03.12.20, 07:00
Stacje informacyjne w 2020 r. z rekordowym zainteresowaniem widzów
3 godz. 53 min. Polacy poświęcili tygodniowo na oglądanie kanałów informacyjnych w okresie od stycznia do października br. Łączna oglądalność stacji informacyjnych Polsat News, TVN24 i TVP Info wzrosła aż o 36 proc., a ich udział w całkowitej oglądalności TV osiągał nawet 17 proc. tygodniowo. Sytuacja epidemiczna, wybory prezydenckie i protesty społeczne przyciągnęły najwięcej widzów szukających informacji w TV.
Według danych Nielsen Audience Measurement średni dobowy czas oglądania TV wyniósł 4 godz. 17 minut (I-X 2020 r.), z czego na kanały informacyjne przypadły 33 min. To o dziewięć minut więcej niż jeszcze rok temu.
Największa oglądalność kanałów informacyjnych wyniosła 15,5 mln widzów w tygodniu 16 – 22 marca, kiedy rząd ogłosił wprowadzenie ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną, 11,7 mln w tygodniu 6 – 12 lipca w związku z wyborami prezydenckimi oraz 13,4 mln w tygodniu 26 października – 1 listopada, kiedy rozpoczęły się protesty Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.
„Rok 2020 przyniósł wiele niepewności, wydarzeń bez precedensu, mocno wpływających na życie codzienne i wzbudzających wśród Polaków potrzebę bycia poinformowanym, bycia na bieżąco. Tą potrzebę realizowali zwracając się w stronę kanałów i programów informacyjnych. TVN24, TVP Info i Polsat News wyraźnie zyskały większe zainteresowaniem widzów. Choć pierwsze tygodnie roku nie zwiastowały znaczących zmian w zachowaniu widzów, drastyczny wzrost oglądalności kanałów informacyjnych nastąpił w drugim tygodniu marca, po ogłoszeniu planowanego zamknięcia szkół i przedszkoli. Od tego czasu Polacy każdego tygodnia spędzali więcej czasu przed telewizorem oglądając kanały informacyjne niż w podobnym okresie rok temu. Podwyższone zapotrzebowanie na informacje podtrzymał aż do lipca gorący politycznie okres – z kulminacją w postaci śledzenia wieczorów wyborczych po pierwszej i drugiej turze wyborów prezydenckich. W sierpniu i wrześniu liczebność widowni kanałów informacyjnych zbliżyła się do ubiegłorocznego poziomu. Jednak już w październiku Polki i Polacy pilnie śledzili relację i informacje dotyczące społecznej reakcji na wyrok Trybunału Konstytucyjnego i protestów kobiet. Udział kanałów informacyjnych w całkowitej oglądalności telewizji wzrósł do podobnego poziomu jak w początku marca 2020 r. i osiągnął 17 proc. w ostatnim tygodniu października” – mówi Joanna Kopeć, Senior Media Research Executive w Nielsen Media.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze