26.04.21, 14:13
Łukasz Pytlewski z Wavemaker przechodzi do GroupM
Łukasz Pytlewski, wieloletni szef działu badań i analiz w Wavemaker, przechodzi do GroupM. Na nowym stanowisko Market Lead Data and Tech przejmie pieczę nad rosnącym obszarem danych i technologii.
Pytlewski, dyrektor zespołu Analytics & Insight w Wavemaker przechodzi do GroupM, spółki mediowej i technologicznej, w ramach której działają agencje Medowie WPP (Wavemaker, MediaCom, Mindshare). Nowa rola w GroupM i obsadzenie w niej kluczowego eksperta grupy w obszarze danych i technologii ma podkreślać rosnące znaczenie tego obszaru w strategii spółki. Łukasz Pytlewski wraz z budowanym obecnie zespołem ma zająć się tworzeniem rozwiązań technologicznych do pomiaru i optymalizacji działań reklamowych, pomiarem aktywności użytkowników w mediach cyfrowych, a także m.in. modelowaniem atrybucji, marketing automation, segmentacją użytkowników, tworzeniem algorytmów do zakupu reklamy programmatic czy automatyzacją procesu wizualizacji danych.
Scentralizowany rozwój takiej oferty, na poziomie całej grupy, ma służyć skuteczniejszemu skalowaniu nowych rozwiązań oraz popularyzowaniu najlepszych praktyk zaczerpniętych tak z GroupM, jak i mediowych spółek grupy: Wavemaker, MediaComu i Mindshare.
„Jednym z pierwszych naszych zadań jest technologiczne i badawcze przygotowanie grupy do rzeczywistości cookieless, a w szczególności segmentacja na bazie 1st party data oraz aktywowanie określonych segmentów użytkowników na platformach zakupowych. Będziemy też intensywnie rozwijać usługi zakupu programatycznego, które bez użycia danych 3-rd party zapewnią wysoką efektywność inwestycji” – zapowiada Łukasz Pytlewski.
Jego team tworzy obecnie dziewięciu specjalistów łączących kompetencje data science, digital technology, web analytics i programowania. Będą oni ściśle współpracowali z Michałem Bogusławem, wieloletnim ekspertem grupy w zakresie technologii pomiarowych digital pracującym na rzecz Wavemaker i GroupM. Łukasz Pytlewski w stukturach GroupM raportuje do Tomasza Piątkowskiego, chief digital oficera grupy.
Przed przejściem do GroupM Łukasz Pytlewski pracował przez dziewięć lat dla Wavemaker (poprzednio MEC), a wcześniej był związany m.in. z MediaComem, Accenture i Onetem. W Wavemaker zespół pod kierunkiem Pytlewskiego rozwijał narzędzia analityczne i badawcze, a także systemy pomiarowe dla największych polskich reklamodawców. Łukasz Pytlewski współtworzył, m.in. projekt Precious (fuzja danych zakupowych i telemetrycznych) czy Light TV Viewers. Odpowiadał też za rozwój narzędzi analitycznych w zakresie modelowania sprzedaży oraz modelowania atrybucji, współtworzył hub analityczny dla regionu CEE.
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze