02.02.22, 07:00

Podsumowanie 2021 r.: Franciszek Georgiew (Tigers)

Franciszek Georgiew, fot.: archiwum autora

2021 rok na rynku mediów i reklamy dla portalmedialny.pl komentuje Franciszek Georgiew, CEO Tigers.

RYNEK:

Wyróżniłbym dwa najważniejsze trendy:

1. Wzrost konkurencyjności w e-commerce. Bardzo proklienckie standardy narzucane przez ogromne marketplace'y, ogromna liczba nowych sklepów, coraz większe ograniczenia dotyczące analityki i targetowania reklam, rosnące stawki w systemach reklamowych Google i Meta oraz częściowy powrót ludzi do zakupów online, powodują, że e-commerce staje się coraz bardziej wymagającym i dojrzałym rynkiem. Odpowiedzią na związane z tym trudności jest połączenie specjalistycznej wiedzy narzędziowej, z wiedzą o mechanizmach promocji stricte z dziedziny handlu internetowego i... klasycznym pozycjonowaniem marki. Mało kto posiada na pokładzie takie kompetencje i mało który właściciel e- commerce jest w ogóle świadomy, że jest to rozwiązanie jego bolączek.

2. Zmiana sposobu konsumowania treści. Ludzie spędzają coraz więcej czasu na konsumowaniu autentycznych, tworzonych na smartfonach treściach od innych twórców. Sami przy okazji stają się twórcami, przez co El Dorado zasięgów organicznych na nowych platformach również w końcu dobiegnie końca. Marki mają dużą trudność w odnalezieniu się w tym świecie, potrzebują młodych, mobilnych twórców i umiejętności wpisania ich w szerszą strategię. Są to rzadkie kompetencje, a jeszcze rzadziej za dobrą strategią idzie równie dobra digitalowa egzekucja. Dlatego nie spodziewam się, żebyśmy w 2022 roku doświadczyli jakiejś rewolucji.

Podsumowując, dwie wymienione przeze mnie zmiany mocno wpłynęły na rynek, ale marketerzy moim zdaniem nieszczególnie się do nich ustosunkowali. W większości firm prowadzone są te same, topniejące jeśli chodzi o skuteczność działania i... będzie tak to pewnie wyglądać dalej, aż generacja Z wespnie się na wyższe stołki. Sęk w tym, że wówczas nadejdą już nowe trendy!

TIGERS:

2021 rok był dla Tigers przełomowy. Nie tylko przeszliśmy rebranding, ale także urośliśmy dwukrotnie przychodowo i przeprowadziliśmy się do nowego biura w wieżowcu Q22 w centrum Warszawy. Wśród naszych projektów wyróżniły się dwie edycje nagradzanego projektu rekrutacyjnego "Akademia Tygrysa". Uruchomiliśmy platformę e-learningową "Dom Tygrysa".

Pośród klientów, którymi możemy się pochwalić, pozyskaliśmy takie marki jak Panasonic, Milwaukee Tool, Moliera 2, Runmageddon czy BeActive. Rozwinęliśmy dla nich swoje kompetencje o wideo oraz kampanie programatyczne. Jesteśmy bardzo poukładani wewnętrznie, przez co klienci ocenili nas na ponad 9/10 w ankietach satysfakcji, o które strasznie się dopominamy!

Tigers zainwestowało również w trzy spółki, które są dla nas dużym priorytetem na rok obecny. Huqiao to marka zajmująca się marketingiem w Chinach, szczególnie dla branży GameDev. Tigers Dev buduje platformę do onboardingu pracowników opartą na kodzie już dostępnego online Domu Tygrysa. Automation House to nasze najnowsze przedsięwzięcie, w którym pomagamy automatyzować procesy w firmach przy pomocy narzędzi takich jak nasz partner, Integromat.

Franciszek Georgiew

Założyciel i właściciel Tigers – agencji digital marketingowej bazującej na doskonałej znajomości kanałów social media oraz systemów reklamowych Facebook Ads, Google Ads oraz programmatic.

Według testu Gallupa strateg, nastawiony na rywalizację i zdobywanie kolejnych osiągnięć. Przeszedł cały szlak bojowy - od juniora do lidera działu social w dużej agencji reklamowej, następnie od freelancera do szefa 60-osobowego zespołu specjalistów. Ma na koncie setki szkoleń marketingowych, strategicznych i biznesowych dla korporacji, domów mediowych, a także instytucji rządowych. Autor kompleksowych publikacji na temat systemu reklamowego Facebooka – Księga Adsów 3 oraz bezpłatnych, kreatywnych działań w social media – Księga Organika.

Komentarze

Powiązane

17.05.24, 11:59
| reklama & PR » informacje
Coca-Cola odkrywa najlepsze lato. Twa kampania Endless Summer
Fani Coca-Cola mają możliwość zdobycia biletów na najciekawsze wydarzenia tego lata. Do wygrania są wejściówki na największe festiwale muzyczne oraz mecze UEFA EURO 2024. Marka zaprezentowała również limitowaną serię butelek i puszek. 
17.05.24, 10:15
| reklama & PR » informacje
Pożyczka na „mi się”. Alior Bank startuje z kampanią marketingową
Alior Bank rozpoczął wielokanałową kampanię marketingową promującą nowy produkt kredytowy – Pożyczkę na „mi się”. W ramach oferty można uzyskać środki na dowolne cele, bez dodatkowych kosztów prowizji. W działaniach reklamowych zostaną wykorzystane różne kanały komunikacji, m.in. telewizja, punkty obsługi klienta (POS), a także digital.
17.05.24, 09:00
| reklama & PR » informacje
Podaruj chwilę przyjemności. 30 tys. zł do wygrania w loterii marki LINDOR
Lindt & Sprüngli powierzył agencji UNIQUE ONE organizację loterii pro-mocyjnej dla marki LINDOR „Podaruj chwilę przyjemności”.
17.05.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Przepis na Swojaka. Dan Cake podaje obiad na nowo
Ruszyła kampania produktów grillowych Dan Cake. W tegorocznej odsłonie marka przekonuje odbiorców, że dania grillowe doskonale sprawdzają się jako pomysł na obiad przygotowywany dla rodziny i przyjaciół - nie tylko w plenerze, ale także w domowym zaciszu.
17.05.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Wills Integrated obsługuje markę Stargres
Agencja Wills Integrated rozpoczęła obsługę marki Stargres z Grupy Końskie. Wrocławska agencja strategiczno-komunikacyjna odpowiada za realizację wielokanałowej kampanii, której celem jest promocja gresowych płyt zewnętrznych z linii STAR 2.0 i STAR 3.0.
16.05.24, 20:45
| reklama & PR » informacje
Agencja KERRIS przygotowała koncepcję kreatywną dla marki Jan Niezbędny
Agencja KERRIS odpowiada za adaptację nowej kreatywnej koncepcji komunikacji Jana Niezbędnego w kanałach social media lidera branży artykułów gospodarstwa domowego.
16.05.24, 19:30
| reklama & PR » ludzie
Ania Kwiatkowska w Grupie Przestrzeń
Ania Kwiatkowska dołączyła do Grupy Przestrzeń (Przestrzeń – agencja strategiczno-kreatywna, Polot – agencja digitalowa, Wyraz – studio projektowe, Rozgłos – agencja mediowa) i objęła stanowisko Business Development Director.
16.05.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Nowe opakowanie, to samo chrupanie!” Kampania marki Familijne
Ruszyła kampania wafli Familijne (Colian) w nowych opakowaniach. Spoty reklamowe będa emitowane w najpopularniejszych kanałach TV, na YouTubie oraz na platformach VOD do końca czerwca br.
15.05.24, 20:40
| reklama & PR » informacje
Rezi twarzą kampanii smartwatcha Huawei Watch 4 Pro Space Edition
Polski oddział Huawei CBG (Consumer Business Group) ruszył z kampanią promującą nową odsłonę smartwatcha premium z rodziny HUAWEI WATCH 4 Pro. Działania wspierające wejście na polski rynek wersji Space Edition obejmują różnorodne kanały i narzędzia marketingowe. Twarzą kampanii w Polsce jest Remigiusz reZi Wierzgoń.
15.05.24, 15:00
| reklama & PR » informacje
#BrukselaToNieKurort zachęca do świadomego głosowania w wyborach do europarlamentu
Z początkiem maja br. wystartowała kampania #BrukselaToNieKurort zachęcająca do świadomego głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Kampania kładzie nacisk na wyzwania, przed którymi stoi obecnie Europa. Zdaniem twórców kampanii, „Bruksela” nie powinna być sposobem na „polityczne wakacje”, a miejscem, gdzie kompetentne osoby decydują o losach Polski i Europy.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy