27.01.22, 07:00

Podsumowanie 2021 r.: Maciej Boroń (Next Level Agency)

Maciej Boroń, fot.: archiwum Autora

2021 rok na rynku esportu dla portalmedialny.pl komentuje Maciej Boroń, Managing director w Next Level Agency.

Najważniejsze wydarzenia 

Najważniejszym wydarzeniem 2021 r. niestety dalej była pandemia. Ubiegły rok przyniósł nadzieję, że branży uda się powrócić z pełną mocą, a jednocześnie podkreślił dynamikę sytuacji, tym jak wiele wydarzeń nie miało szans osiągnąć skali sprzed pandemii. Sytuacja zmieniała się w moment, ciągła niepewność do ograniczeń w sprawie bezpieczeństwa powodowała, że część klientów minimalizując ryzyko, wolała nie inwestować w partnerstwa wydarzeń offline. Drugim kluczowym elementem był powszechny dostęp do szczepień, który w pewnym stopniu zaczął otwierać ponownie drzwi szansom na organizację masowych wydarzeń, oraz ułatwił podróżowanie i organizowanie wydarzeń esportowych na mniejszą skalę, ale już offline.

Zmiany & nowe zjawiska na rynku esportu

Valorant - Polscy gracze w czołówce światowej!

Valorant zrobił wielki krok w stronę esportu, rozwijając turnieje międzynarodowe, jak i lokalne, tak jak m.in. VCT Europe, czy eLadies Valorant Cup. Znaczną rolę odegrała w tym zresztą polska scena. Głównymi bohaterami finałów w mistrzostwach byli Starxo i Zeek, potwierdzając tym samym rosnące znaczenie Polski na arenie międzynarodowej w esporcie. Miejmy nadzieję, że staną się inspiracją i motywacją dla młodych zawodników, a liczba sukcesów Polaków na arenie międzynarodowej z każdym rokiem będzie coraz większa.

Kryptowaluty i tokenizacja świata

Znalazły one dobry target wśród graczy, których codziennością jest, naturalny dla kryptowalut i NFT – świat cyfrowy. Przykładowo nasza realizacja SkillzVault dla Bitcoin Vault, przeprowadzona wspólnie z ESE, Converters i VYRAL to turniej esportowy, z głównym sponsorem oferującym, m.in. portfel kryptowalut. Na potrzeby kampanii stworzony został również specjalny, dedykowany token NFT.

Zaskoczenia

Komety

Tak szybko jak się pojawiły na rynku i zwróciły w swoją stronę wszystkie spojrzenia, tak samo szybko daną uwagę utraciły. Przykładowo Ballista – ekipa, która pokazała siłę, pokonując międzynarodowych mistrzów. Niestety po kilku miesiącach zespół zaczął się rozpadać. Trzymam kciuki, że oni, tak jak i inne podmioty, z mocnym startem i szybkim wypaleniem, odrodzą się na nowo z kolejnym silnym rozdaniem.

Znaczny wzrost fanów Valorant

Oczywiście jest to zaskoczenie pozytywne, tytuł mocno rozwinął się w stronę esportu. Chociaż wcześniej miał swoich fanów, to brakowało mu do popularności wejścia na skalę np. CS:GO. W 2021 r. jednak wielu znanych graczy przeszło do świata Valorant, a liczba pucharów i innych wydarzeń osiągnęła wyraźne wzrosty!

Rozczarowania

Brak dużych sukcesów ze strony polskiej reprezentacji w League of Legends w kluczowych rozgrywkach 2021 roku.

O firmie

Najważniejsze zmiany w Next Level Agency

Przede wszystkim dynamika. Przez zaledwie rok działalności firmy udało nam się: realizować projekty na najwyższym poziomie dla polskich i międzynarodowych klientów; działać na wielu rynkach, również tych trudnych (jak np. Chiny); zmienić lokalizację biura, oraz stworzyć prawdziwy zespół do zadań specjalnych.

Zmiany personalne w Next Level Agency

Nasz zespół powiększył się dwukrotnie od pierwszego kwartału działalności.

Nagrody Next Level Agency

Otrzymaliśmy znaczące wyróżnienie w postaci złotej statuetki Stevie Gold, za kampanię „ KIA Stinger - wejdź do gry!” dla KIA Polska. 

Realizacje i kampanie w 2021 roku

W 2021 roku poprowadziliśmy szereg kampanii zarówno lokalnie, jak i globalnie. Udało nam się m.in. rozwinąć kanały gry GrowingUp na Discordzie, Twitterze i Facebooku; wesprzeć działania Social Media symulatora Ultimate Hunting, czy przeprowadzić skuteczną kampanię social mediową dla klienta oferującego kryptowaluty, w ramach talent show Skillz Vault na terenach: Brazylii, Chin, Korei Południowej, Wietnamu i Japonii.

Maciej Boroń
Managing director w Next Level Agency, jednej z najszybciej rozwijających się agencji, wyspecjalizowanej w zakresie gaming marketingu i esportu. Z branżą marketingową związany od ponad 16 lat. Przed objęciem sterów w Next Level, ponad 10 lat nadzorował wielokrotnie nagradzane zespoły projektowe w obszarze marketingu. Rozwinął jedną z pionierskich, czołowych jednostek gaming marketingu w Polsce - Mediacom Beyond Advertising. Aktywny członek IAB, współautor e-booka - Przewodnik Content Marketingu dla IAB Polska, współorganizator Esports&Gaming Forum. W jego portfolio znajdziemy projekty realizowane zarówno lokalnie, regionalnie jak i globalnie, również na rynkach o skomplikowanej specyfice jak Ameryka czy Azja. 

 

Komentarze

Powiązane

08.02.23, 14:14
| reklama & PR » informacje
Pure City rozwija sieć elektrostacji. Umowa z N-Park
Pure City, operator innowacyjnej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, realizuje plan rozwoju sieci elektrostacji. Zielone stacje ładowania PureCity w tym roku staną w parkach handlowych N-Park. 
08.02.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Maciej Leonard Żybula i Maciej Robak (Bees & Honey)
Maciej Leonard Żybula i Maciej Robak z Bees & Honey podsumowują 2022 rok na szero rozumianym rynku reklamy i marketingu. 
07.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Zadbane dłonie o każdej porze roku. Kampania marki Cztery Pory Roku
Trwa kampania marki Cztery Pory Roku prowadzona pod hasłem „Zadbane dłonie o każdej porze roku”, która jest skierowana do osób dbających o kondycję i urodę swojej skóry.
07.02.23, 20:04
| reklama & PR » informacje
Linkleaders marki obsłuży markę ESET na polskim rynku
Do grona klientów praktyki Tech & Services agencji PR i EB Linkleaders dołączyła marka ESET działająca w obszarze rozwiązań cyberbezpieczeństwa. Agencja odpowiada za relacje z mediami i pozycjonowanie ekspertów marki w polskich mediach.
07.02.23, 18:14
| reklama & PR » informacje
Karolina Pilarczyk promuje bezpieczeństwo na drodze w zimowych warunkach w kampanii Alior Bank
Alior Bank promuje ubezpieczenie komunikacyjne. Głównym elementem kampanii są materiały video z udziałem Karoliny Pilarczyk.
07.02.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
Ze Snickers ogarniesz zimę. Kampania outdoorowa marki Snickers
Na początku lutego br. ruszyła ogólnopolska kampania marki Snickers, która w zimowym okresie będzie widoczna na setkach nośników w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.
07.02.23, 15:30
| reklama & PR » informacje
Sebastian Huber na czele LifeTube Content Lab
LifeTube (Grupa LTTM) uruchomi nowe usługi i narzędzia technologiczne, które mają zwiekszyć przychody pasywne twórcom. W tym celu powołano nową jednostkę LifeTube Content Lab, na której czele staje Sebastian Huber.
07.02.23, 14:30
| reklama & PR » informacje
Bauer wprowadza znak jakości i rozpoczyna kampanię kampanię promocyjną swoich tytułów
Od lutego br. na okładkach magazynów Wydawnictwa Bauer pojawia się nowy znak - „Dobra Prasa!”. Dodatkowo wydawnictwo rozpoczęło kampanię mająca na celu promocję swoich tytułów.
07.02.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria marki Grześki. Do wygrania vouchery ze strony Wyjątkowy Prezent
1 lutego br. ruszyła loteria marki Grześki należącej do firmy Colian. Do wygrania są vouchery na oferty ze strony Wyjątkowy Prezent.
07.02.23, 08:58
| reklama & PR » ludzie
Nowe osoby na pokładzie Tigers. Krakowski oddział przenosi się do AFI Europe
Na początku br. Do zespołu agencji marketingowej Tigers dołączyli: Katarzyna Mıstaçoğlu, Oscar Dąbkowski, Joanna Dubielewska, Łucja Faszczewska i Patryk Karmoliński. Dodatkowo, krakowski oddział Tigers przenosi się do nowej siedziby - AFI EUROPE.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.