08.09.21, 14:45
Aż 10 tysięcy materiałów w mediach o Beacie Kozidrak
W sześć dni od 1 września br., kiedy znana wokalistka Beata Kozidrak została zatrzymana za jazdę autem po spożyciu alkoholu, we wszystkich mediach pojawiło się na ten temat aż 10 tys. publikacji i wpisów z łącznym dotarciem 59,3 mln kontaktów z przekazem. Najwięcej treści odnotowano na Twitterze, Facebooku i Instagramie – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.
W analizowanym okresie 1-6 września br. najwięcej materiałów o sprawie Beaty Kozidrak pojawiło się na Twitterze: 6,4 tys. wpisów z szacunkowym dotarciem 2 mln kontaktów. Na drugim miejscu pod względem liczby publikacji i komentarzy znalazł się Facebook i Instagram z łączną liczbą 1,7 tys., ale znacznie wyższym dotarciem niż na Twitterze - 9,6 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Prasa - głównie dzienniki regionalne - poświęciły temu tematowi w danym okresie 22 publikacje, co przełożyło się na stosunkowo duży zasięg na poziomie 2,8 mln kontaktów. W portalach internetowych, na forach i blogach opublikowano łącznie 1,3 tys. materiałów o zasięgu 11,9 mln, w tym 107 wpisów to same komentarze internautów zawierających wzmiankę o piosenkarce.
„Jako IMM monitorujemy większość najbardziej medialnych spraw i wydarzeń w Polsce – 10 tys. materiałów wygenerowanych we wszystkich typach mediów w zaledwie sześć dni o tak dużym zasięgu potwierdza, że o Beacie Kozidrak w kontekście tego incydentu słyszał niemal każdy dorosły Polak. To poważny kryzys wizerunkowy, którego konsekwencje najprawdopodobniej udałoby się zminimalizować jedynie uczciwym i transparentnie komunikowanym w mediach procesie sądowym” – dodaje Sylwia Dobkowska, Kierownik Działu PR i Marketingu w IMM.
Stacje radiowe od ogólnopolskich, jak na przykład RMF FM, Radio Zet, Radio VOX FM, PR1, PR24 czy Radio Nowy Świat po lokalne Radio Plus Gdańsk, Radio Eska Łódź czy PR Lublin, informowały o zatrzymaniu Beaty Kozidrak 216 razy, poświęcając tym samy łącznie dwie godziny czasu antenowego. Telewizja natomiast o sprawie wzmiankowała 129 razy z łącznym czasem antenowym czterech godzin. Najczęściej ten temat poruszały regionalne oddziały TVP3, lecz także Polsat News, TTV i TVN. Dotarcie wyemitowanych treści dla obu typów mediów wynosi 32,4 mln.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze