27.01.22, 07:00

Podsumowanie 2021 r.: Maciej Boroń (Next Level Agency)

Maciej Boroń, fot.: archiwum Autora

2021 rok na rynku esportu dla portalmedialny.pl komentuje Maciej Boroń, Managing director w Next Level Agency.

Najważniejsze wydarzenia 

Najważniejszym wydarzeniem 2021 r. niestety dalej była pandemia. Ubiegły rok przyniósł nadzieję, że branży uda się powrócić z pełną mocą, a jednocześnie podkreślił dynamikę sytuacji, tym jak wiele wydarzeń nie miało szans osiągnąć skali sprzed pandemii. Sytuacja zmieniała się w moment, ciągła niepewność do ograniczeń w sprawie bezpieczeństwa powodowała, że część klientów minimalizując ryzyko, wolała nie inwestować w partnerstwa wydarzeń offline. Drugim kluczowym elementem był powszechny dostęp do szczepień, który w pewnym stopniu zaczął otwierać ponownie drzwi szansom na organizację masowych wydarzeń, oraz ułatwił podróżowanie i organizowanie wydarzeń esportowych na mniejszą skalę, ale już offline.

Zmiany & nowe zjawiska na rynku esportu

Valorant - Polscy gracze w czołówce światowej!

Valorant zrobił wielki krok w stronę esportu, rozwijając turnieje międzynarodowe, jak i lokalne, tak jak m.in. VCT Europe, czy eLadies Valorant Cup. Znaczną rolę odegrała w tym zresztą polska scena. Głównymi bohaterami finałów w mistrzostwach byli Starxo i Zeek, potwierdzając tym samym rosnące znaczenie Polski na arenie międzynarodowej w esporcie. Miejmy nadzieję, że staną się inspiracją i motywacją dla młodych zawodników, a liczba sukcesów Polaków na arenie międzynarodowej z każdym rokiem będzie coraz większa.

Kryptowaluty i tokenizacja świata

Znalazły one dobry target wśród graczy, których codziennością jest, naturalny dla kryptowalut i NFT – świat cyfrowy. Przykładowo nasza realizacja SkillzVault dla Bitcoin Vault, przeprowadzona wspólnie z ESE, Converters i VYRAL to turniej esportowy, z głównym sponsorem oferującym, m.in. portfel kryptowalut. Na potrzeby kampanii stworzony został również specjalny, dedykowany token NFT.

Zaskoczenia

Komety

Tak szybko jak się pojawiły na rynku i zwróciły w swoją stronę wszystkie spojrzenia, tak samo szybko daną uwagę utraciły. Przykładowo Ballista – ekipa, która pokazała siłę, pokonując międzynarodowych mistrzów. Niestety po kilku miesiącach zespół zaczął się rozpadać. Trzymam kciuki, że oni, tak jak i inne podmioty, z mocnym startem i szybkim wypaleniem, odrodzą się na nowo z kolejnym silnym rozdaniem.

Znaczny wzrost fanów Valorant

Oczywiście jest to zaskoczenie pozytywne, tytuł mocno rozwinął się w stronę esportu. Chociaż wcześniej miał swoich fanów, to brakowało mu do popularności wejścia na skalę np. CS:GO. W 2021 r. jednak wielu znanych graczy przeszło do świata Valorant, a liczba pucharów i innych wydarzeń osiągnęła wyraźne wzrosty!

Rozczarowania

Brak dużych sukcesów ze strony polskiej reprezentacji w League of Legends w kluczowych rozgrywkach 2021 roku.

O firmie

Najważniejsze zmiany w Next Level Agency

Przede wszystkim dynamika. Przez zaledwie rok działalności firmy udało nam się: realizować projekty na najwyższym poziomie dla polskich i międzynarodowych klientów; działać na wielu rynkach, również tych trudnych (jak np. Chiny); zmienić lokalizację biura, oraz stworzyć prawdziwy zespół do zadań specjalnych.

Zmiany personalne w Next Level Agency

Nasz zespół powiększył się dwukrotnie od pierwszego kwartału działalności.

Nagrody Next Level Agency

Otrzymaliśmy znaczące wyróżnienie w postaci złotej statuetki Stevie Gold, za kampanię „ KIA Stinger - wejdź do gry!” dla KIA Polska. 

Realizacje i kampanie w 2021 roku

W 2021 roku poprowadziliśmy szereg kampanii zarówno lokalnie, jak i globalnie. Udało nam się m.in. rozwinąć kanały gry GrowingUp na Discordzie, Twitterze i Facebooku; wesprzeć działania Social Media symulatora Ultimate Hunting, czy przeprowadzić skuteczną kampanię social mediową dla klienta oferującego kryptowaluty, w ramach talent show Skillz Vault na terenach: Brazylii, Chin, Korei Południowej, Wietnamu i Japonii.

Maciej Boroń
Managing director w Next Level Agency, jednej z najszybciej rozwijających się agencji, wyspecjalizowanej w zakresie gaming marketingu i esportu. Z branżą marketingową związany od ponad 16 lat. Przed objęciem sterów w Next Level, ponad 10 lat nadzorował wielokrotnie nagradzane zespoły projektowe w obszarze marketingu. Rozwinął jedną z pionierskich, czołowych jednostek gaming marketingu w Polsce - Mediacom Beyond Advertising. Aktywny członek IAB, współautor e-booka - Przewodnik Content Marketingu dla IAB Polska, współorganizator Esports&Gaming Forum. W jego portfolio znajdziemy projekty realizowane zarówno lokalnie, regionalnie jak i globalnie, również na rynkach o skomplikowanej specyfice jak Ameryka czy Azja. 

 

Komentarze

Powiązane

19.04.24, 13:17
| reklama & PR » informacje
Sportowcy nagradzają najlepszych polskich kibiców w kampanii marki Warka
Najnowsza kampania marki Warka realizowana pod hasłem "Złota loteria Warka 2024", wraz z udziałem dwóch sportowców - Jakuba Błaszczykowskiego i Michała Kubiaka - ma na celu docenienie i nagrodzenie lojalnych kibiców polskich sportowców. W ramach tej inicjatywy codziennie do wygrania są złote medale Warki oraz nagrody pieniężne. 
19.04.24, 11:21
| reklama & PR » informacje
W tym jest GAZZZ! Kampania nowej linii napojów marki Tymbark
Tymbark rozpoczął komunikację nowości Tymbark Gazzzowany. Spot oparty jest na autorskiej piosence „W tym jest GAZZZZZ!”, która ma współgrać z przekazem wizualnym, tworząc apetyczny i orzeźwiający kontent.
19.04.24, 09:53
| reklama & PR » informacje
Samsung Customer Care będzie dalej współpracować z Hand Made
Agencja reklamowa Hand Made kolejny rok będzie odpowiedzialna za kompleksową obsługę marki Samsung Customer Care w obszarze BTL i digital.
19.04.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP rusza ze współpracą reklamową z Rakuten TV
Biuro Reklamy TVP i Rakuten TV rozpoczynają współpracę w obszarze sprzedaży reklam przy treściach wideo na platformie streamingowej, łączącej usługi TVOD, AVOD oraz kanały FAST. Umowa brokerska obejmuje sprzedaż czasu reklamowego w środowisku AVOD/FAST.
18.04.24, 21:19
| reklama & PR » informacje
More Bananas i Semcore będą współpracować
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Firmy chcą wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
18.04.24, 16:55
| reklama & PR » ludzie
Łukasz Kujawa w szeregach agencji Wills Integrated
Do zespołu wrocławskiej agencji Wills Integrated dołączył Łukasz Kujawa i objął stanowisko Account Managera.
18.04.24, 13:23
| reklama & PR » informacje
Sprawne i zadbane auto. Wydanie specjalne magazynu Motor
15 kwietnia br. ukazało się wydanie specjalne tygodnika Motor – „Sprawne i zadbane auto” (Wydawnictwo Bauer).
18.04.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
BOLTON Polska wybiera Streetcom. Agencja zajmie się markami Rio Mare i Meglio
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od dwóch lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
17.04.24, 18:51
| reklama & PR » informacje
PR Hub współpracuje z Instytutem Psychologii Polskiej Akademii Nauk
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego.
17.04.24, 15:00
| reklama & PR » informacje
VeloBank w przetargu wybiera Initiative
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy