03.09.21, 07:00

Wolfgang Laskowski (CDA): Telewizja w naszym modelu jest uzupełnieniem głównej oferty

Wolfgang Laskowski
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Wolfgangiem Laskowskim, Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju usług i rzecznikiem prasowym CDA SA, m.in. o uruchomieniu usługi CDA TV i sytuacji na rynku płatnych serwisów VOD.

Kuba Wajdzik: CDA uruchomiło usługę CDA TV. Co skłoniło firmę do zaoferowania usługi telewizji w modelu OTT?

Wolfgang Laskowski: To jest naturalne rozszerzanie naszych usług, zdecydowanie ewolucja niż rewolucja. Walczymy, jak każdy z naszych konkurentów, o uwagę widza i staramy się, by nasza oferta była jak najbardziej atrakcyjna. Poza tym, mimo rosnącej z roku na rok popularności platform VOD, grupa widzów oglądających regularnie lub tylko od czasu do czasu telewizję wciąż jest spora. Telewizja w naszym modelu jest uzupełnieniem naszej głównej oferty, czyli filmów na żądanie.

KW: Czym CDA TV będzie się różnić od innych tego typu usług na rynku?

WL: Wydaje mi się, że nie ma drugiej takiej platformy VOD w Polsce, która równolegle oferuje również możliwość oglądania telewizji. Są oczywiście różnego rodzaju łączone oferty, ale nie ma platformy stricte VOD oferującej także bogaty pakiet telewizji. To co nas jeszcze wyróżnia, to możliwość łatwego włączania i wyłączania usług. Nie trzeba, jak w przypadku większości sieci kablowych, podpisywać długotrwałych umów z których nie można zrezygnować lub rezygnacja jest bardzo trudna. U nas użytkownik sam decyduje w okresie jednego miesiąca, czy chce dalej korzystać z usług, czy chce sobie zrobić krótszą lub dłuższą przerwę. Z perspektywy widza ma to kapitalne znaczenie, bo nie trzeba się wiązać z dostawcą na długi czas i można samemu, płynnie decydować o tym co się chce oglądać.

KW: Od wielu lat słyszymy głosy o końcu telewizji. Ten koniec wciąż nie nadchodzi, ale zmienia się forma dystrybucji sygnału. Czy telewizja wciąż ma świetlaną przyszłość przed sobą? 

WL: O przyszłość telewizji od dawna spierają się eksperci rynku i nie chciałbym do tej dyskusji dołączać. Oczywiście, że telewizja w modelu jaki znaliśmy kilkanaście lat temu raczej nie ma już prawa bytu, ale też i żadnego końca bym się nie doszukiwał. Faktem natomiast jest, że zarówno telewizja, jak i VOD, ale też gry, serwisy społecznościowe itp., itd. walczą o to samo, czyli o uwagę widza i jego czas, a dla wielu stacji telewizyjnych przyzwyczajonych do swojej dominującej roli w przeszłości to wciąż sytuacja nowa i niekomfortowa. 

KW: Jakie wyzwania zatem stoją przed operatorami telewizji streamingowej? Wchodzą do użycia coraz to nowe standardy jakości….

WL: Największe wyzwanie, to jak powiedziałem wcześniej, walka o czas wolny użytkownika. Nowe standardy jakości to tylko kwestia technologiczna, prędzej czy później każdy musi się dostosować, ale w tym nie upatrywałbym największych wyzwań. Największym wyzwaniem jest przekonanie do siebie widza i sprawienie, żeby został na dłużej.

KW: Na koniec chciałem zapytać o CDA Premium. Branża jest głównie skupiona na Netliksie i ostatnio na Viaplay… Jak radzi sobie Wasza platforma?

WL: Radzimy sobie bardzo dobrze, co ma odzwierciedlenie w naszych raportach giełdowych. Jako jedna z niewielu, czy może raczej jedyna, platform VOD w Polsce regularnie pokazujemy nie tylko wyniki finansowe, ale też ilu mamy płacących użytkowników. A gdyby kierować się tylko ruchem na stronie www, to wg Megapanelu jesteśmy drugim najpopularniejszym serwisem w Polsce, zaraz po Netflixie, który jest przecież globalnym gigantem. To świetny wynik. 

Co oczywiście nie oznacza, że sytuacja na rynku VOD jest łatwa. Nie, nie jest, a konkurencja między platformami robi się coraz większa i nabiera rozpędu. Termin „wojen streamingowych” nieźle oddaje sytuacje na rynku. W dłuższej perspektywie trudno będzie taki stan rzeczy utrzymać, prędzej czy później zacznie dochodzić do przejęć i fuzji. Znowu wracamy do tego, co mówiłem wcześniej: czas widza, a także jego portfel, nie są z gumy. 

KW: Wielkimi krokami zbliża się jesień, wszystkie telewizje i platformy zbroją się do walki o widzów. Jakie zatem plany programowe ma CDA Premium?

WL: Tak, jesień i zima to zwyczajowo najlepszy czas dla serwisów takich jak CDA Premium. Dni są krótsze, pogoda nie rozpieszcza, więcej czasu spędza się w domach, co oczywiście pozytywnie przekłada się na wyniki platform VOD. My regularnie pozyskujemy nowe licencje i powiększamy naszą bibliotekę filmów. Tej jesieni, oprócz premier w CDA Cinema, czyli naszego „kina w domu” - przypomnę, w ramach CDA Cinema prezentujemy niepokazywane dotąd w Polsce filmy - dodamy też bardzo dużo filmów już granych w kinach, ale które z całą pewnością bardzo spodobają się naszym widzom. Na pewno będzie co oglądać!

KW: Dziękuję za rozmowę.

 

Konsultant w obszarze public relations i public affairs oraz szeroko pojętej komunikacji marketingowej firm. Od lat doradza menedżerom i przedstawicielom zarządów w budowaniu strategii e-marketigowych i PR-owych. Realizował projekty dla kilkudziesięciu spółek z obszaru nowych technologii, reklamy i mediów cyfrowych oraz e-commerce. W 2008 r., jako
przedstawiciel jednego z polskich serwisów społecznościowych, brał udział w pracach Unii Europejskiej mających na celu stworzenie kodeksu dobrych praktyk chroniących niepełnoletnich użytkowników mediów społecznościowych. Pełni funkcję przedstawiciela zarządu ds. rozwoju usług (właściciela serwisu CDA.pl i usługi CDA Premium) i jest jej rzecznikiem prasowym.

Komentarze

Powiązane

28.02.24, 09:30
| telewizja / VOD » informacje
Ninja Warrior Polska. IX sezon na antenie Polsatu od marca
W wiosennej ramówce Polsatu pojawi się nowy sezon formatu „Ninja Worrior Polska”. Na zwycięzcę programu czeka 200 tys. zł. To już dziewiąta seria programu.
28.02.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Cztery nowości wiosną w TVN Style
Kanał TVN Style w wiosennej ramówce zaprezentuje cztery nowe formaty, w tym nowy program Agaty Młynarskiej i Anny Nowak Ibisz.
28.02.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Dom Dobry. Wystartowały zdjęcia do nowego filmu Wojciecha Smarzowskiego
Ruszyły zdjęcia do najnowszego filmu Wojciecha Smarzowskiego „DOM DOBRY”. W rolach głównych grają, m.in.: Tomasz Schuchardt, Agata Turkot, Agata Kulesza, Arkadiusz Jakubik.
27.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
IV seria Niezwykłych Stanów Prokopa od marca na antenie TVN
W marcu br. na antenie TVN zadebiutuje nowy sezon formatu „Niezwykłych Stanów Prokopa”. Dziennikarz wyruszy w kolejną podróż za Ocean.
26.02.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Prawie 550 tys. zł za spot podczas meczu Polska - Francja. Biuro Reklamy TVP ogłosiło ofertę na UEFA EURO 2024
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
26.02.24, 10:52
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Ponad 80 stacji radiowych w ofercie platformy IPTV AVIOS
Wzrasta liczba stacji radiowych dostępnych na platformie IPTV AVIOS. Pod koniec stycznia br. było ich 30, obecnie jest już przeszło 80. Wszystkie stacje dostępne są bezpłatnie dla abonentów usługi.
26.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Columbo hitem kanału Antena HD. Duży wzrost w grupie 16-59
Kanał Antena HD znajdujący się Naziemnej Telewizji Cyfrowej, zanotował w styczniu br. rekordowy udział w grupie 16-59.
25.02.24, 20:00
| telewizja / VOD » seriale
I sezon serialu Odwilż w Playerze i na antenie TVN na początku marca
Serial HBO Max „Odwilż” 1 marca br. zadebiutuje na platformie Player. 4 marca premierowy odcinek serialu zostanie wyemitowany także na antenie TVN. Produkcja śledzi losy policjantki, która nie jest w stanie pogodzić się z okolicznościami śmierci męża i obsesyjnie angażuje się w pracę.
25.02.24, 19:24
| telewizja / VOD » informacje
Bez retuszu. Marek Czyż powraca na antenę TVP Info z programem na żywo
W niedzielę, 3 marca br. o godz. 20:40 na antenie TVP INFO pojawi się program „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie.
Format będzie emitowany na żywo i ma wykorzystywać siłę mediów społecznościowych. Oprócz zaproszonych gości, na widowni zasiądzie 80 osób.
25.02.24, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Sympatyk w połowie kwietnia w HBO Max
Siedmioodcinkowy serial HBO Original "Sympatyk" będzie miał swoją premierę 15 kwietnia br. w HBO i HBO Max.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.