14.01.22, 12:00

Bestsellery Empiku 2021 – wśród nominowanych Żulczyk, Sanah, Måneskin i Holoubek

Bestsellery Empiku 2021 – wśród nominowanych Żulczyk, Sanah, Måneskin i Holoubek
fot.: materiały prasowe

Ogłoszono nominowanych do Bestsellerów Empiku: corocznych nagród dla twórców najpopularniejszych książek, muzyki i filmów. Wyniki zostaną ogłoszone 15 lutego br., podczas gali finałowej Bestsellerów Empiku 2021 transmitowanej na antenie TVN oraz streamingowanej w kilku kanałach społecznościowych. 

W trakcie wydarzenia zostaną również przyznane Literackie, Muzyczne i Filmowe Odkrycia Empiku – wyróżnienia dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie kultury, a ich twórczy fenomen doceniło eksperckie Jury. 

Literackie eksperymenty, udane powroty i boom na rozwój osobisty

Nominacje do Bestsellerów Empiku pokazują, że zachwyt wzbudzały eksperymenty ze słowem i konwencją takich pisarzy jak Bernardine Evaristo, Joanna Mokosa-Rykalska czy Jakub Żulczyk, a udane powroty zaliczyli weterani Bestsellerów, np. Nicholas Sparks, Stephen King czy B.A. Paris. Wiele działo się także w literaturze dziecięcej. Polscy autorzy nie unikali trudnych tematów, a rodzice chętnie sięgali po książki, które pomagały im rozmawiać z dziećmi o emocjach czy relacjach. 2021 rok przyniósł też dalszy wzrost zainteresowania książkami wspierającymi rozwój i poradnikami z różnych dziedzin, dlatego Empik włączył do nagród kategorię Rozwój osobisty.

Użytkownicy audiobooków szczególnie docenili w 2021 roku, m.in. seriale audio Empik Go z gwiazdorską obsadą: „Wilkołaka” na podstawie powieści Wojciecha Chmielarza i „Grę Luizy” według scenariusza Anny Robak-Reczek. W zestawieniach najchętniej słuchanych tytułów w Empik Go coraz częściej goszczą podcasty, dlatego są kolejną kategorią świata cyfrowej kultury z dedykowaną im kategorią Bestsellerów. W ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się produkcje true crime oraz well-being.

Polska muzyka na TOPie

W 2021 roku swoją pozycję na polskiej scenie hip-hopowej umocnili przedstawiciele nowego pokolenia – Mata, Sobel, Ekipa oraz duet Avi x Louis Villain. Miejsca młodym nie ustępował jednak legendarny Sokół. W tej edycji Bestsellerów pojawia się także nowa muzyczna kategoria Live, dedykowana koncertom, trasom i festiwalom. Dużym zainteresowaniem w Empik Bilety i Going. cieszyły się wejściówki na koncert Maty oraz trasy Young Leosi i PRO8L3M, FEST Festiwal i pożegnalne występy elektronicznego duetu Bass Astral x Igo. 

Kino w domowym zaciszu

W 2021 roku widzowie bardzo chętnie włączali do swoich kolekcji rodzime produkcje. Na statuetkę w kategorii Kino polskie mają szansę mocne filmy wzbudzające silne emocje, takie jak „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” w reżyserii Jana Holoubka czy „Banksterzy” Marcina Ziębińskiego. Nominacje w kategorii Kino familijne wskazują, że podczas rodzinnych seansów wygrywały wzruszające animacje oraz filmy opowiadające na nowo ponadczasowe historie. O statuetkę powalczą, m.in. „Mulan” (reż. Niki Caro), „Luca” (reż. Enrico Casarosa) czy „Co w duszy gra” (reż. Pete Docter).

Artyści, których warto znać

Nominowanych w kategorii Literatura, którzy z wyjątkową wrażliwością opisują współczesny świat, wskazali Dominika Słowik, Witold Szabłowski, Marcin Meller oraz eksperci z Empiku Joanna Marczuk i Marcin Maćkiewicz. W Jury filmowym zasiadają Magnus von Horn, Maja Ostaszewska, Karolina Korwin-Piotrowska, a z ramienia Empiku – Agnieszka Stępień i Izabela Szymańska. Wspólnie wybrali pięć przykładów autorskiego kina o najwyższej wartości artystycznej. Natomiast świeżych, nietuzinkowych brzmień poszukiwało Jury w składzie: Hania Rani, Mela Koteluk, Marcin Wojciechowski oraz Anna Maria Żurek i Dominik Sadowski jako reprezentanci Empiku.

Specjalna Nagroda Publiczności

W tym roku po raz pierwszy w historii zostanie wręczona specjalna Nagroda Publiczności. Spośród wszystkich nominowanych w 12 kategoriach internauci wskażą jednego zwycięzcę – bestsellera bestsellerów, czyli najlepszą ich zdaniem kulturalną premierę 2021 roku. Głosowanie w aplikacji mobilnej Empik startuje 1 lutego br., i potrwa 10 dni. Na autorów najciekawszych wypowiedzi czekają trzy podwójne zaproszenia na plan produkcji telewizyjnej. 

Gala. Nagrody. Kultura. 

Wyniki zostaną ogłoszone 15 lutego br. podczas gali finałowej. Transmisja wydarzenia na antenie TVN rozpocznie się o 20:15, natomiast o 19:45 wystartuje streaming online z relacją zza kulis, który będzie można śledzić na kanałach Empiku na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube oraz na platformie Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik. Empik szykuje oprawę muzyczną – tym razem we współpracy ze znanym producentem i aranżerem muzycznym Wojtkiem Urbańskim. 

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Dawid Pożoga nową twarzą marketingu STS
Na początku grudnia 2024 r., Dawid Pożoga objął stanowisko Chief Marketing Officer w STS, największej firmie bukmacherskiej w Polsce. Zastąpił Pawła Rabantka, który zakończył swoją 11-letnią współpracę z firmą.
05.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Tysiąc nano influencerów bierze udział w kampanii Purina Gourmet Gold
Streetcom rozpoczyna kolejna kampanię dla marki Purina - tym razem dla linii premium - Purina GourmetGold.
05.12.24, 10:02
| reklama & PR » ludzie
Iina Airaksinen stanowisku pokieruje marketingiem marki Coca-Cola na pięciu rynkach
Iina Airaksinen dołączyła do zespołu marketingu marki Coca-Cola w październiku br., jednocześnie obejmując kierownictwo nad działaniami dla pięciu rynków: Polski, krajów bałtyckich oraz Białorusi.
04.12.24, 10:08
| reklama & PR » ludzie
Rafał Szafraniec dołączył do Value Media
Do zespołu Value Media (Group One) w roli Business Directora dołączył Rafał Szafraniec, który będzie odpowiadać za rozwój współpracy pomiędzy agencją a Orange Polska, a także pracę dedykowanego zespołu współpracującego z klientem.
04.12.24, 09:31
| reklama & PR » informacje
OBTK wesprze MAKRO Polska w komunikacji projektu Szef dla Młodych Talentów
Agencja On Board Think Kong rozpoczęła obsługę firmy MAKRO Polska, obejmującą kompleksową obsługę mediów społecznościowych w ramach programu „Szef dla Młodych Talentów”.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Bielenia, Rozbicki i Hołdys w kampanii Strzel kasą na zwierzaki
2 grudnia br. wystartowała kampania „Strzel kasą na zwierzaki” zbierająca fundusze na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ.
03.12.24, 06:00
| reklama & PR » ludzie
Paweł Bednarz nowym dyrektorem PR w Alior Banku
Na początku listopada br., stanowisko dyrektora działu PR w Alior Banku objął Paweł Bednarz, ekspert z blisko 17-letnim doświadczeniem w mediach i komunikacji. Wcześniej pracował jako dziennikarz, ekspert ds. komunikacji oraz konsultant medialny.
02.12.24, 23:09
| reklama & PR » informacje
Pssst, poświętuj trochę. Świąteczna kampania Pepsi
Ruszyła kampania świąteczna Pepsi pod hasłem „Pssst, poświętuj trochę”, w której marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego świętowania. W ramach kampanii realizowane są różnorodne działania, w tym aktywacje konsumenckie oraz konkurs.
02.12.24, 21:13
| reklama & PR » informacje
Dawanie jest najlepszym prezentem. Milka przymyka oko na świąteczne niedoskonałości
Rozpoczęła się świąteczna kampania Milka, która ma zachęcać wszystkich, by odpuścić sobie pogoń za idealną Gwiazdką i więcej czasu poświęcić bliskim.