18.03.21, 10:11
E-mail wciąż popularny

Mimo popularności darmowych komunikatorów poczta e-mail pozostaje jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, szczególnie w firmach. Przeciętny polski przedsiębiorca lub pracownik musi poświęcić ok. 1 godz. dziennie na odbieranie i wysyłanie maili – wynika z badania home.pl.
Badani użytkownicy poczty e-mail w 2020 r. wysłali i odebrali łącznie 6 mld wiadomości. Według danych home.pl pojedynczy użytkownik skrzynki wysyła i odbiera rocznie 2524 wiadomości. Daje to wynik prawie 50 e-maili tygodniowo i około siedmiu dziennie. „Trzeba mieć na uwadze, że część z przebadanych skrzynek e-mail jest wykorzystywana do niszowych zadań i akcji specjalnych. Niektóre z nich powstają jedynie po to, by obsługiwać pewne procesy techniczne, na przykład instalację certyfikatu SSL, która wykonywana jest raz do roku. Jeśli weźmiemy to pod uwagę, liczba maili w przeciętnej, używanej na co dzień skrzynce przedsiębiorcy, może wzrosnąć do nawet 20 dziennie. Oczywiście zdarzają się też skrzynki firmowe, w ramach których liczba wysłanych i odebranych maili w typowy dzień roboczy przekroczy 100” – mówi Agnieszka Wojsznis, Head of Customer Development w home.pl.
Wydarzenia z 2020 r. w wielu branżach wymusiły zmianę w podejściu do prowadzenia własnej działalności. Dynamikę zmian napędzały newsy o koronawirusie i bieżące wytyczne związane z lockdownem. Przedsiębiorcy poświęcali sporo czasu na dostosowanie się do nowej rzeczywistości.
Najwięcej maili polscy przedsiębiorcy i ich pracownicy wysyłają i odbierają na początku tygodnia. Moment kulminacyjny następuje we wtorek. W ten dzień skrzynki przetwarzają 19,3 proc. maili. W drugiej części tygodnia firmy komunikują się nieco mniej. Warto zwrócić uwagę, że pomimo najniższych wartości w sobotę i niedzielę, używanie skrzynek mailowych w tych dniach nie zamiera. Pokazuje to, że spora część przedsiębiorców pracuje także w weekendy.
Polski przedsiębiorca lub jego pracownik w 2020 r. najwięcej wiadomości e-mail wysłał w listopadzie, choć skrzynki działały intensywnie w całym ostatnim kwartale zeszłego roku. Na niższym poziomie utrzymują się liczby od marca do czerwca. Odzwierciedla do sytuację związaną z pandemią koronawirusa.
Według badania home.pl w typowy dzień roboczy największą aktywność w korzystaniu ze skrzynek e-mail wśród przedsiębiorców i pracowników odnotowuje się między 8.00 a 15.00. Zatem pomimo przejścia wielu osób na pracę zdalną utrzymała się tendencja do wykonywania obowiązków w tradycyjnych godzinach.
W badaniu wzięto pod uwagę ponad 2,3 mln skrzynek e-mail, które działają na serwerach home.pl. Przeważająca większość z nich należy do małych i średnich przedsiębiorców oraz ich pracowników. Dane pochodzą z 2020 r.
Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze