29.07.21, 12:38
Gala znika z rynku. Burda Media Polska właścicielem marki Focus Polsce
Burda Media Polska została właścicielem marki Focus na polskim rynku. Jednocześnie z rynku prasowego niebawem zniknie magazyn „Gala”.
Burda Media Polska porozumiała się z Gruner und Jahr w sprawie nabycia na rynku polskim grupy popularno-naukowych marek wydawniczych „Focus”, wraz z portalem Focus.pl. Przejęcie ”Focusa” ma umożliwić BMP dalszy rozwój marki na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Do tej pory „Focus” był wydawany przez BMP na podstawie licencji udzielonej przez G+J.
Wraz z zakupem „Focusa”, BMP uzgodniła wspólnie z G+J zaprzestanie współpracy związanej z „Galą” w Polsce. Do tej pory BMP publikowała „Galę” na licencji G+J. Ostatni numer „Gali” ukaże się na rynku 23 sierpnia. Jednocześnie BMP ma kontynuować projekty partnerskie, które obecnie są prowadzone pod marką „Gala”, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.
Burda Media Polska wydaje magazyn „Focus” od 2013 r. Stworzyła również takie popularne marki pokrewne, jak „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” czy „Focus Śledczy”. Od 2019 r. BMP produkuje również podcasty „Focus on”.
BMP wydawała „Galę” na licencji G+J od 2013 r., a sam tytuł był obecny na polskim rynku od 2001 r. Najpierw, przez dziesięć lat, „Gala” była wydawana jako tygodnik, następnie jako dwutygodnik. Obok głównego tytułu publikowane były takie luksusowe wydania specjalne jak „Gala Men”, „Gala Beauty”, „Gala Ślub”, „Gala Kids”. Najlepsze numery osiągały sprzedaż w wysokości niemal 500 tys. egzemplarzy.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze