26.05.21, 10:18

Chcesz skutecznie wypromować stronę firmową? Wybierz pozycjonowanie

Fot.: materiały prasowe

Marketing internetowy to wachlarz metod do wyboru. Gdy szukasz tej skutecznej i dodatkowo niedrogiej, sprawdź pozycjonowanie.

Reklama w internecie przybiera różne formy – od okienek widocznych na stronach internetowych, przez reklamę w mediach społecznościowych, a skończywszy na wysyłaniu e-maili. Wśród dostępnych metod promocji online na szczególną uwagę zasługuje pozycjonowanie stron. To właśnie ona łączy w sobie wysoką efektywność wraz z atrakcyjnymi cenami, dlatego jest dostępna dla praktycznie każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na przyciągnięciu na swoją stronę nowych klientów.

Co warto wiedzieć na temat pozycjonowania stron internetowych? Jakie efekty daje ta reklama online? W jaki sposób można ją prowadzić? Oto najważniejsze informacje!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych, które w skrócie określane jest też jako SEO, to metoda reklamowa wykorzystująca wyszukiwarki internetowej. Najczęściej bazuje ona na wyszukiwarce Google, ponieważ właśnie ona jest najczęściej używanym serwisem do wyszukiwania informacji w internecie.

Głównym celem pozycjonowania stron internetowych jest uzyskanie wysokiej pozycji przez promowaną stronę. Aby dowiedzieć się, na czym polega siła pozycjonowania, wystarczy wyszukać w Google dowolną frazę. Pod nią można zobaczyć listę stron internetowych – są to tak zwane wyniki organiczne. Na kolejność ich wyświetlania wpływa właśnie pozycjonowanie. Im wyższa pozycja, tym strona jest łatwiej zauważalna, dlatego wchodzi na nią więcej internautów.

Proces pozycjonowania strony internetowej

Aby adres strony był widoczny na wysokiej pozycji, musi być ona odpowiednio promowana. W tym celu prowadzi się szereg działań, które obejmują:

  • Wybór słów kluczowych – służą one do opisu zawartości strony, na przykład promowanych produktów, usług.
  • Audyt SEO – ocenia, czy strona jest przygotowana do wykonania pozycjonowania i podaje zalecenia, jak ją do tego przygotować.
  • Budowanie contentu – czyli treści, które będą promowały stronę internetową. Są one umieszczane zarówno na stronie, jak i poza nią.
  • Link building – działania służące do publikacji treści i pozyskiwania linków wiodących do promowanej strony.
  • Monitoring efektów – sprawdzanie wyników dotychczas prowadzonych działań i wdrażanie niezbędnych zmian, by pozycjonowanie było skuteczniejsze.

Dodatkowym wsparciem w działaniach SEO jest prowadzenie innych działań, między innymi pisanie bloga firmowego, aktywne prowadzenie stron w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, marketing szeptany, jak wskazuje Agencja Reklamowa Online Group z Krakowa.

Jakie efekty daje pozycjonowanie stron?

Przede wszystkim pozycjonowanie strony internetowej pozwoli jej na wyróżnienie się na tle konkurencji branżowej. Jako że promocja bazuje na słowach kluczowych określających zawartość promowanej strony, trafia bezpośrednio do najbardziej zainteresowanych osób, które poszukują konkretnych produktów czy usług.

Również warto wskazać, że pozycjonowanie pozwala na budowę rozpoznawalności firm i marek oraz poprawia wizerunek w biznesie.

Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że pozycjonowanie zaczyna dawać efekty dopiero po pewnym czasie, dlatego też zwykle należy poczekać na nie parę miesięcy. To wymusza również prowadzenie dłuższych kampanii marketingowych, a najlepiej realizować działania w ramach SEO stale, aby strona mogła utrzymać osiągniętą przez siebie pozycję.

Gdy celem jest jak najszybsza poprawa widoczności strony, wtedy w początkowych miesiącach jej promocji zaleca się dodatkowe korzystanie z kampanii linków sponsorowanych Google Ads, które wyświetlają adres promowanej strony nad wynikami organicznymi.

Jak zacząć pozycjonować stronę firmową?

Najlepiej pozycjonowanie strony powierzyć ekspertom w tym obszarze, czyli wybrać dobrą agencję reklamy internetowej, która specjalizuje się w prowadzeniu reklamy w wyszukiwarkach internetowych.

Specjaliści z agencji reklamowej mogą wtedy dokładnie zbadać stronę, przygotować projekt jej promocji oraz wdrożyć go w życie. Dzięki temu strona firmowa może sukcesywnie piąć się w górę i przyciągać wielu nowych klientów.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy