16.10.20, 10:53

Rozgłośnie ze specjalnymi procedurami i minimalną ilością osób w redakcjach na czas jesiennej fali pandemii

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Rozgłośnie radiowe wprowadziły duży zakres obostrzeń związanych z pandemią. W firmach obowiązują nie tylko odgórne zalecenia, ale również dodatkowe rozwiązania przygotowane samodzielnie przez firmy. 

Jak poinformowała nas Małgorzata Kozieł z Eurozetu, w firmie cały czas obowiązują decyzje i procedury, jakie wprowadziliśmy w marcu br., na samym początku pandemii w Polsce. „W związku z czym, Zarząd w dalszym ciągu rekomenduje ograniczenie liczby osób przebywających w biurach do niezbędnego minimum. Tam, gdzie to możliwe pracujemy zdalnie, natomiast dla Zespołów pracujących w biurach przygotowane zostały odpowiednie środki i procedury bezpieczeństwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz rotacyjny system pracy” – podkreśla Małgorzata Kozieł. Eurozet prowadzi również wewnętrzną kampanię informacyjną dotyczącą zachowania ostrożności oraz dbania o zdrowie w czasie pandemii.

Wydawnictwo Bauer opiera się w organizacji pracy firmy nie tylko na odgórnych zaleceniach.Pracujemy w poszanowaniu nie tylko zaleceń polskich władz epidemiologicznych, ale i naszych wewnętrznych procedur. Pracownicy, którzy nie mogą wykonywać pracy zdalnie pracują w systemie hybrydowym, a pomieszczenia podzielone są na strefy z powodów bezpieczeństwa” – mówi dla portalmedialny.pl Magdalena Ilkiewicz, Communications Manager z Bauer Media. „Oczywistym jest, że dbamy o ich bezpieczeństwo i bezwzględnie pilnujemy przestrzegania zasad bezpieczeństwa” – podkreśla Ilkiewicz.

Szerokie regulacje wprowadzono również w Polskim Radiu.W związku z trudną sytuacją w Polsce i na świecie związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zarząd Polskiego Radia S.A. mając na uwadze bezpieczeństwo pracowników i gości oraz zachowanie ciągłości emisji celem wypełnienia ustawowej misji, niezwłocznie od momentu ogłoszenia stanu pandemii w naszym kraju zdecydował o wprowadzeniu wszystkich niezbędnych środków bezpieczeństwa zalecanych przez władze centralne i sanitarne oraz wewnętrzne zespoły powołane z uwagi na sytuację epidemiczną” - mówi dla portalmedialny.pl Monika Kuś z Polskiego Radia.

W PR utrzymana jest zdalna/rotacyjna praca pracowników w komórkach, w których jest to możliwe. Pracownicy wracający z wyjazdów zagranicznych - zgodnie z zaleceniami - są kierowani do pracy zdalnej na okres minimum siedem dni. Z kolei pracownicy, którzy wracają do pracy po dłuższym okresie pracy zdalnej lub nieobecności powyżej siedmiu dni oraz osoby po odbytej obowiązkowej kwarantannie nałożonej przez Sanepid, zobowiązani są do składania kierownikom swoich komórek organizacyjnych oświadczeń COVID-19.

Dodatkowo w obiektach Polskiego Radia S.A. obowiązują takie ograniczenia jak: wszelkie imprezy odbywają się bez udziału publiczności, organizacja spotkań kolegialnych w trybie on-line za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, zawieszone są wycieczki organizowane przez Centrum Edukacji Medialnej.

W Polskim Radiu ponadto utrzymany jest obowiązek zasłaniania nosa i ust w obszarach ogólnodostępnych obiektów nadawcy, utrzymany jest obowiązkowy pomiar temperatury ciała przy wejściach do obiektów nadawcy, obowiązuje oddalenie od siebie o co najmniej 1,5 m na stanowiskach pracy oraz obowiązek zachowania dystansu społecznego między pieszymi, płyny do dezynfekcji rąk są dostępne przy wejściach do obiektów, na korytarzach, przy studiach nagraniowych, z wind można korzystać pojedynczo – zalecane jest korzystanie z klatek schodowych, a część pomieszczeń wyposażono w przegrody oddzielające z plexi.

