19.08.21, 17:00
II kwartał 2021 r. w Grupie Polsat Plus: wzrost przychodów do 3,2 mld zł
Grupa Polsat Plus świadczyła na koniec II kwartału br. łącznie ponad 18 mln usług telewizji, Internetu i telefonii komórkowej, a w II kwartale zanotowała 10 proc. wzrost przychodów do blisko 3,2 mld zł, wzrost skorygowanego wyniku EBITDA o 14 proc. do 1,14 mld zł oraz zysku netto do poziomu 542 mln zł. Jak tłumaczy firma, tak silne wyniki pozwoliły podjąć decyzję o wypłacie rekordowej dywidendy w wysokości 767 mln zł.
Grupa wdraża ambitny plan rebrandingu swoich marek. „W czerwcu rozpoczęliśmy wyjątkowy, strategiczny projekt harmonizacji naszych kluczowych marek. Aby ułatwić klientom i widzom identyfikację wszystkich oferowanych przez nas usług i produktów i zapewnić im łatwy wybór tego, czego potrzebują, wprowadzamy nowe logotypy naszych głównych marek, nową, spójną dla całej Grupy Polsat Plus identyfikację wizualną oraz przejrzystą i ujednoliconą komunikację marketingową” – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Kluczowe i strategiczne marki Grupy to: Plus, czyli komunikacja - „connectivity” oraz Polsat odpowiadająca za treści - „content”. Polsat i Plus mają nową identyfikację wizualną, a Polsat Box jest nową marką, która zastępuje Cyfrowy Polsat. Serwisy i aplikacje Ipla i Cyfrowy Polsat GO zmienią się w jeden serwis i aplikację Polsat Box Go, dostępną bez reklam, w modelu płatnym. Polsat Go to nowy, bezpłatny serwis w modelu z reklamami z treściami Telewizji Polsat.
Zwiększyły się przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu zwiększyły o 55,2 proc. r/r do 330 mln zł w II kw. (niski punkt odniesienia efektem pierwszego lockdownu z wiosny 2020 r.), a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 28,6 proc. W całym I półroczu przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 26,6 proc. r/r do 602 mln zł, a ich dynamika przewyższała tę rynkową, w efekcie czego udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł wg szacunków do 29 proc.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze