17.08.21, 13:12

Odbetonowani. Akcja Gazeta.pl i Fundacji Pracowni Zmiany

Logo akcji "Odbetonowani"
Fot.: materiały prasowe

Postępujący kryzys klimatyczny sprawia, że w wybetonowanych miastach trudno się żyje. Z potrzeby zmiany tej sytuacji powstała wspólna akcja serwisu Gazeta.pl oraz Fundacji Pracowni Zmiany stworzonej przez Miasto Jest Nasze, której celem jest przygotowanie wizji przekształcenia przestrzeni publicznych w polskich miastach.

W ramach inicjatywy od 16 sierpnia br. do 20 sierpnia czytelnicy Gazeta.pl znajdą specjalne materiały, a 20 sierpnia będą mogli obejrzeć nagranie z debaty dotyczącej sposobów zmiany betonowych polskich aglomeracji na bardziej prośrodowiskowe.

Dziennikarze Gazeta.pl wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowni Zmiany zapytali mieszkańców różnej wielkości miast, czego oczekują od swoich straszących betonem i kostką placów. Ich odpowiedzi zostały przełożone na język komputerowej wizualizacji, dzięki czemu na łamach portalu będzie można oglądać pomysły na poprawę otoczenia w Skierniewicach, Wrocławiu, Białej Podlaskiej, Gdańsku i Warszawie.

Projektowi „Odbetonowani” towarzyszyć będzie również debata, która odbędzie się 19 sierpnia br. w Pawilonie Kamień w Warszawie. Wśród jej panelistów znajdą się: Patryk Strzałkowski - Redaktor naczelny Zielona.gazeta.pl, Justyna Glusman, Dyrektor Koordynator ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Urzędzie m.st. Warszawy, Agata Garstecka i Jacek Gęborys z inicjatywy Miasto Jest Nasze oraz Maciej Folta z Pracowni Zmiany. Nagranie ze spotkania udostępnione zostanie 20 sierpnia w portalu Gazeta.pl.

Akcja „Odbetonowani” to kolejny projekt Gazeta.pl, który ma przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego. Serwis od lat stara się działać na rzecz środowiska i walki ze zmianami klimatu, do czego zespół serwisu zobowiązał się w „Deklaracji redakcyjnej 2021”. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce wyodrębnił dział dedykowany środowisku. Dodatkowo, wiosną Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now, zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, Libération, Die Tageszeitung. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

Komentarze

Powiązane

16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
16.01.25, 07:15
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Goniec Kobieta. Nowy program z Laurą Młodochowską o wyzwaniach współczesnych kobiet
„Goniec Kobieta” to nowy program, który ma stwarzać przestrzeń do rozmów o życiu i wyzwaniach współczesnych kobiet. Jego celem jest przełamanie stereotypów i ukazanie różnorodnych perspektyw kobiet, które często są pomijane w mediach.
15.01.25, 20:09
| internet » informacje
Kanał YouTube Gońca zyskuje nową oprawę muzyczną od Chrisa Carsona
Chris Carson, znany producent muzyczny, stworzył nową oprawę muzyczną dla kanału YouTube Goniec. Widzowie mieli okazję usłyszeć ją po raz pierwszy13 stycznia 2025 r., podczas programu na żywo prowadzonego przez Radosława Grucę.
15.01.25, 12:24
| prasa » informacje | internet » informacje
Nowe odsłony ośmiu serwisów regionalnych Polska Press Grupy
15 stycznia br. zrealizowany został drugi etap transformacji stron głównych serwisów regionalnych należących do Polska Press Grupy.
15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 17:09
| internet » ludzie
Nowe twarze w redakcji Bankier.pl: zastępca redaktora naczelnego i redaktor newsroomu
Z początkiem stycznia br., Bankier.pl powiększył swój zespół redakcyjny. Nowym zastępcą redaktora naczelnego został Tomasz Goss-Strzelecki, który obejmuje również stanowisko drugiego wicenaczelnego portalu, a do działu newsroom dołączył Jędrzej Sikora.
14.01.25, 07:15
| internet |
Rozjazd. Nowy program publicystyczny w Super Expressie z Joanną Miziołek i Łukaszem Warzechą
„Rozjazd” to nowy program publicystyczny „Super Expressu”, który prowadzić będą znani dziennikarze – Joanna Miziołek i Łukasz Warzecha. Premiera odbędzie się 14 stycznia 2025 r., a nowe odcinki będą pojawiać się co tydzień, we wtorki o godzinie 21:00 na kanale YouTube „Super Ring”.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
07.01.25, 20:17
| internet » informacje
Bądź widoczny w sieci. Instytut badawczy NASK promuje domeny .pl
7 stycznia br., ruszyła kampania „Bądź widoczny w sieci” przygotowana przez instytut badawczy NASK. Celem działań jest promocja domeny .pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 22.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 20.02.25

Do zdobycia jedna książka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.