26.09.21, 11:30

Hejt to nowa normalność. Za nami XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

Kongres PR
Fot.: materiały prasowe

16 i 17 września w br. odbyła się kolejna edycja Kongresu PR. W rzeszowskim Hotelu Bristol spotkało się ponad 200 specjalistów branży: przedstawicieli firm, agencji public relations oraz organizacji pozarządowych. W trakcie tegorocznej edycji nie zabrakło tematów związanych z digital PR-em, hejtem oraz e-kryzysami.

Kongres PR co roku potwierdza, jak dynamiczna jest branża public relations. Eksperci dyskutowali o zmianach, które wymusiła pandemia, a także podejmowali kwestię wyzwań, przed którymi stają na co dzień. Paneliści rozmawiali również dużo o etyce w zawodzie PR-owca oraz o problemach polskiego PR-u. „Za nami już XXI edycja Kongresu. Cieszy mnie, że po dwóch dekadach – nawet pomimo pandemii – wciąż spotykamy się, aby w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia omawiać zmiany zachodzące w public relations oraz wymieniać się nawet istotnie rozbieżnymi poglądami. Branża potrzebuje integracji a wydarzenia takie jak Kongres PR to ułatwiają” – mówi Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i organizator Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

Dyskusje podejmowane podczas wydarzenia zostały zdominowane przez zagadnienie jakim jest hejt. Pokazuje to, jak aktualne i narastające jest to zjawisko. W debacie Hejt – zjawisko powszechne. O niełatwej sztuce (nie)reagowania wzięli udział eksperci, którzy doświadczyli go na sobie i w organizacjach, które reprezentują – Joanna Kubik, Inspektor Referatu Prasowego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Marek Kacprzak, były dziennikarz i specjalista ds. komunikacji, Ziemowit Nowak, Rzecznik Prasowy Wodociągów Kieleckich oraz Wojciech Jabczyński, Rzecznik prasowy Orange Polska. Zgodnie stwierdzili, że w przypadku hejtu emocje są najgorszym doradcą. Panel poprowadził Adam Łaszyn, CEO w Alert Media Communications, który spojrzał na hejt w inny sposób: „To jest w naturze relacji ludzkich, które nie zawsze są piękne i pełne pozytywnego nastawienia. W dzisiejszym świecie nie ma obecności w sieci bez hejtu, a im wyższa popularność tym ten hejt jest większy. Nie jest to też pojęcie jednoznaczne – wg prof. Daniela Gilberta jest to część demokracji i świadczy o wolności, o tym, że możemy się wypowiadać. Hejtu nie ma tam gdzie nie ma wolności wypowiedzi.”

Chociaż hejt może być uważany za przejaw demokracji i wolności słowa to jednak eksperci byli zgodni – jest to zjawisko negatywne, z którym trzeba walczyć. Ich zdaniem, ważna jest próba zrozumienia drugiej strony i podjęcie komunikacji. W niektórych przypadkach wystarczy usunięcie komentarza i zgłoszenie konta, w innych – kiedy hejter staje się bardziej agresywny – warto sprawę zgłosić na policję. „Jak spojrzymy na statystyki to widać jedną prostą rzecz, że wyrazy abusywne i fraza hejt rosną z roku na rok i moim zdaniem jest to wystarczający argument żeby powiedzieć, że hejt to nowa normalność. On będzie i będzie go coraz więcej. Musimy z tą nową normalnością żyć. Praca rzecznika i praca PR-owca zmienia się i będziemy musieli sobie z tym hejtem coraz lepiej radzić” – podsumował Szymon Sikorski, CEO w Publicon podczas swojej prelekcji Hejt to nowa normalność. Kilka porad jak z nim żyć.

Do tematu hejtu odniosły się również Panelistki, które wzięły udział w debacie pt. Kobiety w komunikacji. Żaneta Czyżniewska, Członkini zarządu PSPR, doktorantka SGH mówiła o „szklanych zjawiskach” w kontekście ścieżki awansu pań i zauważyła, że nawet w branżach, które zostały zdominowane przez kobiety, to mężczyźni szybciej awansują. Jej zdaniem kluczową kwestią jest mentoring oraz wsparcie kobiet, którym już się udało osiągnąć sukces w biznesie. Joanna Kącka, Rzeczniczka Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi stwierdziła, że pomimo tego, że zawód policjanta jest typowo męskim zawodem to jednak jest w nim miejsce dla kobiet, ponieważ ich empatia i wrażliwość bardzo pomagają np. podczas trudnych rozmów. W dyskusji wzięły również udział Beata Kopczyńska, regionalna Rzeczniczka Prasowa ZUS Województwa Śląskiego oraz Marta Andreasik, PR Manager w Huuuge Games oraz Justyna Oracz, Head of communications w Fantasyexpo Sp. z o.o. Panelistki rozmawiały też o tym, która płeć radzi sobie lepiej z hejtem i kogo ten hejt częściej dotyka. Panel poprowadziła Joanna Piwowarczyk, Ekspert ds. Komunikacji Marketingowej w Orange Polska. 

Pierwszego dnia kongresu odbyła się również gala rozdania nagród I edycji Konkursu PR Wings, który ma na celu promowanie etycznych praktyk public relations. Rozdano nagrody w 13 Kategoriach, w tym m.in. Public Affairs i Lobbying, PR innowacja roku czy CSR – Największy wpływ społeczny. Uczestnicy Kongresu poznali też datę następnej edycji wydarzenia. Eksperci ds. komunikacji ponownie spotkają się w Rzeszowie już 15 i 16 września 2022 r.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Dawid Pożoga nową twarzą marketingu STS
Na początku grudnia 2024 r., Dawid Pożoga objął stanowisko Chief Marketing Officer w STS, największej firmie bukmacherskiej w Polsce. Zastąpił Pawła Rabantka, który zakończył swoją 11-letnią współpracę z firmą.
05.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Tysiąc nano influencerów bierze udział w kampanii Purina Gourmet Gold
Streetcom rozpoczyna kolejna kampanię dla marki Purina - tym razem dla linii premium - Purina GourmetGold.
05.12.24, 10:02
| reklama & PR » ludzie
Iina Airaksinen stanowisku pokieruje marketingiem marki Coca-Cola na pięciu rynkach
Iina Airaksinen dołączyła do zespołu marketingu marki Coca-Cola w październiku br., jednocześnie obejmując kierownictwo nad działaniami dla pięciu rynków: Polski, krajów bałtyckich oraz Białorusi.
04.12.24, 10:08
| reklama & PR » ludzie
Rafał Szafraniec dołączył do Value Media
Do zespołu Value Media (Group One) w roli Business Directora dołączył Rafał Szafraniec, który będzie odpowiadać za rozwój współpracy pomiędzy agencją a Orange Polska, a także pracę dedykowanego zespołu współpracującego z klientem.
04.12.24, 09:31
| reklama & PR » informacje
OBTK wesprze MAKRO Polska w komunikacji projektu Szef dla Młodych Talentów
Agencja On Board Think Kong rozpoczęła obsługę firmy MAKRO Polska, obejmującą kompleksową obsługę mediów społecznościowych w ramach programu „Szef dla Młodych Talentów”.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Bielenia, Rozbicki i Hołdys w kampanii Strzel kasą na zwierzaki
2 grudnia br. wystartowała kampania „Strzel kasą na zwierzaki” zbierająca fundusze na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ.
03.12.24, 06:00
| reklama & PR » ludzie
Paweł Bednarz nowym dyrektorem PR w Alior Banku
Na początku listopada br., stanowisko dyrektora działu PR w Alior Banku objął Paweł Bednarz, ekspert z blisko 17-letnim doświadczeniem w mediach i komunikacji. Wcześniej pracował jako dziennikarz, ekspert ds. komunikacji oraz konsultant medialny.
02.12.24, 23:09
| reklama & PR » informacje
Pssst, poświętuj trochę. Świąteczna kampania Pepsi
Ruszyła kampania świąteczna Pepsi pod hasłem „Pssst, poświętuj trochę”, w której marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego świętowania. W ramach kampanii realizowane są różnorodne działania, w tym aktywacje konsumenckie oraz konkurs.
02.12.24, 21:13
| reklama & PR » informacje
Dawanie jest najlepszym prezentem. Milka przymyka oko na świąteczne niedoskonałości
Rozpoczęła się świąteczna kampania Milka, która ma zachęcać wszystkich, by odpuścić sobie pogoń za idealną Gwiazdką i więcej czasu poświęcić bliskim.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.