04.10.21, 12:26

Otwórz się na pomoc. II edycja interaktywnego projektu Polska Press Grupa

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

Polska Press Grupa przygotowała II edycję interaktywnej, profilaktycznej serii „Otwórz się na pomoc”, tym razem skupiającej się na uzależnieniu od alkoholu wśród dzieci i młodzieży. I edycja projektu poświęcona była uzależnieniu od komputera i Internetu.

Scenariusz interaktywnego filmu oraz dodatek prasowy zostały opracowane we współpracy z psycholog dziecięcą i terapeutką Mają Pisarek. „Możliwość decydowania o losach bohatera zdecydowanie uatrakcyjnia prowadzenie lekcji i daje możliwość rozpoznania różnych możliwości i konsekwencji związanych z piciem. Z doświadczenia wiem, że gminy nie zawsze dysponują możliwością zorganizowania warsztatów profilaktycznych w tym temacie, a młodzi ludzie nie są skłonni słuchać już prelekcji na tematy profilaktyczne. Doświadczenia dorosłych osób pijących są zbyt odległe i abstrakcyjne dla młodzieży. Stąd pomysł na projekt, w którym główne role odgrywają rówieśnicy” – mówi Maja Pisarek, psycholog, psychotraumatolog z Poradni Zdrowia Psychicznego Okay Psycholodzy i Terapeuci.

W projekcie „Otwórz się na pomoc” zadaniem widzów jest pokierowanie losami Bartka – 18-latka, który musi zmierzyć się z rozwijającym problemem alkoholowym. Bohater filmu niedawno osiągnął pełnoletniość i, wspólnie ze swoją dziewczyną Anią oraz kolegą Krisem, wpadają w wir suto zakrapianych imprez. Rozwojowi choroby alkoholowej Bartka przygląda się Konrad, jego najlepszy przyjaciel od dzieciństwa. „Dzięki interaktywnej formule to użytkownicy projektu zdecydują o tym, jak potoczy się historia Bartka. To czy główny bohater projektu powie alkoholowi „nie” zależy tylko od widzów i podjętych w ramach projektu decyzji, a tych w filmie jest naprawę sporo” – mówi Karol Gruszka, manager treści interaktywnych w Polska Press Grupie.

W projekcie, podobnie jak w pierwszej edycji, umieszczona została sekcja z prawdziwymi historiami, w której można posłuchać, przedstawionych przez aktorów, opowieści rodziców nastolatków uzależnionych od alkoholu. Projekt skierowany jest do zarówno do młodzieży, jak i dorosłych. Z tego względu wydawca zdecydował się na połączenie działań print i online. „Ze względu na zróżnicowaną grupę docelową i potrzebę rynku, zdecydowaliśmy się na różne formy przekazu. Dodatek prasowy ma dotrzeć do starszej grupy docelowej offline, a interaktywny film - do młodzieży online” – mówi Justyna Hernas, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Polska Press Grupy. Dystrybucja interaktywnej części projektu odbywa się m.in. w szkołach, których gminy zdecydowały się przystąpić do akcji.

Pierwsza edycja „Otwórz się na pomoc” poświęcona uzależnieniu od komputera i Internetu według danych Polska Press Grupy dotarła do ponad 50 tys. uczniów szkół podstawowych klas 6-8. Łącznie, do dwóch edycji interaktywnego projektu „Otwórz się na pomoc” od marca br. dołączyło się już łącznie 300 gmin i instytucji w całej Polsce.

Komentarze

Powiązane

22.07.24, 18:04
| prasa » informacje
Robert Glinkowski prezesem zarządu spółki Pro Media, wydawcy Nowej Trybuny Opolskiej
Polska Press Grupa poinformowała, że 20 lipca 2024 r. nastąpiła zmiana w składzie zarządu spółki Pro Media.
22.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
21.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
20.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
19.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
18.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
17.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
16.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
15.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
14.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.