04.10.21, 12:26
Otwórz się na pomoc. II edycja interaktywnego projektu Polska Press Grupa
Polska Press Grupa przygotowała II edycję interaktywnej, profilaktycznej serii „Otwórz się na pomoc”, tym razem skupiającej się na uzależnieniu od alkoholu wśród dzieci i młodzieży. I edycja projektu poświęcona była uzależnieniu od komputera i Internetu.
Scenariusz interaktywnego filmu oraz dodatek prasowy zostały opracowane we współpracy z psycholog dziecięcą i terapeutką Mają Pisarek. „Możliwość decydowania o losach bohatera zdecydowanie uatrakcyjnia prowadzenie lekcji i daje możliwość rozpoznania różnych możliwości i konsekwencji związanych z piciem. Z doświadczenia wiem, że gminy nie zawsze dysponują możliwością zorganizowania warsztatów profilaktycznych w tym temacie, a młodzi ludzie nie są skłonni słuchać już prelekcji na tematy profilaktyczne. Doświadczenia dorosłych osób pijących są zbyt odległe i abstrakcyjne dla młodzieży. Stąd pomysł na projekt, w którym główne role odgrywają rówieśnicy” – mówi Maja Pisarek, psycholog, psychotraumatolog z Poradni Zdrowia Psychicznego Okay Psycholodzy i Terapeuci.
W projekcie „Otwórz się na pomoc” zadaniem widzów jest pokierowanie losami Bartka – 18-latka, który musi zmierzyć się z rozwijającym problemem alkoholowym. Bohater filmu niedawno osiągnął pełnoletniość i, wspólnie ze swoją dziewczyną Anią oraz kolegą Krisem, wpadają w wir suto zakrapianych imprez. Rozwojowi choroby alkoholowej Bartka przygląda się Konrad, jego najlepszy przyjaciel od dzieciństwa. „Dzięki interaktywnej formule to użytkownicy projektu zdecydują o tym, jak potoczy się historia Bartka. To czy główny bohater projektu powie alkoholowi „nie” zależy tylko od widzów i podjętych w ramach projektu decyzji, a tych w filmie jest naprawę sporo” – mówi Karol Gruszka, manager treści interaktywnych w Polska Press Grupie.
W projekcie, podobnie jak w pierwszej edycji, umieszczona została sekcja z prawdziwymi historiami, w której można posłuchać, przedstawionych przez aktorów, opowieści rodziców nastolatków uzależnionych od alkoholu. Projekt skierowany jest do zarówno do młodzieży, jak i dorosłych. Z tego względu wydawca zdecydował się na połączenie działań print i online. „Ze względu na zróżnicowaną grupę docelową i potrzebę rynku, zdecydowaliśmy się na różne formy przekazu. Dodatek prasowy ma dotrzeć do starszej grupy docelowej offline, a interaktywny film - do młodzieży online” – mówi Justyna Hernas, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Polska Press Grupy. Dystrybucja interaktywnej części projektu odbywa się m.in. w szkołach, których gminy zdecydowały się przystąpić do akcji.
Pierwsza edycja „Otwórz się na pomoc” poświęcona uzależnieniu od komputera i Internetu według danych Polska Press Grupy dotarła do ponad 50 tys. uczniów szkół podstawowych klas 6-8. Łącznie, do dwóch edycji interaktywnego projektu „Otwórz się na pomoc” od marca br. dołączyło się już łącznie 300 gmin i instytucji w całej Polsce.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze