26.09.21, 11:30

Hejt to nowa normalność. Za nami XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

Kongres PR
Fot.: materiały prasowe

16 i 17 września w br. odbyła się kolejna edycja Kongresu PR. W rzeszowskim Hotelu Bristol spotkało się ponad 200 specjalistów branży: przedstawicieli firm, agencji public relations oraz organizacji pozarządowych. W trakcie tegorocznej edycji nie zabrakło tematów związanych z digital PR-em, hejtem oraz e-kryzysami.

Kongres PR co roku potwierdza, jak dynamiczna jest branża public relations. Eksperci dyskutowali o zmianach, które wymusiła pandemia, a także podejmowali kwestię wyzwań, przed którymi stają na co dzień. Paneliści rozmawiali również dużo o etyce w zawodzie PR-owca oraz o problemach polskiego PR-u. „Za nami już XXI edycja Kongresu. Cieszy mnie, że po dwóch dekadach – nawet pomimo pandemii – wciąż spotykamy się, aby w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia omawiać zmiany zachodzące w public relations oraz wymieniać się nawet istotnie rozbieżnymi poglądami. Branża potrzebuje integracji a wydarzenia takie jak Kongres PR to ułatwiają” – mówi Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i organizator Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

Dyskusje podejmowane podczas wydarzenia zostały zdominowane przez zagadnienie jakim jest hejt. Pokazuje to, jak aktualne i narastające jest to zjawisko. W debacie Hejt – zjawisko powszechne. O niełatwej sztuce (nie)reagowania wzięli udział eksperci, którzy doświadczyli go na sobie i w organizacjach, które reprezentują – Joanna Kubik, Inspektor Referatu Prasowego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Marek Kacprzak, były dziennikarz i specjalista ds. komunikacji, Ziemowit Nowak, Rzecznik Prasowy Wodociągów Kieleckich oraz Wojciech Jabczyński, Rzecznik prasowy Orange Polska. Zgodnie stwierdzili, że w przypadku hejtu emocje są najgorszym doradcą. Panel poprowadził Adam Łaszyn, CEO w Alert Media Communications, który spojrzał na hejt w inny sposób: „To jest w naturze relacji ludzkich, które nie zawsze są piękne i pełne pozytywnego nastawienia. W dzisiejszym świecie nie ma obecności w sieci bez hejtu, a im wyższa popularność tym ten hejt jest większy. Nie jest to też pojęcie jednoznaczne – wg prof. Daniela Gilberta jest to część demokracji i świadczy o wolności, o tym, że możemy się wypowiadać. Hejtu nie ma tam gdzie nie ma wolności wypowiedzi.”

Chociaż hejt może być uważany za przejaw demokracji i wolności słowa to jednak eksperci byli zgodni – jest to zjawisko negatywne, z którym trzeba walczyć. Ich zdaniem, ważna jest próba zrozumienia drugiej strony i podjęcie komunikacji. W niektórych przypadkach wystarczy usunięcie komentarza i zgłoszenie konta, w innych – kiedy hejter staje się bardziej agresywny – warto sprawę zgłosić na policję. „Jak spojrzymy na statystyki to widać jedną prostą rzecz, że wyrazy abusywne i fraza hejt rosną z roku na rok i moim zdaniem jest to wystarczający argument żeby powiedzieć, że hejt to nowa normalność. On będzie i będzie go coraz więcej. Musimy z tą nową normalnością żyć. Praca rzecznika i praca PR-owca zmienia się i będziemy musieli sobie z tym hejtem coraz lepiej radzić” – podsumował Szymon Sikorski, CEO w Publicon podczas swojej prelekcji Hejt to nowa normalność. Kilka porad jak z nim żyć.

Do tematu hejtu odniosły się również Panelistki, które wzięły udział w debacie pt. Kobiety w komunikacji. Żaneta Czyżniewska, Członkini zarządu PSPR, doktorantka SGH mówiła o „szklanych zjawiskach” w kontekście ścieżki awansu pań i zauważyła, że nawet w branżach, które zostały zdominowane przez kobiety, to mężczyźni szybciej awansują. Jej zdaniem kluczową kwestią jest mentoring oraz wsparcie kobiet, którym już się udało osiągnąć sukces w biznesie. Joanna Kącka, Rzeczniczka Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi stwierdziła, że pomimo tego, że zawód policjanta jest typowo męskim zawodem to jednak jest w nim miejsce dla kobiet, ponieważ ich empatia i wrażliwość bardzo pomagają np. podczas trudnych rozmów. W dyskusji wzięły również udział Beata Kopczyńska, regionalna Rzeczniczka Prasowa ZUS Województwa Śląskiego oraz Marta Andreasik, PR Manager w Huuuge Games oraz Justyna Oracz, Head of communications w Fantasyexpo Sp. z o.o. Panelistki rozmawiały też o tym, która płeć radzi sobie lepiej z hejtem i kogo ten hejt częściej dotyka. Panel poprowadziła Joanna Piwowarczyk, Ekspert ds. Komunikacji Marketingowej w Orange Polska. 

