15.11.21, 07:00
Grupa Polsat Plus w III kwartale 2021 r.: 3 mld zł przychodu
Grupa Polsat Plus zakończyła III kwartał dobrymi wynikami zarówno operacyjnymi, jak i finansowymi. Po raz pierwszy zaprezentowano dane operacyjne uwzględniające działalność Netii i Premium Mobile, których Grupa została wyłącznym właścicielem.
„Nasza Grupa nie zwalnia tempa i pozostaje liderem technologii 5G, mając w jej zasięgu już ponad 17 mln osób. Zapewniamy najlepsze, najszybsze i jedyne prawdziwe 5G w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom” – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. „Trzeci kwartał to także zmiany wizerunkowe Grupy Polsat Plus. Wdrożyliśmy nową identyfikację wizualną naszych kluczowych marek i nową strategię komunikacji marketingowej” – dodaje Błaszczyk.
W nowym ujęciu, uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a ponad 2,4 mln jej klientów korzysta z usług multiplay.
W III kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała ponad 2,5 proc. wzrost przychodów do ponad 3 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 904 mln zł, a wolne przepływy pieniężne rosną, osiągając poziom ponad 1,4 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 0,65x (dług netto/EBITDA LTM) w wyniku sfinalizowania transakcji z Cellnex Telecom.
Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych. Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 105 tys. r/r (4 proc.) do 2,44 mln. Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1 proc.) r/r do 13,5 mln. Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7 proc. r/r). Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennie niskim poziomie 6,9 proc. w skali roku. Wzrosła liczba usług prepaid – do 2,77 mln oraz ich ARPU – o 3,1 proc. r/r, do poziomu 16,4 zł. Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Zwiększyły się przycgody z reklamy TV
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1 proc. r/r do 267 mln zł w III kw., a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8 proc. W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Grupy wzrosły o 19,5 proc. do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8 proc.
Komentarze