20.08.21, 12:42

Grupa Kino Polska TV: przychody w I półroczu 2021 r. wzrosły o ponad 20 proc.

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Grupa Kino Polska TV SA opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 r. Przychody Grupy wzrosły o 20,5 proc. r/r – do 119,0 mln zł, zaś zysk netto wzrósł o 106,9 proc. r/r – do 19,3 mln zł.

Jak podkreśla firma, wzrost wyników Grupy w pierwszym półroczu 2021 r. to efekt rosnących przychodów we wszystkich głównych segmentach działalności spółki. Największy nominalny wzrost przychodów r/r odnotował segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, i wyniósł +8,1 mln zł (+15,5 proc. r/r) oraz segment Stopklatka – +6,1 mln zł (+45,3 proc. r/r). Dużą dynamikę wzrostu wykazały także segmenty Kanały marki Kino Polska – +3,4 mln zł (+23,4 proc. r/r) oraz Zoom TV, gdzie przychody wzrosły o 19,6 proc. r/r, do 1,5 mln zł. Lepsze wyniki miał też segment sprzedaży praw licencyjnych – +1,9 mln zł (+20,7 proc. r/r).

Dane z pierwszego półrocza i drugiego kwartału br. wyraźnie pokazują, że nasz zdywersyfikowany model działalności oraz założenia biznesowe przynoszą oczekiwane efekty. Zwiększyliśmy rentowność i podwoiliśmy zysk netto, który jest wyraźnie wyższy nie tylko w porównaniu z poprzednim rokiem, ale także z poprzednimi latami. To dowód przede wszystkim na to, że nasza oferta programowa i dobrze dopasowane treści cieszą się uznaniem widzów. Jesteśmy także efektywni kosztowo i potrafimy zwiększać marżę w najważniejszych obszarach biznesowych Grupy” – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Jak podkreśla w komunikacie Kino Polska TV, grupa stabilnie rozwija się zarówno na rynkach międzynarodowych, gdzie wzrost przychodów wyniósł 12,8 proc., jak i w kraju, gdzie odnotowano przychody wyższe o 24,8 proc. r/r. Sprzedaż reklam przyniosła łącznie 45,5 mln zł, tj. o 42,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Grupy z emisji rosły w tempie ponad 9 proc. rocznie i wyniosły 61,1 mln zł, na co w dużym stopniu złożyły się lepsze wyniki sprzedaży segmentu kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych. W I połowie roku rentowność segmentu Stopklatka wyniosła 16,6 proc., wobec 4 proc. w I kw. i straty odnotowanej rok wcześniej.

W I połowie 2021 r. udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,51 proc. (SHR proc., all 16-49, live, dane: Nielsen) i był o 9,1 proc. większy niż rok wcześniej. Największe wzrosty oglądalności odnotowały kanały Kino Polska (+37,5 proc. r/r), Kino TV (+23,5 proc.) i Stopklatka (+13,8 proc.). Udział kanału Zoom TV wyniósł 0,52 proc. (SHR proc., all 16-49, live) i był wyższy niż kwartał wcześniej, ale niższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 11,9 proc., co wynika m.in. ze zmian w pomiarach oglądalności kanałów dostępnych na MUX-8. Jak podkreśla firma, zjawisko to dotyka wszystkich kanałów dostępnych w ramach MUX8, przy czym Zoom TV notuje spadki poniżej średniej rynkowej. Jednak pomimo niższej oglądalności odnotowanej przez Zoom TV w omawianym okresie, kanał ten wygenerował przychody wyższe o niemal 20 proc. r/r.

W pierwszym półroczu 2021 r. widzowie poświęcili kanałom Grupy więcej czasu niż w analogicznym okresie rok temu. Średni dzienny czas oglądania stacji Grupy wyniósł niemal 44 minuty (ATS, All 16-49, live) i był aż o 6,7 proc. dłuższy niż w 1 H 2020 r. To wynik wyraźnie lepszy niż średnia rynkowa, gdzie wskaźnik ATS spadł o 6,7 proc. r/r.

Komentarze

Powiązane

28.02.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Dom Dobry. Wystartowały zdjęcia do nowego filmu Wojciecha Smarzowskiego
Ruszyły zdjęcia do najnowszego filmu Wojciecha Smarzowskiego „DOM DOBRY”. W rolach głównych grają, m.in.: Tomasz Schuchardt, Agata Turkot, Agata Kulesza, Arkadiusz Jakubik.
27.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
IV seria Niezwykłych Stanów Prokopa od marca na antenie TVN
W marcu br. na antenie TVN zadebiutuje nowy sezon formatu „Niezwykłych Stanów Prokopa”. Dziennikarz wyruszy w kolejną podróż za Ocean.
26.02.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Prawie 550 tys. zł za spot podczas meczu Polska - Francja. Biuro Reklamy TVP ogłosiło ofertę na UEFA EURO 2024
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
26.02.24, 10:52
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Ponad 80 stacji radiowych w ofercie platformy IPTV AVIOS
Wzrasta liczba stacji radiowych dostępnych na platformie IPTV AVIOS. Pod koniec stycznia br. było ich 30, obecnie jest już przeszło 80. Wszystkie stacje dostępne są bezpłatnie dla abonentów usługi.
26.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Columbo hitem kanału Antena HD. Duży wzrost w grupie 16-59
Kanał Antena HD znajdujący się Naziemnej Telewizji Cyfrowej, zanotował w styczniu br. rekordowy udział w grupie 16-59.
25.02.24, 20:00
| telewizja / VOD » seriale
I sezon serialu Odwilż w Playerze i na antenie TVN na początku marca
Serial HBO Max „Odwilż” 1 marca br. zadebiutuje na platformie Player. 4 marca premierowy odcinek serialu zostanie wyemitowany także na antenie TVN. Produkcja śledzi losy policjantki, która nie jest w stanie pogodzić się z okolicznościami śmierci męża i obsesyjnie angażuje się w pracę.
25.02.24, 19:24
| telewizja / VOD » informacje
Bez retuszu. Marek Czyż powraca na antenę TVP Info z programem na żywo
W niedzielę, 3 marca br. o godz. 20:40 na antenie TVP INFO pojawi się program „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie.
Format będzie emitowany na żywo i ma wykorzystywać siłę mediów społecznościowych. Oprócz zaproszonych gości, na widowni zasiądzie 80 osób.
25.02.24, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Sympatyk w połowie kwietnia w HBO Max
Siedmioodcinkowy serial HBO Original "Sympatyk" będzie miał swoją premierę 15 kwietnia br. w HBO i HBO Max.
23.02.24, 15:09
| telewizja / VOD » informacje
Specjalne propozycje programowe kanału TVP Kobieta w drugą rocznicę wybuchu wojny na Ukrainie
W drugą rocznicę wybuchu wojny na Ukrainie, TVP Kobieta w cyklu „Matki wojny” oraz w specjalnych odcinkach programu „Kobiety w drodze”, przypomni sylwetki ukraińskich kobiet zaangażowanych w działania wspierające rodaków. Na antenie pojawią się także wywiady z Tetianą Kovalchuk i Mery Akopian.
23.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Jakubiak rozgryzie Maltę w nowej serii programów w Canal+ Kuchnia
Tomasz Jakubiak w nowej serii programu „Jakubiak rozgryza” tym razem odwiedzi Maltę. Emisja ruszy pod koniec lutego br. w CANAL+ Kuchnia.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.