Pierwszego dnia kongresu odbyła się również gala rozdania nagród I edycji Konkursu PR Wings, który ma na celu promowanie etycznych praktyk public relations. Rozdano nagrody w 13 Kategoriach, w tym m.in. Public Affairs i Lobbying, PR innowacja roku czy CSR – Największy wpływ społeczny. Uczestnicy Kongresu poznali też datę następnej edycji wydarzenia. Eksperci ds. komunikacji ponownie spotkają się w Rzeszowie już 15 i 16 września 2022 r.

Komentarze

Powiązane

30.11.23, 10:58
| reklama & PR » informacje
Cukier Królewski akcję ramach akcji Piecz, Przerabiaj, Podziel się uruchamia lodówki społeczne
Marka Cukier Królewski wzmacnia i rozwija kampanię „Piecz, Przerabiaj, Podziel się” i. „Królewski” w myśl hasła „Gdzie dobro króluje, nic się nie marnuje”, wspólnie z Fundacją Weź Pomóż, uruchamia lodówki społeczne.
30.11.23, 09:35
| reklama & PR » informacje
Wafelki Góralki będą dalej współpracować z Dziadkiem do orzechów
Producent wafelków Góralki, IDC Polonia, podjął decyzję o przedłużeniu współpracy z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to czwarty rok współpracy między marką a agencją.
30.11.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
SEM House z Grupy RTB House debiutuje na rynku digital marketingu
Globalna spółka MarTech, RTB House, ogłosiła powstanie agencji digitalowej SEM House, skupiającej się głównie na planowaniu i realizacji usług marketingu w przeglądarkach internetowych.
29.11.23, 18:43
| reklama & PR » informacje
Starcom wygrywa przetarg Amnesty International
Agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe) wygrała przetarg mediowy i rozpoczyna współpracę z Amnesty International Polska – organizacją pozarządową działającą w obronie praw człowieka.
29.11.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
ORLEN przedłuża na trzy kolejne lata współpracę z Robertem Kubicą
Robert Kubica przez kolejne trzy lata będzie kontynuować współpracę z ORLENEM jako jeden z głównych ambasadorów marki koncernu.
29.11.23, 14:45
| reklama & PR » informacje
DDB Warsaw wygrywa w przetargu Allegro na obsługę strategiczną i kreatywną
Przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Allegro wygrała agencja DDB Warsaw. Podmiot będzie obsługiwać Allegro na rynku polskim i czeskim, a docelowo również na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
29.11.23, 13:30
| reklama & PR » informacje
Mars Wrigley promuje limitowaną świąteczną ofertę produktów
Mars Wrigley przygotował limitowaną ofertę produktów marek M&M’s oraz Maltesers. Dodatkowo w telewizji oraz mediach społecznościowych można zobaczyć dedykowaną reklamę M&M’s.
29.11.23, 09:30
| reklama & PR » informacje
Streetcom zwycięzcą przetargu na dwie kampanie dla Purina
Agencja Streetcom wygrała przetarg na realizację dwóch projektów dla marki Purina. W ramach wygranego przetargu agencja odpowiada za realizację kampanii influencer marketingowych dla specjalistycznych linii produktów Purina Dentalife i Purina ProPlan Cat Sterilised.
29.11.23, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP przeprowadzi aukcję na sponsoring aplikacji TVP Sport
Biuro Reklamy TVP przedstawiło zasady aukcji w aplikacjach TVP SPORT. Licytacja odbędzie się w dniach 12-14 grudnia br., a jej przedmiotem będzie sponsoring aplikacji na wyłączność.
29.11.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Marka kosmetyków Gisada klientem oLIVE media
Szwajcarska marka luksusowych kosmetyków Gisada, dostępnych w sieci Douglas, powierzyła obsługę działań PR na polskim rynku agencji oLIVE media.