28.07.21, 10:28
IMM: Onet najczęściej cytowany w czerwcu 2021 r.
Według raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” w czerwcu 2021 r. media najczęściej, bo ponad 4 tys. razy powoływały się na materiały redakcji portalu Onet. Powyżej 3 tys. cytowań odnotowały kolejno tytuły TVN24 i Wp.pl. W liczbie od 2,7 tys. do 1,9 tys. natomiast znalazły się „Rzeczpospolita”, RMF FM i „Dziennik Gazeta Prawna”.
W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za czerwiec znajdują się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Radio Plus, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVP INFO oraz pięć tytułów prasowych „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Super Express” i „Fakt”.
Największy skok, bo siedem pozycji w górę w stosunku do maja br. odnotowało Radio Plus, na którego antenie minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślał, że skala nowych przypadków nie przełoży się, tak jak w poprzednich falach epidemii na liczbę hospitalizacji i zgonów. Kolejny wysoki wzrost w rankingu – pięć oczek odnotował „Dziennik Gazeta Prawna”. Redakcja DGP na łamach dziennika, m.in. opublikowała rozmowę z Przemysławem Czarnkiem, szefem MEiN o planach rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu w kontekście trwającej pandemii. Media licznie cytowały również wywiad TVP Info z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, który na antenie, m.in. komentował aktualne dane epidemiczne.
Rzeczpospolita bezkonkurencyjna
W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce z 23 proc. wzrostem liczby powołań w stosunku do maja br. utrzymuje „Rzeczpospolita” (2,7 tys. cytowań). Drugie miejsce w kategorii zajął „Dziennik Gazeta Prawna” z liczbą powołań o 33 proc. wyższą niż w zeszłym miesiącu (1,9 tys.). Pozycję trzecią podobnie, jak w maju zajęła „Gazeta Wyborcza” na poziomie 1,8 tys. cytowań. Z kolei najwyższy wzrost odnotował miesięcznik „Perspektywy”, który pod koniec czerwca opublikował ranking najlepszych polskich uczelni akademickich 2021. Zestawienie zamyka tygodnik „Polityka” ze zmianą miejsca aż o trzynaście oczek. Redakcja jako pierwsza nieoficjalnie zapowiedziała, że Donald Tusk ma wrócić na fotel przewodniczącego Platformy Obywatelskiej.
TVP Sport w górę
Podium najbardziej opiniotwórczych stacji TV zajęły kolejno: TVN 24 (3,1 tys. wzmianek), Polsat News (1,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,4 tys. powołań). Na miejscu czwartym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii, uplasowała się TVP Sport (740). Na stację często powoływano się w związku z przeprowadzanymi rozmowami z reprezentacją Polski na Euro 2020. O sześć miejsc w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat Sport (200 powołań), głównie za sprawą rozmowy z siatkarzem Łukaszem Kaczmarkiem nt. meczu z Iranem w końcówce fazy grupowej Ligi Narodów.
Wzrost Radia PLUS
Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,6 tys. razy. Podobnie jak w maju, miejsce drugie w rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,4 tys. razy. Podium zamyka Radio Plus ze wzrostem liczby cytowań i zmianą miejsca o dwa oczka. O tę samą liczbę zmieniła się pozycja Polskiego Radia Programu Trzeciego, na które licznie powoływano się w związku z rozmową z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem nt. złożonych wniosków opozycji w sprawie odwołania wicemarszałka sejmu Ryszarda Terleckiego.
Onet pozostaje liderem
Niezmiennym liderem kategorii portale internetowe pozostaje Onet.pl, cytowany w czerwcu 4,4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 3,1 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Wpolityce.pl – redakcja, m.in. przeprowadziła rozmowę z Pawłem Kukizem, w której dopytywała o szczegóły porozumienia Kukiz’15 z partią PiS. Ze wzrostowym wynikiem o dwa oczka w stosunku do maja br. ranking zamyka Bankier.pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu.
Miejsce pierwsze w kategorii tygodniki i dwutygodniki utrzymuje „Wprost”, cytowany w czerwcu w innych mediach 430 razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik „Sieci” z liczbą 359 powołań. Aż o pięć pozycji wyżej uplasował się natomiast tygodnik „Polityka” (281 wzmianek). Z wynikiem 226 wzmianek czwarte miejsce zajął „Newsweek”. Ranking ponownie zamyka tygodnik „Do Rzeczy” (221).
Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Perspektywy, cytowany w czerwcu łącznie 297 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły tytuły: Forbes (225) i Press (160). Miejsce czwarte przypada na Twój Styl, a całe zestawienie ze wzrostem o cztery oczka również zamyka kobiecy miesięcznik – magazyn Pani.
Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za czerwiec niezmiennie tworzą redakcje „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Pulsu Biznesu”. Czwarte miejsce zajmuje magazyn „Forbes”, a ranking zamyka „Gazeta Bankowa”, na którą w czerwcu często powoływano się w związku z wywiadem redakcji z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat cen energii w Polsce. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.
Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w czerwcu 140 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwa oczka w rankingu i liczbą 96 cytowań zajął „Dziennik Zachodni”. Pozycja trzecia nadal należy do „Gazety Krakowskiej” z wynikiem 89 powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce ex aequo zajmują „Tygodnik Podhalański” i „Gazeta Wrocławska” (70 wzmianek). Ranking zamyka natomiast Radio Gdańsk z liczbą 68 materiałów w innych mediach.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2021 r.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze