19.07.21, 12:04

Plaża PGE - poznaj moc Bałtyckiego Wiatru. PGE będzie edukować na plażach

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

PGE rusza z projektem dla mieszkańców i turystów przebywających nad Bałtykiem „ Plaża PGE – poznaj moc Bałtyckiego Wiatru”, którego celem jest edukacja i promocja morskiej energetyki wiatrowej. Na plażach w Lubiatowie (gmina Choczewo), Łebie, Ustce, Międzyzdrojach powstaną specjalne strefy, w których będzie można poszerzyć wiedzę dotyczącą odnawialnych źródeł energii i morskich farm wiatrowych. Projekt wystartuje 22 lipca i potrwa do 17 sierpnia br.

W strefach edukacyjno- warsztatowych znajdzie się ścieżka wiedzy, która będzie zawierać zróżnicowane i interaktywne elementy, m.in. plansze edukacyjne, okulary wirtualnej rzeczywistości, Twister PGE, Giga Memory PGE, planszówkę czy koło fortuny. Centralnym punktem strefy ma być Infokiosk z cyklem interaktywnych prelekcji kończących się quizem na temat korzyści, jaki niesie wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych.

Dodatkowo w strefie edukacyjno – warsztatowej będzie można dowiedzieć się o jednym z mieszkańców Morza Bałtyckiego - kaczce lodówce. Gatunek ten objęty jest ścisłą ochroną gatunkową na terenie Polski. PGE dostosowała projekt morskich farm wiatrowych do potrzeb kaczek lodówek zimujących na Ławicy Słupskiej, która jest objęta obszarem Natura 2000, sąsiadującej z lokalizacją Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica. W tym celu zrezygnowano z zabudowy turbinami wiatrowymi akwenu przylegającego do Ławicy Słupskiej oraz utworzono korytarz przelotowy, by ułatwić kaczkom lodówkom dostęp do żerowisk.
PGE zaprezentuje także turbinę wiatrową. Specjalna makieta turbiny znajdzie się w otoczeniu innych rozpoznawalnych obiektów, takich jak: Latarnia Morska w Świnoujściu, biurowiec „Zieleniak” w Gdańsku czy wieża Eiffla w Paryżu. Dodatkowo, każdy z uczestników wydarzenia będzie mógł zostać operatorem miniturbiny wiatrowej. Animator pokaże, jak działa ręczny model elektrowni wiatrowej oraz miniwersja generatora wiatrowego.

Z kolei w strefie sportowej znajdzie się wielofunkcyjne boisko do gry w siatkówkę plażową, piłkę nożną i badmintona. PGE zapewniło udział siatkarzy - zawodników PGE SKRY Bełchatów. Sebastiana Adamczyka i Mikołaja Sawickiego, z którymi będą mogli się spotkać mieszkańcy i turyści przebywający w Lubiatowie i w Łebie.

Na sobotnie wieczory po zachodzie słońca zaplanowano pokazy w kinie plenerowym. 25 lipca w Lubiatowie wystąpi skrzypaczka Ewa Herman, 1 sierpnia w Łebie i 8 Sierpnia w Ustce zagrają Paweł Kasprzewski (gitara) oraz Felipe Alvarado (saksofon) a 15 sierpnia w Międzyzdrojach zagra harfistka Alicja Garczarek.

W ramach projektu „Plaża PGE – poznaj moc Bałtyckiego Wiatru” w weekendy zaplanowano warsztaty z WOPR i lokalnymi nadleśnictwami.

Grupa PGE będzie jednym z pierwszych polskich podmiotów, który planuje uruchomienie morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Morskie farmy wiatrowe to jeden z najmłodszych i najszybciej rozwijających się sektorów europejskiej energetyki. W przyszłości lokalizacją farm wiatrowych stanie się również Bałtyk.

Komentarze

Powiązane

22.09.23, 13:58
| reklama & PR » informacje
Loteria „Królewski LUZ BLUZ” od firmy Wawel
18 września br. wystartowała loteria słodyczy sprzedawanych na wagę marki Wawel, pod hasłem „Królewski LUZ BLUZ”. Aby wziąć w niej udział, wystarczy kupić minimum 200 g dowolnych słodkości z Wawelu na wagę. Co godzinę do wygrania designerska bluza, a raz w tygodniu zestaw słodyczy. Loteria potrwa do 29 października br.
22.09.23, 12:31
| reklama & PR » informacje
Internetowe nie wystarczy. Orange dla Firm promuje swoja ofertę
Wystartowała kampania „Internetowe nie wystarczy” przygotowana przez agencję Havas Warsaw, która ma promować nową ofertę dla firm.
22.09.23, 11:31
| reklama & PR » informacje
Nie przeocz krótkowzroczności. Lens Poland rusza z nową edycją akcją edukacyjnej
Działania prowadzone są w tym roku pod hasłem „Nie przeocz krótkowzroczności” i skupiają się na uświadomieniu zagrożeń związanych z postępującą i niekorygowaną krótkowzrocznością u dzieci oraz potrzebie regularnych badań wzroku. Potrwają do grudnia br.
22.09.23, 10:13
| reklama & PR » informacje
ORLEN zakończył rebranding na słowackim rynku
W tym roku ORLEN prawie dwukrotnie powiększył sieć swoich stacji na Słowacji. Wszystkie 90 stacji działa już pod marką ORLEN. Po zakończeniu rebrandingu, ORLEN koncentruje się m.in. na poszerzeniu oferty pozapaliwowej. 
22.09.23, 08:58
| reklama & PR » informacje
Wolę Wolt. Wolt proponuje rozwiązania na codzienne dylematy
Wolt, platforma specjalizująca się w usługach food-delivery i quick-commerce, rusza ze swoją pierwszą kampanią 360 pod tytułem „Wolę Wolt”. Działania prowadzone w kanałach offline i online mają pokazywać, że sposób na radzenie sobie z codziennymi dylematami jest prosty i wygodny, właśnie dzięki aplikacji Wolt.
22.09.23, 06:30
| reklama & PR » informacje
Value Media po raz ósmy z kampanią promującą Wielką Loterię Almette
Z początkiem września br. wystartowała Wielka Loteria Almette “ekoDom Almette”. Za strategię, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Value Media, a w obszarze programmatic, Paid Social oraz SEM działania realizowane są w modelu house of communication we współpracy z agencją e-commerce & MarTech connected SalesTube (Group One).
21.09.23, 19:49
| reklama & PR » informacje
Oreo partnerem podcastu Co powie tata?
Stereotypy dotyczące ojcostwa mogą być bardzo ograniczające i nie oddawać różnorodnych, ewoluujących ról, jakie ojcowie odgrywają w życiu swoich dzieci. Dzięki Oreo to przekonanie ma odejść w zapomnienie. Marka od lat prowadzi szereg aktywacji z okazji Dnia Ojca, a w tym roku została partnerem zainicjowanego przez Onet cyklu podcastów „Co powie Tata?”.
21.09.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
We Celebrate You. Jubileuszowa kampania Early Stage
We wrześniu br. wystartowała kampania „We Celebrate You” z okazji jubileuszu 30-lecia szkoły języka angielskiego Early Stage.
21.09.23, 10:45
| reklama & PR » informacje
Avon sponsorem tytularnym koncertów sanah Uczta nad Ucztami
Artystka młodego pokolenia i marka beauty ruszyły wspólnie w stadionową trasę koncertową, celebrując Ucztę nad Ucztami powered by Avon. Występom sanah towarzyszą atrakcje dostarczone przez Avon w dedykowanych strefach POP−UP i Chill Out.
21.09.23, 09:44
| reklama & PR » ludzie
Milena Wieleńska w zespole Veovee
Zespół agencji Veovee zasiliła Milena Wieleńska, która objęła stanowisko Account Managera.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.