19.07.21, 12:04

Plaża PGE - poznaj moc Bałtyckiego Wiatru. PGE będzie edukować na plażach

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

PGE rusza z projektem dla mieszkańców i turystów przebywających nad Bałtykiem „ Plaża PGE – poznaj moc Bałtyckiego Wiatru”, którego celem jest edukacja i promocja morskiej energetyki wiatrowej. Na plażach w Lubiatowie (gmina Choczewo), Łebie, Ustce, Międzyzdrojach powstaną specjalne strefy, w których będzie można poszerzyć wiedzę dotyczącą odnawialnych źródeł energii i morskich farm wiatrowych. Projekt wystartuje 22 lipca i potrwa do 17 sierpnia br.

W strefach edukacyjno- warsztatowych znajdzie się ścieżka wiedzy, która będzie zawierać zróżnicowane i interaktywne elementy, m.in. plansze edukacyjne, okulary wirtualnej rzeczywistości, Twister PGE, Giga Memory PGE, planszówkę czy koło fortuny. Centralnym punktem strefy ma być Infokiosk z cyklem interaktywnych prelekcji kończących się quizem na temat korzyści, jaki niesie wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych.

Dodatkowo w strefie edukacyjno – warsztatowej będzie można dowiedzieć się o jednym z mieszkańców Morza Bałtyckiego - kaczce lodówce. Gatunek ten objęty jest ścisłą ochroną gatunkową na terenie Polski. PGE dostosowała projekt morskich farm wiatrowych do potrzeb kaczek lodówek zimujących na Ławicy Słupskiej, która jest objęta obszarem Natura 2000, sąsiadującej z lokalizacją Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica. W tym celu zrezygnowano z zabudowy turbinami wiatrowymi akwenu przylegającego do Ławicy Słupskiej oraz utworzono korytarz przelotowy, by ułatwić kaczkom lodówkom dostęp do żerowisk.
PGE zaprezentuje także turbinę wiatrową. Specjalna makieta turbiny znajdzie się w otoczeniu innych rozpoznawalnych obiektów, takich jak: Latarnia Morska w Świnoujściu, biurowiec „Zieleniak” w Gdańsku czy wieża Eiffla w Paryżu. Dodatkowo, każdy z uczestników wydarzenia będzie mógł zostać operatorem miniturbiny wiatrowej. Animator pokaże, jak działa ręczny model elektrowni wiatrowej oraz miniwersja generatora wiatrowego.

Z kolei w strefie sportowej znajdzie się wielofunkcyjne boisko do gry w siatkówkę plażową, piłkę nożną i badmintona. PGE zapewniło udział siatkarzy - zawodników PGE SKRY Bełchatów. Sebastiana Adamczyka i Mikołaja Sawickiego, z którymi będą mogli się spotkać mieszkańcy i turyści przebywający w Lubiatowie i w Łebie.

Na sobotnie wieczory po zachodzie słońca zaplanowano pokazy w kinie plenerowym. 25 lipca w Lubiatowie wystąpi skrzypaczka Ewa Herman, 1 sierpnia w Łebie i 8 Sierpnia w Ustce zagrają Paweł Kasprzewski (gitara) oraz Felipe Alvarado (saksofon) a 15 sierpnia w Międzyzdrojach zagra harfistka Alicja Garczarek.

W ramach projektu „Plaża PGE – poznaj moc Bałtyckiego Wiatru” w weekendy zaplanowano warsztaty z WOPR i lokalnymi nadleśnictwami.

Grupa PGE będzie jednym z pierwszych polskich podmiotów, który planuje uruchomienie morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Morskie farmy wiatrowe to jeden z najmłodszych i najszybciej rozwijających się sektorów europejskiej energetyki. W przyszłości lokalizacją farm wiatrowych stanie się również Bałtyk.

Komentarze

Powiązane

16.09.24, 23:32
| reklama & PR » informacje
Smak pełen wspomnień. Konkurs marki Wiejskie Ziemniaczki
Marka Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz) rozpoczęła aktywację prowadzoną pod hasłem „Smak pełen wspomnień”. Głównym elementem działań jest konkurs dla konsumentów. Akcja potrwa przez cały wrzesień.
16.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Spokojnie, to HAMMER. Kampania wizerunkowa polskiej marki telefonów
Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki HAMMER, promująca wytrzymałość, dostarczanych przez firmę, telefonów wzmocnionych oraz programy wspierające klientów.
16.09.24, 12:53
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Socha polską ambasadorką gamy kosmetyków ANTI-ÂGE GLOBAL od Yves Rocher. Nowe logo marki
Gama kosmetyków do pielęgnacji twarzy - ANTI-ÂGE GLOBAL od francuskiej marki Yves Rocher - ma swoją polską ambasadorkę. Została nią aktorka, Małgorzata Socha. Jednocześnie marka wprowadza zmiany w swojej.
16.09.24, 12:19
| reklama & PR » informacje
ORLEN oficjalnym sponsorem ZAKSY. Logotyp marki pojawi się na koszulkach meczowych
ORLEN został oficjalnym sponsorem drużyny ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W ramach współpracy, logotyp koncernu zostanie wyeksponowany na froncie koszulki klubu.
16.09.24, 09:28
| reklama & PR » informacje
Smakujemy z JemyJemy. Profi rusza z akcją akcja cashback zup JemyJemy
10 września br. ruszyła promocja konsumencka cashback marki JemyJemy „Smakujemy z JemyJemy”.
16.09.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Performance Media zmienia się w Performance Group. Rebranding i nowa identyfikacja wizualna
Agencja Performance Media, po ponad 20 latach, nową wprowadza nową nazwę i identyfikację wizualną. Rozszerza także portfolio oferowanych produktów i usług. Od tej pory agencja będzie działać pod nazwą Performance Group.
15.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kobiety są z Venus, a Venus jest z kobietami. Kampania marki Venus z udziałem influencerek
Trwa kampania reklamowa marki Venus z portfolio (Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
14.09.24, 12:28
| reklama & PR » informacje
Halowe Mistrzostwa w Kaufland. Kampania promująca pracę w logistyce
Siec Kaufland ruszyła z kampanią „Halowe Mistrzostwa”, która promuje akcję rekrutacyjną w centrach dystrybucyjnych. Bohaterami kampanii, którzy prezentują zalety pracy w logistyce, są sami pracownicy magazynów.
14.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kultowa gra Sonic motywem przewodnim loterii marki Actimel
Marka Actimel ruszyła z loterią, której motywem przewodnim jest gra Sonic. W ramach akcji można wygrać nagrody, w tym produkty na licencji Sonic. Organizatorem loterii jest NAV agency.
13.09.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
Kia promuje w sieci i TV model Sportage
Kia Polska ruszyła z kontynuacją kampanii wspierającą sprzedaż modelu Sportage, oferując klientom propozycje kredytowe i leasingowe. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.