25.06.21, 08:00

Aglomeracja Śląska: RMF FM notuje rekordowy udział, Trójka wciąż traci

Logo RMF FM
Fot.: materiały prasowe

Radio RMF FM umocniło swoją pozycję na terenie Aglomeracji Śląskiej ustanawiając rekordowy poziom słuchalności - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 grudnia 2020 r. do 31 maja 2021 r. (Aglomeracja Śląska).

Radio RMF FM w ostatniej fali zanotowało aż 37,3 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). To rekordowy wynik stacji . W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza wzrost słuchalności aż o 4,2 p.p. Drugie miejsce zajęło Radio RMF MAXXX (wzrost o 0,6 p.p.), a na trzecie miejsce awansowało Antyradio 106,4 FM (wzrost o 1,9 p.p.; stacja osiągnęła rekordowe udziały).

W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych stacji na tym obszarze znalazły się także kolejno takie stacje jak: Polskie Radio Katowice (wzrost o 1,1 p.p.), Radio Zet (strata 0,7 p.p.), Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (strata 0,1 p.p.), Radio Eska (wzrost o 0,9 p.p.), TOK FM (strata 0,4 p.p.), Jedynka (strata 0,54 p.p.) oraz Radio Silesia (strata 0,8 p.p.).

Duże spadki słuchalności zanotowały dwie stacje - Radio Piekary (o 1,5 p.p.) oraz Trójka (aż o 4,2 p.p.). Rekordowo niskie udziały zanotowało chorzowskie Radio Fest - zaledwie 1,1 proc. (strata 0,4 p.p.).

Udział stacji radiowych w rynku Aglomeracji Śląskiej

  czerwiec 2019 : listopad 2019 grudzień 2019 : maj 2020 czerwiec 2020 : listopad 2020 grudzień 2020 : maj 2021
Radio RMF FM 35,8% 33,1% 34,2% 37,3%
Radio RMF MAXXX (Śląsk) 6,3% 7,7% 7,2% 8,3%
Antyradio 106,4 FM (Katowice) 5,4% 5,7% 7,5% 7,6%
Polskie Radio Katowice 2,9% 3,4% 4,1% 4,5%
Radio ZET 4,6% 5,1% 4,6% 4,4%
Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (Katowice) 5,3% 4,4% 4,7% 4,3%
Radio ESKA (Katowice) 3,6% 3,0% 3,4% 3,9%
Radio TOK FM 2,9% 4,2% 3,7% 3,8%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 2,5% 3,4% 2,6% 3,0%
Radio Silesia (Zabrze) 3,2% 4,4% 3,6% 2,6%
Radio Piekary 4,4% 3,8% 3,0% 2,3%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 5,3% 6,3% 2,8% 2,1%
Radio VOX FM 2,0% 1,7% 2,6% 1,9%
Meloradio (Katowice) 1,5% 2,5% 2,2% 1,9%
Radio Pogoda (Katowice) 2,5% 1,4% 2,3% 1,8%
Radio RMF Classic 1,8% 2,0% 1,3% 1,8%
Radio eM 107,6 FM (Katowice) 1,3% 1,8% 1,9% 1,4%
Radio Fest (Chorzów) 2,1% 1,7% 2,8% 1,1%
Radio Express FM (Tychy) 2,0% 1,5% 1,7% 1,1%
Radio Maryja 0,9% 0,3% 0,7% 0,7%
Radio Chillizet (Katowice) 0,8% 0,4% 0,4% 0,7%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,5% 0,4% 0,3% 0,6%
Radio CCM 0,6% 0,4% 0,3% 0,4%
Polskie Radio 24 0,1% 0,2% 0,4% 0,3%
N= 2374 2420 2405 2372

Fale:
czerwiec 2019 : listopad 2019 (wielkość: 42 044)
grudzień 2019 : maj 2020 (wielkość: 41 991)
czerwiec 2020 : listopad 2020 (wielkość: 42 106)
grudzień 2020 : maj 2021 (wielkość: 41 874)
Grupy celowe:
Aglomeracja Śląska:
Wybrane miasta = Aglomeracja Śląska
Wielkość (nie ważona): 1 664 820 (109 241 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

 

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
29.11.24, 09:30
| radio » informacje
Choinkowy Kurier Radia VOX FM dowiezie choinki do domów słuchaczy
Na grudzień br., Radio VOX FM zaplanowało dwie akcje: „Świąteczną Bitwę Hitów” oraz „Chhoinkowego Kuriera”.
29.11.24, 07:30
| radio » informacje
Kuba Strzyczkowski poprowadzi po raz piąty licytacje charytatywne w Radiu 357
29 listopada br. rusza piąta świąteczna akcja charytatywna społeczności Radia 357. Cztery aukcje antenowe poprowadzi tradycyjnie Kuba Strzyczkowski. To już trzydzieste licytacje charytatywne prowadzone przez dziennikarza i piąte w Radiu 357.
29.11.24, 06:30
| radio » informacje
70. urodziny Kroniki Sportowej w Jedynce
W sobotę, 30 listopada br. „Kronika Sportowa” obchodzić będzie swoje 70. urodziny. Z tej okazji, tego dnia, na antenie Jedynki pojawią się informacje o jubileuszu tej, nadawanej od 1954 roku, audycji we wszystkich serwisach sportowych, w specjalnym serwisie po godz. 12.30 oraz w materiałach wspomnieniowych w „Kronice Sportowej”.
28.11.24, 23:06
| radio » informacje
Polskie Radio RDC wyemituje ponad 100 fraszek Jana Kochanowskiego w 440. rocznicę śmierci poety
Polskie Radio RDC uczci 440. rocznicę śmierci Jana Kochanowskiego emitując ponad 100 „Fraszek”. W nagraniach wzięli udział, m.in. Teresa Lipowska i Dorota Landowska, natomiast za reżyserię odpowiada Dyrektor Literacki i Zastępca Redaktora Naczelnego RDC – Aleksandra Głogowska.
28.11.24, 14:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
Młody Mozart. Zakochany Beethoven. Roztargniony Haydn. Koncert Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie
30 listopada br. o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego wystąpi Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, którą poprowadzi jej dyrektor artystyczny, Michał Klauza. Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie i Program 2.
27.11.24, 11:15
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Agnieszka Handerska dyrektorką handlową sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej w Grupie Eurozet
Grupa Eurozet kontynuuje proces integracji obszarów sprzedaży biura reklamy. Nowe stanowisko dyrektor handlowej sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej objęła Agnieszka Handerska.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.