02.12.20, 08:00
Nowa era rozwija brand Świerszczyk. W 2021 r. Pojawią się dwa nowe tytuły
Nowa Era rozwija segment czasopism i zapowiada premierę nowych magazynów edukacyjnych dla dzieci: “Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” oraz “Świerszczyk. Reporter”.
W 2021 r. wydawca magazynu “Świerszczyk” wprowadzi na rynek dwa kolejne tytuły dla dzieci w wieku 5-10 lat. 4 stycznia 2021 r. oficjalną premierę będzie miał kwartalnik z zabawami logicznymi “Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki”, a na początku marca ukaże się pierwszy numer magazynu przyrodniczego “Świerszczyk. Reporter”.
„Do rozszerzenia portfolio czasopism opartych na brandzie “Świerszczyka” skłonił nas stały i stabilny wzrost sprzedaży magazynu. W okresie od stycznia do sierpnia tego roku wyniósł on 17 proc., przy średniej miesięcznej wynoszącej 32.421 egz. W analogicznym okresie 2019 roku liczba ta wynosiła 27.610 egzemplarzy” – mówi Eliza Amanowicz, dyrektor marketingu w wydawnictwie Nowa Era.
“Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” to czasopismo zawierające wszelkiego rodzaju zabawy i gry umysłowe - głównie krzyżówki, ale także wykreślanki, rebusy i łamigłówki. Podczas ich rozwiązywania, dzieci mają w przyjemny sposób ćwiczyć logiczne myślenie, pamięć i koncentrację, poznawać nowe słowa i rozwijać wyobraźnię.
Z kolei “Świerszczyk. Reporter” to specjalna propozycja Nowej Ery dla dzieci, które interesują się nauką i przyrodą. Tematem każdego numeru będzie wybrana grupa zwierząt - dzieci będą mogły poznać szereg ciekawostek na ich temat, a przy okazji zdobyć wiedzę na temat środowiska naturalnego i życia człowieka. W przyszłym roku ukażą się trzy numery pisma.
„Już w 2019 roku wprowadziliśmy na rynek trzy testowe wydania specjalne “Świerszczyka”. Mimo równoległej obecności na rynku głównego magazynu, każde z nich sprzedało się w nakładzie 16 tys. egzemplarzy. “Świerszczyk” jest pismem przede wszystkim literackim. Wydając kolejne magazyny i poszerzając ofertę tematyczną, wychodzimy naprzeciw potrzebom dzieci, które lubią zabawy logiczne oraz interesują się nauką i przyrodą. Jednocześnie cały czas przykładamy dużą wagę do wysokiego poziomu merytorycznego nowych tytułów - będzie o nie dbał ten sam zespół, który odpowiada za sukces magazynu literackiego “Świerszczyk” - dodaje Eliza Amanowicz.
Do grona współpracowników kwartalnika “Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” należą m.in: ałgorzata Strzałkowska i Karolina Haka Makowiecka oraz ilustratorzy - Piotr Nagin, Marcin Bruchnalski i Ewa Podleś. Projekt nowej okładki wykonał Marcin Łazowski. Pismo “Świerszczyk. Reporter” tworzyć będą, m.in. Ewa Zachara, Joanna Szulc, Anna Kłopotek, Katarzyna Rygiel i ilustratorzy: Agnieszka Antoniewicz, Marcin Łazowski, Piotr Nagin i Marcin Bruchnalski.
Nowe tytuły będą kierowane do świadomych rodziców, którym zależy na dostarczaniu dzieciom wartościowych produktów, stymulujących rozwój i kształtujących różnorodne kompetencje. Naturalnymi ambasadorami obu nowych czasopism mają być również nauczyciele przedszkolni oraz edukacji wczesnoszkolnej. To dla nich Nowa Era szykuje specjalne scenariusze lekcji z wykorzystaniem treści z magazynów.
Nakład magazynów “Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” oraz “Świerszczyk. Reporter” wyniesie ok. 35 tys. egzemplarzy. Nowa Era prognozuje sprzedaż pierwszych numerów na poziomie co najmniej 15 tys. egzemplarzy. Styczniowa premiera kwartalnika “Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” zostanie wsparta działaniami reklamowymi online, a także w punktach sprzedaży prasy. Dodatkowa kampania obejmie ponad 13 tys. obecnych prenumeratorów magazynu literackiego “Świerszczyk”, w tym szkoły i przedszkola.
Magazyn „Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” będzie skierowany do czytelników w wieku od 6 do 10 lat. Cena okładkowa wyniesie 14,90 zł. Z kolei magazyn dla dzieci „Świerszczyk. Reporter” skierowany jest do dzieci w wieku od 5 do 9 lat.
Komentarze