Polskie Radio S.A. na bieżąco śledzi wszelkie nowe zalecenia władz centralnych i sanitarnych i wdraża je w Spółce” – podkreśla Monika Kuś.

Agora przygotowała organizację pracy firmy, tak by zapewnić ciągłość funkcjonowania organizacji. Poszczególne działy czy biznesy Grupy Agora w dużej mierze kontynuują pracę w formie zdalnej lub w trybie rotacyjnym - taki model został wprowadzony już wiosną br.

Specjalne regulacje dotyczące pracy obowiązują we wszystkich biurach Grupy, w tym siedzibie Agory przy Czerskiej w stolicy. Zgodnie z nimi, m.in. wszyscy wchodzący do siedziby spółki mają mierzoną temperaturę, przez cały czas pobytu w budynku muszą nosić osłonę na nos i usta (maseczkę, przyłbicę, itp.) oraz zachowywać dystans społeczny. Dodatkowo, w warszawskim budynku Agory strefa zajmowana przez zespół segmentu Radio została specjalnie wydzielona dla zachowania jeszcze większego bezpieczeństwa. „W razie jakikolwiek zmian w zaleceniach rządowych elastycznie dostosowujemy się w tym zakresie i przestrzegamy niezbędnych procedur” – podkreśla Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory.

Stacje radiowe Agory pracują tak samo, jak inne biznesy w Grupie - na wszystkich stanowiskach, na których to obecnie możliwe, członkowie zespołów pracują zdalnie, pozostali rotacyjnie. „Tuż po wybuchu pandemii zespoły radiowe przygotowały rozwiązania na różne sytuacje związane z nadawaniem programów i odpowiednie warianty będą wdrażane w razie potrzeby.
Jeśli chodzi o gości stacji radiowych, to zdecydowana większość rozmówców zapraszanych do programów Radia TOK FM łączy się z redakcją zdalnie. Jeśli jednak jest potrzeba nagrania wypowiedzi w studiu, np. do dłuższego programu, to stacja dysponuje specjalnie przygotowanym studiem w budynku Agory - studio to jest regularnie dezynfekowane i dostępne tylko dla osób z zewnątrz, bez możliwości bezpośredniego kontaktu z dziennikarzami. W rozgłośniach muzycznych Agory - Radiu Złote Przeboje, Rock Radio i Radiu Pogoda wszystkie wypowiedzi gości nagrywane są zdalnie” – mówi Staniszewska.

Nieoficjalnie, większość rozgłośni przygotowana jest także na zdalne nadawanie swego programu. Niedawno częściowo taki model wprowadziło internetowe Radio Nowy Świat.

Komentarze

Powiązane

16.04.24, 07:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
15.04.24, 10:57
| radio » informacje
Czwarty Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat. Specjalna ramówka i koncert
16 kwietnia br., w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez patronów audycje. Na wieczór zaplanowano koncert Waglewski Fisz Emade z udziałem patronów. 
15.04.24, 08:30
| radio » informacje
Fajne radio RMF. Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Ruszyła kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
15.04.24, 07:30
| radio » badania rynku
Badanie Total Audio: dlaczego wybieramy treści audio? Informacje, muzyka i ulubieni prowadzący
Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – m.in. takie powody wskazali uczestnicy badania Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Każdego dnia 79 proc. Polaków. „czegoś” słucha.
11.04.24, 12:51
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Nadawcy radiowi będą promować radio jako efektywne medium reklamowe
11 kwietnia br., z okazji Dnia Radia, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.
11.04.24, 10:00
| radio » ludzie
Bilguun Ariunbaatar jako Szalony Reporter w Radiu ZET
11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączył Bilguun Ariunbaatar.
10.04.24, 16:00
| radio » badania rynku
Słuchalność sieci radiowych w I kwartale 2024 r.: Eska liderem, rosnie Audytorium 17 i Meloradio
Radio Eska pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiowa w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 marca 2024 r. (sieci radiowe).
10.04.24, 15:00
| radio » badania rynku
Słuchalność radia w I kwartale 2024 r.: duży wzrost Radia Zet i Radia Maryja
Radio RMF FM pozostaje najchętniej słuchaną rozgłośnią w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 marca 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
10.04.24, 06:30
| radio » badania rynku
Badanie Słuchacz podcastów w Polsce: rośnie słuchalności podcastów
W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 r. blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z V edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy