06.05.21, 13:01

Netmove radzi, dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla działań SEO

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Czym jest pozycjonowanie w internecie i dlaczego jest ono aż tak istotne dla wszelkich działań dotyczących branży SEO? Czy naprawdę przynosi ono oczekiwane efekty? Jeśli nie jesteś pewien, na czym polega pozycjonowanie, a prowadzisz własną stronę i zastanawiasz się, czy jest to dla Ciebie – przeczytaj, co na ten temat piszą eksperci z firmy Netmove.

O co chodzi z tym pozycjonowaniem?

Zapewne wielokrotnie spotkałeś się do tej pory ze słowem “pozycjonowanie” w kontekście prowadzenia serwisu internetowego. Jeśli posiadasz swoją własną stronę www lub sklep online, to być może ktoś także doradzał Ci, abyś wykonał jego pozycjonowanie, aby zyskać więcej klientów. Opinie ekspertów dotyczące pozycjonowania są jednoznaczne – jeśli prowadzisz serwis w sieci, prędzej czy później będziesz musiał je wdrożyć. Najlepiej na świecie prowadzony portal potrzebuje przeprowadzenia co jakiś czas jego analizy technicznej, strukturalnej i wprowadzenie uaktualnień.

Na czym właściwie polega to słynne pozycjonowanie? To taka czynność, dzięki której możesz zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce internetowej, takiej jak Google. Jeśli widoczność ta będzie większa, to automatycznie użytkownicy, a więc Twoi potencjalni klienci, znacznie częściej wejdą na Twój portal, zamiast odwiedzać konkurencję. Świetnie, prawda?

Wyniki wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google to bardzo ważne miejsce Twojej działalności. Jest to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Firm oraz stron internetowych, które chcą znaleźć się na pierwszej stronie Google z Twojej branży, są tysiące. Każdemu zależy na tym, aby jakoś się wyróżnić i zwrócić uwagę użytkowników, którzy mogą zostać w przyszłości ich klientami. Kolejność wyświetleń w wynikach wyszukiwania zależy właśnie od pozycjonowania. Optymalizacja serwisu i wdrożenie właściwej strategii skupiającej się na jego pozycjonowaniu pozwoli Ci na wybicie się w tym rankingu. To taki mały wyścig szczurów, ale na mecie czekają na Ciebie nowe leady i nowi odbiorcy Twoich produktów lub usług.

Pozycjonowanie, ale na czym tak właściwie polega?

Czynnościami, które zaliczane są do całego, złożonego procesu pozycjonowania są przykładowo:

- właściwe zoptymalizowanie strony www (szczególnie pod względem kodu HTML),

- sprawdzenie i poprawienie responsywności portalu tak, aby właściwie wyświetlał się nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych typu smartfon czy tablet (nigdy nie wiesz, z jakiego urządzenia aktualnie może korzystać użytkownik),

- przygotowanie jakościowego contentu, czyli tekstów na stronę (ich optymalizacja, wykorzystanie w treści fraz kluczowych i dobranie odpowiednich nagłówków typu H1, H2, H3),

- weryfikacja struktury serwisu pod względem tego, czy dane informacje znajdują się na właściwych podstronach i ewentualne uporządkowanie tych informacji,

- wyeliminowanie wszelkich błędów występujących na stronie i usprawnienie szybkości jej ładowania (komu chce się czekać dłużej niż kilka sekund?),

- zadbanie o przekierowanie z linków zewnętrznych (mogą to być artykuły sponsorowane, działania marketingowe czy współpraca z portalami).

Pozycjonowanie powinno zawsze być wykonywane kompleksowo. Nie wystarczy zmienić jednego błędu, zoptymalizować tylko części serwisu, aby poprawić jego widoczność. Stąd też ważnym elementem przed wprowadzeniem pozycjonowania strony www jest dokonanie jej profesjonalnego audytu SEO. Ma on na celu znalezienie wszelkich istniejących niedociągnięć, a także dokładne przeanalizowanie ich, aby zaproponować odpowiednie, efektywne rozwiązania.

Pozycjonowanie typu long tail – co to takiego?

Agencja SEO Netmove specjalizuje się w pozycjonowaniu, które nazywa się “long tail”. Brzmi tajemniczo – na czym ono właściwie polega? Dzięki działaniom tego typu budowany jest ruch w serwisie www, bazując na szczegółowych frazach wyszukiwania. Szczególnie dobrze sprawdza się w sklepach online i bardzo szybko widać jej efekty. 

Dzięki pozycjonowaniu long tail ruch z wyszukiwarek na stronie wynosi nawet 70%, a w przypadku dokonanych transakcji – aż 90%. Te statystyki wskazują, że efekty potrafią być spektakularne. Dlatego tak ważne jest, aby profesjonalnie zoptymalizować pozycjonowanie strony internetowej.

Jakie efekty przyniesie optymalizacja dla Twojej strony www?

Dzięki zastosowaniu optymalizacji serwisu lub sklepu online zauważysz znaczną poprawę w częstotliwości jego odwiedzalności. Wzrost wejść na stronę to jednak niejedyny pozytywny aspekt. Wpłynie to także na algorytmy wyszukiwarki, które będą znacznie lepiej przetwarzały dane na temat portalu, a co za tym idzie, będą wyświetlały go wyżej w wynikach wyszukiwania. Co ważne, będzie się on pojawiał w Google wtedy, kiedy Twój potencjalny klient będzie wpisywał konkretne hasła, frazy kluczowe, na których najbardziej Ci zależy ze względu na specyfikę branży, w której działasz. 

To wszystko powoduje oczywiście lepsze wypromowanie witryny – docelowo przełoży się to na wzrost sprzedaży i pozytywne opinie w sieci od zadowolonych użytkowników.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy