18.08.21, 11:26
7,8 tys. materiałów o ustawie Lex TVN w obliczu manifestacji społecznych
Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, w ciągu pięciu dni od 11 sierpnia 2021 r., kiedy zaczęły się protesty przeciw nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, nazywanej Lex TVN, we wszystkich mediach w kontekście manifestacji pojawiło się 7,8 tys. materiałów z dotarciem aż 72,4 mln kontaktów z przekazem.
Jak podaje IMM, w analizowanym okresie 11-15 sierpnia br. o samej ustawie we wszystkich mediach pojawiało się ponad 15 tys. wzmianek w tym 52 proc., czyli 7,8 tys. publikacji dotyczy społecznych manifestacji w obronie wolności mediów. Protesty odbywały się w całej Polsce głównie 11 sierpnia. Ze wszystkich materiałów dotyczących wystąpień przeciwko „Lex TVN” 60 proc. to przekazy w samych mediach społecznościowych (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube) z całkowitym dotarciem 3,1 mln kontaktów.
Udział prasy w dyskusji na temat protestów wynosi zaledwie 1 proc. (107 odniesień), ale z dotarciem na wyższym poziomie niż w internecie – 3,5 mln kontaktów z przekazem. Tytuły o największym zasięgu, które publikowały informacje o „Lex TVN” w dniach 11-15 sierpnia to: „Fakt”, „Super Express”, „Gazeta Wyborcza”, „Nasz Dziennik”, „Wprost”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Rzeczpospolita” i „Dziennik Gazeta Prawna".
W radiu wyemitowano dokładnie 211 wzmianek z dotarciem 7,3 mln kontaktów - najczęściej o kontrowersjach związanych z „Lex TVN” mówiły stacje RMF FM, Radio Zet, Radio Vox FM i TOK FM.
W telewizji wypuszczono w tym krótkim okresie aż 188 materiałów o łącznym zasięgu 46,3 mln, z czego najczęściej przekazy o największym zasięgu pojawiły się w: TVN, TVN24, TVN24 Biznes i Świat i TTV (132 materiałów o dotarciu 34 mln i czasie antenowym 12 godz.), TVP Info, TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP3 Szczecin, TVP3 Lublin (23 publikacje z dotarciem 7,7 mln i czasie antenowym 1 godz.), Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (20 przekazów z dotarciem 4,5 mln i czasie antenowym 2 godz.), pozostałe w tym TV Republika, WTK, TV Toruń (13 materiałów o zasięgu 92 tys. i czasie antenowym 2 godz.).
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze