27.11.21, 09:00

Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021. Konsumenci robią zakupy online kilka razy w miesiącu

Raport Advox e-zakupy: Przeciętne wydatki, fot.: materiały prasowe

60 proc. internetowych konsumentów w Polsce robi tą drogą zakupy kilka razy w miesiącu - wynika z nowego raportu polskiej firmy Advox „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”. Blisko połowa wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów.

Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, obecnie zakupy w sieci regularnie robi 60 proc. Internautów. Polski rynek eCommerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie - jego wartość na początku 2021 r. przekroczyła 100 mld zł, a od trzech lat w KRS przybywa ok. 25 proc. sklepów internetowych rocznie. Dziś w Polsce zarejestrowanych jest 51 tys. sklepów internetowych, ale aż 3/4 z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej.

Z raportu Advox „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” wynika, że już 28 proc., a więc niemal 1/3 respondentów, kupuje przez Internet raz w tygodniu lub częściej - blisko 3 proc. nawet codziennie. Większość, bo blisko 60 proc., robi to raz lub kilka razy w miesiącu. Aż 44 proc. przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robienia przez nich zakupów w Internecie znaczny wpływ miała pandemia. Spośród osób, które zauważyły tę zależność, 61 proc. na skali od 0 do 10, gdzie 0 oznaczało, że ta częstotliwość nie zwiększyła się prawie wcale a 10, że robią zakupy już tylko przez Internet, wskazało wartości 6 lub wyższe. Blisko połowa kupujących online przeciętnie wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Ponad 1/5 wydaje pomiędzy 301 a 500 zł miesięcznie, a niecałe 20 proc. pomiędzy 51 a 100 zł. Niecałe 10 proc. wydaje powyżej 500 zł miesięcznie.

Zakupy przede wszystkim za pośrednictwem komputera stacjonarnego i laptopa

Najpopularniejszymi urządzeniami, za których pośrednictwem Polacy robią zakupy w Internecie, pozostają komputer stacjonarny lub laptop, wskazane przez ponad połowę badanych. Ponad 1/4 używa do tego przeglądarki na smartfonie lub tablecie, a niemal 1/5 korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych. „Coraz więcej osób, szczególnie młodych, ceni sobie wygodę robienia zakupów w dowolnym miejscu i czasie, dlatego mobile commerce, zwany też mCommercem, jest dziś niezwykle ważnym aspektem działań proklienckich. Z mobilnych aplikacji zakupowych, które w Polsce dopiero rosną w siłę, korzysta już 70 proc. użytkowników smartfonów na świecie” - mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio.

Oprogramowanie kupowane najrzadziej droghą online

Polacy przez Internet kupują już w zasadzie wszystko, nawet ubezpieczenia, które wskazało 20 proc. badanych, oraz samochody i części samochodowe, wskazane przez 24 proc. badanych. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów od lat pozostają odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie - 56 proc. odpowiedzi, a na trzecim kosmetyki i perfumy - 49 proc. odpowiedzi. Najrzadziej kupowane online produkty to oprogramowanie komputerowe (13 proc. odpowiedzi) oraz materiały budowlane i wykończeniowe (14 proc.). Już co piąty internetowy konsument robi tą drogą zakupy spożywcze. W sumie aż 80 proc. internetowych konsumentów po zakupach dodaje swoje recenzje produktów na stronach sklepów internetowych.

Raport „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” powstał na podstawie wyników badania zrealizowanego metodą CAWI przez firmę badawczą w dniach 13-20 września 2021 na grupie reprezentatywnej 1000 osób.

Komentarze

Powiązane

30.05.23, 15:00
| internet » ludzie
Zmiany w strukturze Wirtualnej Polski. Jacek Amsterdamski w Zespole Zarządzającym WP Media
Jacek Amsterdamski dołączy do Zespołu Zarządzającego WP Media, obejmując stanowisko VP Product & TV. Z kolei Marcin Malicki ma skupić się na rozwoju usług subskrypcyjnych jako VP of Subscription Products. Do zmian dojdzie również w strukturze redakcji, które będą obowiązywać od 1 czerwca br.
24.05.23, 16:30
| internet » informacje
Oskarżam. Gazeta.pl uruchamia nowy cykl kryminalny
Ruszył nowy cykl kryminalny portalu Gazeta.pl „Oskarżam. W nowym projekcie będą prezentowane reportaże dotyczące, m.in. mafii czy zbrodni z lat 90. Teksty będą przygotowywać, m.in. dziennikarka kryminalna Helena Kowalik, autorka książek Hanna Dobrowolska, a także Marcin Kozłowski oraz inni dziennikarze i dziennikarki Gazeta.pl.
24.05.23, 12:52
| internet » informacje
Shownews.pl. Nowy portal rozrywkowy Polska Press Grupy
Na rynku internetowym debiutuje serwis Shownews.pl (Polska Press Grupa), który ma prezentować informacje ze świata polskich i zagranicznych gwiazd, plotki, skandale, ekskluzywne wywiady i video.
24.05.23, 06:30
| internet » informacje
Grupa WP w I kwartale 2023 r. miała ponad 310 mln zł przychodów
Wirtualna Polska Holding S.A. w I kwartale 2023 r. zwiększyła przychody o prawie 47 proc. w porównaniu do 2022 r.
23.05.23, 13:08
| prasa » informacje | internet » informacje
Tygodnik Angora uruchomił portal Angora24.pl
Tygodnik „Angora” rozszerza swoje portfolio. Wydawnictwo uruchomiło portal Angora24.pl. Układ nowej strony ma nawiązywać do papierowego odpowiednika.
22.05.23, 06:30
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Marzena Tabor przechodzi do Rzeczpospolitej. Zostanie szefową redakcji online
1 czerwca br. Marzena Tabor obejmie stanowisko szefowej redakcji online „Rzeczpospolitej”. Będzie odpowiedzialna za rozbudowę i zarządzanie redakcją internetową rp.pl.
15.05.23, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
LifeTube Labels pomoże twórcom dzielić przychody
Sieć partnerska LifeTube będzie oferowała influencerom tworzenie własnych produktów i usług. W tym celu powstał dział LifeTube Labels, na którego czele stanął Adam Romanowski.
13.05.23, 16:48
| internet » informacje
Allegro zadebiutowało w Czechach
Start allegro.cz rozpoczyna nowy etap ekspansji platformy i jej partnerów w regionie. Kupujący z Czech mogą korzystać z allegro.cz - lokalnej odsłony Allegro.
12.05.23, 13:30
| internet » informacje
Ruszyła nowa sekcja tematyczna w serwisie Onet Kobieta
Onet rozszerzył swoją ofertę o nową sekcję Onet Rodzina, poświęconą tematyce rodziny, rodzicielstwa oraz relacji z seniorami, która nie skupia się jedynie na opiece nad wnukami.
11.05.23, 07:30
| internet » informacje
Komputronik nawiązał współpracę z android.com.pl
Firma Komputronik i internetowy serwis informacyjny android.com.pl nawiązały współpracę, która pozwoli na zacieśnienie relacji między dwoma liderami rynku technologicznego – z obszaru handlu i mediów. 
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.