25.02.21, 14:00

Burda Książki zmieni się w Wydawnictwo Słowne

Wydawnictwo Słowne
Fot.: materiały prasowe

Burda Książki (Burda Media Polska) zmienia się w Wydawnictwo Słowne, w skrócie – Słowne. Od kwietnia br. wszystkie książkowe premiery będą opatrzone nową nazwą i nowym logo wydawnictwa.

Rebranding jest częścią strategii rozwoju, ma na celu umocnienie pozycji oraz poszerzenie widoczności marki na rynku, jednocześnie nie pociąga za sobą żadnych zmian prawnych.

Słowne stawia sobie za cel wzrost sprzedaży dotychczas wydawanych tytułów, nawiązanie współpracy z nowymi autorami i poszerzenie portfolio liczącego ponad 1200 książek wydawanych pod markami Burda Książki i National Geographic. Wydawnictwo planuje kolejne premiery książek obyczajowych, podróżniczych, kulinarnych, kryminałów, poradników oraz literatury skierowanej do dzieci. Częścią procesu rebrandingowego jest wyodrębnienie imprintów Słownego.

Wydawnictwo Słowne pojawi się na rynku wraz z trzema nowymi imprintami. Słowne z uczuciem ma być marką dla wielbicieli powieści obyczajowych i romansowych. Słowne mroczne ma zapewnić kolejne dawki emocji miłośnikom thrillerów i kryminałów. Z kolei Słowne młode będzie proponowało książki dla dzieci i młodzieży.

Nowa nazwa, Słowne, odnosi się do interakcji, którą wydawnictwo podejmuje z polskimi czytelnikami – osobami o różnorodnych potrzebach i upodobaniach, którzy swoje domowe biblioteczki kompletują na podstawie wielu czynników – gustu literackiego, zainteresowań, doświadczenia, i szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Książki Słownego mają być dla czytelnika wsparciem, dostarczać mu rozrywki i wzbogacać jego wiedzę.

Rebranding wydawnictwa Burda Książki jest związany także ze zmianą logo. Całą identyfikację wizualną Słownego zaprojektowała Justyna Tarkowska, czyli studio Mile Widziane. Sygnet został skonstruowany na bazie kwadratu i wycinków koła. Łączy on w sobie kształt litery „S” z odniesieniami do drogi, okna, kart księgi, a jednocześnie ma pozostawać szerokie pole do indywidualnych skojarzeń niczym tekst literacki. Ta możliwość wielorakiej percepcji i skojarzeń ma być równocześnie symbolicznym zaproszeniem szerokiego spektrum czytelników o różnych gustach i wielorakich potrzebach. Sygnet pojawia się w towarzystwie logotypu będącego interpretacją brzmienia nazwy Słowne.

Maria Deskur będzie zarządzać wydawnictwem, Katarzyna Sendecka będzie dyrektorką wydawniczą, a Dariusz Zduniuk dyrektorem handlowym.

Komentarze

Powiązane

18.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
17.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
16.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
15.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
14.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
13.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
12.06.24, 09:53
| prasa » ludzie
Dziennik Zachodni, Gazeta Współczesna, Kurier Poranny i Kurier Lubelski. Nowi redaktorzy naczelni serwisów i tytułów Polska Press Grupy
Polska Press Grupa kontynuuje zmiany na stanowiskach redaktorów naczelnych. Tym razem, w ramach rekrutacji, wyłonionych zostało trzech szefów redakcji, którzy pokierują czterema serwisami i tytułami należącymi do spółki.
12.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
11.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
10.06.24, 16:30
| prasa » informacje
Dwudzieste wydanie magazynu Omnibus Wakacyjny Polityki
Po raz 20.na rynku ukaże się „Omnibus Wakacyjny Polityki”, czyli letnie wydanie specjalne dla osób lubiących umysłowe rozrywki.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.