28.10.20, 09:23

Prawie jak w TV. 16 proc. obłożenia reklamami w serwisach VOD największych nadawców

Fot.: Wavemaker

Jak wynika z analizy Wavemaker, blisko 10 minut reklam na godzinę programu przypada w serwisach VOD największych nadawców. W serwisach komercyjnych stacji (Player i Ipla) obłożenie jest już porównywalne do telewizyjnego. Zdaniem ekspertów, choć VOD w tym roku reklamowo nie urośnie, to i tak wzmocni się jego pozycja na całym szeroko pojętym rynku reklamy wideo.

16 proc. stanowił średni czas emisji reklam w ramach programów w serwisach VOD największych nadawców - wynika z cyklicznej analizy Wavemaker zrealizowanej na przełomie września i października br. To nieznacznie więcej niż w marcu tego roku, kiedy to średnie obłożenie Playera, Ipli i VOD TVP sięgało 15 proc. 

Wynik z jesieni br. oznacza, że serwisy VOD głównych nadawców pokazywały średnio 9,6 minuty reklam na godzinę programu. Średnią tę podnoszą wyniki serwisów należących do nadawców komercyjnych, gdzie w zasadzie clutter zrównał się z telewizyjnym (w TV reklamodawcy mogą zajmować maksymalnie 12 min. na godzinę i stacje komercyjne od lat ten limit skrzętnie wykorzystują – przyp. red.).


Fot.: materiały prasowe

Jak zauważa Wavemaker, obłożenie serwisów VOD rośnie wraz z popularnością tego medium, ale i poszukiwaniem przez reklamodawców zasięgu w młodszych grupach wiekowych. Strategie polskich nadawców wyraźnie nie zakładają na razie utrzymania większego luzu reklamowego na łamach ich stron z wideo. Na świecie eksperymentuje się już z różnymi modelami obecności reklam w serwisach AVOD, np. uruchomiony w ub.r. przez NBC Universal serwis Peacock swoim wyróżnikiem czyni maksymalnie 5-minutowy limit czasu reklamowego przypadający na godzinę programu. 

W Polsce, mimo wysokiego clutteru, serwisy VOD głównych nadawców utrzymują świetny poziom viewability reklam. Dane Gemius AdReal pokazują, że najwyższym stopniu wskaźnik ten realizuje VOD TVP (gdzie skądinąd clutter reklamowy jest istotnie niższy niż w serwisach komercyjnych nadawców).

 Jak podkreśla w analizie Wavemaker, serwisy lokalnych nadawców wyróżniają się też dużym udziałem wysokiej jakości impresji na tle konkurencji z segmentu reklamy wideo. 


Fot.: materiały prasowe

GroupM, który w tym roku wdraża nowe podejście do planowania wideo w oparciu o wskaźnik qCPM, odnotowuje, że średni udział wyświetleń spełniających wypracowane przez spółkę kryteria jakościowe sięga od 53 do 74 proc. w serwisach lokalnych wydawców. Dla porównania na Facebooku ten udział wynosi od 8 do 20 proc.

qCPM jest zagregowaną miarą, która poza ceną 1 tys. wyświetleń uwzględnia siedem kluczowych dla efektywności reklamy wideo zmiennych: completion rate (% obejrzanych do końca reklam), brand safety (bezpieczeństwo otoczenia reklamowego), audience receptivity (dopasowanie kontekstu do przekazu), interaction rate (interakcja z reklamą na danej platformie), zasięg, jaki kampania w danym kanale dobudowuje do TV, time in view (średni czas kontaktu z reklamą wideo), viewability rate (pozostawanie reklamy w polu widzenia).

Jak prognozuje GroupM, choć rola e-wideo w kampaniach systematycznie rośnie, w 2020 r. nawet ten segment odnotuje lekka tendencję spadkową. „Mniejszy udział kampanii wizerunkowych, w którym istotną rolę odgrywał zawsze kanał wideo, sprawi, że także w tym segmencie odnotujemy 7 do 9 proc. spadku. Rynek ten będzie więc wart niespełna 800 mln zł” – mówi Agnieszka Lizon, digital trading director GroupM. Udział segmentu wideo w całym rynku reklamy multiscreen i tak wzrośnie, ponieważ przewidywany spadek inwestycji reklamowych w TV sięgnie w skali roku 13 proc.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Unilever w przetargu wybiera 38 Content Communication
Do grona klientów 38 Content Communication, dołączył Unilever – jeden z największych światowych graczy rynku FMCG. Agencja została wybrana w drodze przetargu i będzie odpowiedzialna za komunikację korporacyjną, przygotowanie i wdrożenie strategii PR, a także pozycjonowanie ekspertów w mediach.
17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
16.06.24, 22:24
| reklama & PR » informacje
Piłkarze Luka Modrić i Bukayo Saka w kampanii Snickers
Z początkiem czerwca br. wystartowała najnowsza kampania Snickers, w której udział biorą gwiazdy piłki nożnej – Luka Modrić i Bukayo Saka. Marka chce pomóc wszystkich entuzjastom futbolowych emocji uniknąć „przypałów".
16.06.24, 16:36
| reklama & PR » informacje
Marka Eduscho zadowolona z wyników kampanii na TikToku
Druga faza kampanii marketingowej marki Eduscho, właśnie się zakończyła. Kreatywne podejście i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. FOOH (Fake Out of Home) w mediach społecznościowych przyczyniło się do osiągnięcia wysokich wyników, m.in. w postaci zaangażowania użytkowników na platformie TikTok. 
16.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
BECKERS. Malowanie nabiera kolorów. PPG prowadzi kampanię promującą linię plamoodpornych farb
PPG rozpoczął kampanią promującą linię plamoodpornych farb BECKERS Designer Colour. Szeroko zakrojona komunikacja prowadzona pod hasłem „BECKERS. Malowanie nabiera kolorów” obejmuje telewizję, internet, w tym serwisy VOD oraz social media. 
16.06.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Rankomat.pl promuje polisę turystyczną jako gwarancję spokojnego urlopu
Multiporównywarka rankomat.pl rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
15.06.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Nowi twórcy internetowi w agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych, wśród których są m.in. Torii, duet PK Sisters czy Coocharz.
15.06.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Klubik pełen punkcików. Akcja promocyjna marki Gerber
Agencja UNIQUE ONE, na zlecenie firmy Nestle, organizuje ogólnopolską akcję promocyjną dla marki Gerber.
15.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
GIGAnci Życia. Plus na Kartę wprowadza nowy format komunikacyjny
Wystartowała nowa kampania promocyjna Plusa na Kartę stworzona w oparciu o nowy format komunikacyjny – GIGAnci Życia. Kampania promuje nową ofertę Plusa, w której klienci mogą otrzymać 6400 GB.
15.06.24, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Dąbrowski przeszedł z Burda Media do Grupy Iberion
Jacek Dąbrowski dołączył do zespołu sprzedaży Grupy Iberion. Wcześniej był związany z firmą Burda Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.