17.08.21, 13:12
Odbetonowani. Akcja Gazeta.pl i Fundacji Pracowni Zmiany
Postępujący kryzys klimatyczny sprawia, że w wybetonowanych miastach trudno się żyje. Z potrzeby zmiany tej sytuacji powstała wspólna akcja serwisu Gazeta.pl oraz Fundacji Pracowni Zmiany stworzonej przez Miasto Jest Nasze, której celem jest przygotowanie wizji przekształcenia przestrzeni publicznych w polskich miastach.
W ramach inicjatywy od 16 sierpnia br. do 20 sierpnia czytelnicy Gazeta.pl znajdą specjalne materiały, a 20 sierpnia będą mogli obejrzeć nagranie z debaty dotyczącej sposobów zmiany betonowych polskich aglomeracji na bardziej prośrodowiskowe.
Dziennikarze Gazeta.pl wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowni Zmiany zapytali mieszkańców różnej wielkości miast, czego oczekują od swoich straszących betonem i kostką placów. Ich odpowiedzi zostały przełożone na język komputerowej wizualizacji, dzięki czemu na łamach portalu będzie można oglądać pomysły na poprawę otoczenia w Skierniewicach, Wrocławiu, Białej Podlaskiej, Gdańsku i Warszawie.
Projektowi „Odbetonowani” towarzyszyć będzie również debata, która odbędzie się 19 sierpnia br. w Pawilonie Kamień w Warszawie. Wśród jej panelistów znajdą się: Patryk Strzałkowski - Redaktor naczelny Zielona.gazeta.pl, Justyna Glusman, Dyrektor Koordynator ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Urzędzie m.st. Warszawy, Agata Garstecka i Jacek Gęborys z inicjatywy Miasto Jest Nasze oraz Maciej Folta z Pracowni Zmiany. Nagranie ze spotkania udostępnione zostanie 20 sierpnia w portalu Gazeta.pl.
Akcja „Odbetonowani” to kolejny projekt Gazeta.pl, który ma przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego. Serwis od lat stara się działać na rzecz środowiska i walki ze zmianami klimatu, do czego zespół serwisu zobowiązał się w „Deklaracji redakcyjnej 2021”. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce wyodrębnił dział dedykowany środowisku. Dodatkowo, wiosną Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now, zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, Libération, Die Tageszeitung. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.
Komentarze