08.02.21, 19:53
Wyścig zbrojeń na linii reklamodawcy – fraudsterzy. GroupM wprowadza usługę AntiFraud
GroupM AntiFraud ma skupić się na analizie ruchu dostarczanego na strony reklamodawców w ramach kampanii. Usługa GroupM ma bazować na współpracy z zewnętrznymi firmami monitorującymi jakość ruchu.
GroupM wprowadza usługę GroupM AntiFraud, czyli usystematyzowany monitoring jakości ruchu dostarczanego w kampaniach. Dostęp do usługi mają klienci MediaCom, Wavemaker i Mindshare, czyli agencji działających w ramach GroupM.
Audyt ruchu w kampaniach ocenianych w ramach GroupM AntiFraud prowadzony jest we współpracy z zewnętrznymi partnerami – obecnie są to TrafficWatchDog oraz ABT Shield. Na potrzeby klientów agencji GroupM identyfikują oni bezwartościowy ruch, tj. kliki i odsłony na ich stronach tworzone, np. przez boty, a reklamodawca może dzięki temu eliminować z kampanii źródła fałszywego ruchu i optymalizować swoje inwestycje.
„Nasza usługa będzie się stale rozwijać, tak jak i rozwija się wyścig zbrojeń na linii reklamodawcy – fraudsterzy. Robimy poważny krok w kierunku eliminowania oszustw w kampaniach Digital” – mówi Piotr Ziemski, Programmatic & Performance Manager w GroupM i współtwórca nowego produktu spółki. „Liczymy na to, że podobnie jak w przypadku viewability (pozostawanie reklamy w polu widzenia odbiorcy – przyp. red.), dziś już uwzględnionej w polityce handlowej wielu graczy na rynku digital, doprowadzimy w przyszłości do znacznej poprawy jakości zasobów, a wydawcy będą się rozliczali wyłącznie za ruch „czysty”, tworzony przez realnych użytkowników sieci. Do tego bez wątpienia potrzebna będzie także zmiana podejścia części marketerów oraz audytorów. Nierealistycznie niskie stawki w kampaniach, będące często podstawą wyboru dostawców, nie dają szans na realizację wyśrubowanych często celów klientów w sposób naturalny. Nie tylko nie służy to ich biznesowi, ale tworzy też pole do nadużyć” – dodaje Ziemski.
Przy realizacji usługi AntiFraud GroupM współpracuje z wydawcami i sieciami reklamowymi. Uzyskują oni wgląd do danych z raportów, które umożliwiają im identyfikację i eliminowanie źródeł fałszywego ruchu w swoich zasobach.
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze