów. Wśród finalistów znalazły się aż trzy projekty mediów Agory – Gazeta.pl, „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Laureaci nagrody zostaną ogłoszeni w piątek, 26 maja br.
14.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 marca?
13.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 marca?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.