28.01.21, 11:00

TVN testuje DVB-T2/HEVC

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Spółka TVN oraz Emitel rozpoczęły etap testów nadawania programów telewizyjnych w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej w standardzie DVB-T2/HEVC. Testy obejmą emisję programów TVN HD, TVN 7 HD, TTV HD, Metro TV HD oraz TVN Fabuła HD – w czterech miastach w Polsce.

Jak podkreśla nadawca, standard DVB-T2/HEVC to technologia oferująca lepszą efektywność wykorzystywania pasma częstotliwości, a co za tym idzie, umożliwiająca, m.in. nadawanie wszystkich programów NTC w jakości HD. Następca standardu DVB-T tworzy również możliwość wprowadzania nowych programów TV, dostępnych bezpłatnie dla wszystkich widzów. Standard ten jest już wykorzystywany w wielu krajach Europy, w Polsce zmiana została zaplanowana na 2022 r.

Spółka TVN informuje, że realizacja emisji testowych ma na celu zweryfikowanie osiąganych zasięgów i jakości emisji sygnału programów TVN Grupa Discovery, a także umożliwi weryfikację, czy odbiorniki telewizyjne w domach widzów są przystosowane do obsługi nowego standardu nadawania. Od 26 stycznia br. emisje testowe programów TVN HD, TVN 7 HD, TTV HD, Metro TV HD oraz TVN Fabuła HD są dostępne w czterech miastach w Polsce (Warszawa, Bydgoszcz, Katowice, Łódź). Wartością dodaną dla widzów są też testy TVN Fabuła HD, który do tej pory był dostępny jedynie na platformach satelitarnych i w sieci kablowej.

W pierwszej połowie 2022 r. rozpocznie się migracja telewizji naziemnej do nowego standardu – DVB-T2/HEVC. Zmiany dotyczą infrastruktury nadawczej na terenie całego kraju. Nasze obiekty i zainstalowane na nich systemy muszą być odpowiednio przygotowane by w odpowiednim momencie możliwe było przełączenie zarówno standardu emisji z DVB-T na DVB-T2 jak i częstotliwości. Do tej operacji chcemy się dobrze przygotować, stąd też wspólne testy z TVN S.A. Również dla widzów będzie to okazja do przetestowania odbiorników telewizyjnych” – mówi Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

Nadrzędnym celem testów, które prowadzi TVN i Emitel, jest przygotowanie widzów na zmianę standardu nadawania telewizji naziemnej planowanego na 2022 r. Zaczynamy od czterech lokalizacji, w zasięgu nadawczym będą miliony użytkowników, ale w miarę uzyskiwania pozwoleń będziemy, wspólnie z Emitel, rozszerzać zasięg emisji testowych. Chcemy wspólnie z naszym operatorem technicznym jak najlepiej przygotować się do nadchodzących zmian” – dodaje Dorota Żurkowska, Członek Zarządu TVN S.A.

Telewizja naziemna w całej Europie na potrzeby nadawania wykorzystywała do tej pory częstotliwości z zakresu 470 – 790 MHz. Obecnie trwa proces zwalniania pasma 700 MHz na potrzeby budowy sieci 5G przez operatorów komórkowych, co wymaga przebudowy sieci nadawczej i przeniesienia emisji programów telewizji naziemnej w Polsce na inne częstotliwości. Przy tej okazji Polska zmieni standard nadawania na DVB-T2/HEVC.

Komentarze

Powiązane

08.09.24, 20:59
| telewizja / VOD » informacje
TVP INFO wprowadza nowe programy informacyjne i format Kwiatki polskie
Od 9 września br. TVP INFO wprowadza nowości w swojej ofercie. „14:30” i „Panorama” mają być obszernymi blokami newsów, a „Polska o poranku” oraz „Polska nocą” ma być dynamicznym, codziennym przeglądem najważniejszych informacji ze wszystkich regionów kraju.
07.09.24, 14:11
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Katarzyna Kwiatkowska w kolejnej kampanii Marki Netia
Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet) wspiera sprzedaż oferty dostępu do Internetu do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max.
06.09.24, 14:20
| telewizja / VOD » badania rynku
Blisko 4 mln widzów meczu Szkocja – Polska w Telewizji Polskiej
Polska reprezentacja piłki nożnej zwycięstwem nad Szkotami w Glasgow zainaugurowała rozgrywki Ligi Narodów 2024/25. Transmisję meczu w TVP1 i TVP Sport oglądało ponad 3 mln widzów. Kolejne 500 tys. osób śledziło rozgrywkę poza domem. Była to najliczniej oglądana pozycja dnia.
06.09.24, 10:20
| telewizja / VOD » seriale
Wichrowe wzgórza, Minuta ciszy, Kawa z kardamonem i Profilerka. Premiery seriali w TVP1
W piątek, 6 września br. w TVP1 zadebiutują dwa seriale: turecka telenowela „Wichrowe wzgórza” i polska „Minuty ciszy” z Robertem Więckiewiczem w roli głównej. Dzień później Jedynka pokaże ukraiński serial kostiumowy „Kawę z kardamonem” i kryminał pt. „Profilerka”.
05.09.24, 17:58
| telewizja / VOD » ludzie
Agnieszka Prachniak awansowała w TVP Sport. Została Zastępcą Dyrektora ds. Programowych
Na początku września br., Agnieszka Prachniak objęła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Programowych w TVP Sport. Odpowiada za kształtowanie oferty programowej kanału i kontynuuje pracę nad rozwojem treści sportowych TVP w internecie.
05.09.24, 10:31
| telewizja / VOD » seriale
30 lat Mody na sukces w polskiej telewizji. Specjalny maraton produkcji i programy w ViDocTV
30 lat temu na antenie TVP1 pokazano pierwszy odcinek amerykańskiej telenoweli „Moda na sukces”. 5 września br. ViDoc TV zaprezentuje maraton z serialem oraz specjalne okolicznościowe programy.
04.09.24, 13:00
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria interaktywnego serialu Miłość za wszelką cenę (TV4)
UNIQUE ONE przygotowała ogólnopolską loterie promocyjną dla widzów interaktywnego serialu rozrywkowego pt. „Miłość za wszelką cenę” (TV4) wykorzystującą kody QR wyświetlane na żywo w czasie emisji serialu.
04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 16:01
| telewizja / VOD » informacje
Poznajmy się na nowo! Kampania wizerunkowa Telewizji Polskiej
Po okresie zmian, Telewizja Polska chce budować bliskość z widzami oraz zrozumienie ich codziennego życia i emocji. Celem nowej kampanii wizerunkowej TVP jest zjednoczenie Polaków niezależnie od ich poglądów i pokazanie, że publiczny nadawda jest miejscem dla wszystkich.
03.09.24, 14:00
| telewizja / VOD » informacje
BBC Player w ofercie CDA Premium
Od 1 września br., usługa BBC Player została udostępniona w ramach CDA Premium. To efekt nawiązania współpracy między BBC Studios i CDA.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.