25.02.21, 14:00

Burda Książki zmieni się w Wydawnictwo Słowne

Wydawnictwo Słowne
Fot.: materiały prasowe

Burda Książki (Burda Media Polska) zmienia się w Wydawnictwo Słowne, w skrócie – Słowne. Od kwietnia br. wszystkie książkowe premiery będą opatrzone nową nazwą i nowym logo wydawnictwa.

Rebranding jest częścią strategii rozwoju, ma na celu umocnienie pozycji oraz poszerzenie widoczności marki na rynku, jednocześnie nie pociąga za sobą żadnych zmian prawnych.

Słowne stawia sobie za cel wzrost sprzedaży dotychczas wydawanych tytułów, nawiązanie współpracy z nowymi autorami i poszerzenie portfolio liczącego ponad 1200 książek wydawanych pod markami Burda Książki i National Geographic. Wydawnictwo planuje kolejne premiery książek obyczajowych, podróżniczych, kulinarnych, kryminałów, poradników oraz literatury skierowanej do dzieci. Częścią procesu rebrandingowego jest wyodrębnienie imprintów Słownego.

Wydawnictwo Słowne pojawi się na rynku wraz z trzema nowymi imprintami. Słowne z uczuciem ma być marką dla wielbicieli powieści obyczajowych i romansowych. Słowne mroczne ma zapewnić kolejne dawki emocji miłośnikom thrillerów i kryminałów. Z kolei Słowne młode będzie proponowało książki dla dzieci i młodzieży.

Nowa nazwa, Słowne, odnosi się do interakcji, którą wydawnictwo podejmuje z polskimi czytelnikami – osobami o różnorodnych potrzebach i upodobaniach, którzy swoje domowe biblioteczki kompletują na podstawie wielu czynników – gustu literackiego, zainteresowań, doświadczenia, i szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Książki Słownego mają być dla czytelnika wsparciem, dostarczać mu rozrywki i wzbogacać jego wiedzę.

Rebranding wydawnictwa Burda Książki jest związany także ze zmianą logo. Całą identyfikację wizualną Słownego zaprojektowała Justyna Tarkowska, czyli studio Mile Widziane. Sygnet został skonstruowany na bazie kwadratu i wycinków koła. Łączy on w sobie kształt litery „S” z odniesieniami do drogi, okna, kart księgi, a jednocześnie ma pozostawać szerokie pole do indywidualnych skojarzeń niczym tekst literacki. Ta możliwość wielorakiej percepcji i skojarzeń ma być równocześnie symbolicznym zaproszeniem szerokiego spektrum czytelników o różnych gustach i wielorakich potrzebach. Sygnet pojawia się w towarzystwie logotypu będącego interpretacją brzmienia nazwy Słowne.

Maria Deskur będzie zarządzać wydawnictwem, Katarzyna Sendecka będzie dyrektorką wydawniczą, a Dariusz Zduniuk dyrektorem handlowym.

Komentarze

Powiązane

31.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
30.05.23, 10:02
| prasa » informacje
Fakty czy kłamstwa? Publicysta Sieci rozprawi się w TVP INFO z kłamstwami i manipulacjami mediów
We wtorek, 30 maja br. o godz. 21:00 w ramówce TVP INFO zadebiutuje program „Fakty czy kłamstwa?”. Gospodarzem programu będzie Jakub Maciejewski związany z tygodnikiem „Sieci” i serwisem woplityce.pl.
30.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
29.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
28.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
27.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
26.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
25.05.23, 12:30
| prasa » informacje
IX edycja Konkursu TGE dla mediów Platynowe Megawaty 2022. Lista laureatów plebiscytu
Znamy zwycięzców IX edycji Konkursu dla mediów „Platynowe Megawaty”. Wygranymi tegorocznej odsłony plebiscytu zostali: Dariusz Ciepiela, Robert Kiewlicz, Jakub Wiech, Wojciech Krzyczkowski oraz Bartłomiej Sawicki. Kapituła Konkursu przyznała także trzy wyróżnienia specjalne: dla Tomasza Elżbieciaka, Mateusza Kokoszkiewicza oraz redakcji Polityki Insight Energy.
25.05.23, 08:30
| prasa » informacje
150 pytań i odpowiedzi współczesnej nauki w magazynie Świat Wiedzy Extra
Po sześcioletniej przerwie na rynek powraca magazyn „Świat Wiedzy Extra” (Wydawnictwo Bauer).
25.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty
Konkursy
do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.