01.02.22, 07:00
Podsumowanie 2021 r.: Łukasz Matyński (Media Choice)
2021 rok na rynku mediów i reklamy dla portalmedialny.pl komentuje Łukasz Matyński, Head of Client Services & Partner w Media Choice.
Rynek mediów i reklamy w 2021 r.
Rok 2021 można śmiało określić jako czas dynamicznej transformacji digitalowej – tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Warunki funkcjonowania w dobie pandemii wymusiły niejako konsumpcję mediów online na niespotykaną dotąd skalę. To z kolei napędza tworzenie nowych technologii oraz rozwiązań pozwalających gromadzić i analizować dane o użytkownikach sieci. Większe możliwości to również więcej pracy dla podmiotów specjalizujących się w tej materii.
Kluczową umiejętnością stała się elastyczność komunikacji – umiejętność szybkiego dostosowania warunków prowadzonych kampanii do obecnej sytuacji społeczno-politycznej. Cykliczne lockdowny i wszelkie ograniczenia z nimi związane, np. zamykanie niektórych branż, nie tylko skłoniły firmy do wypracowania alternatywnych sposobów działania, ale też po prostu trwałej metamorfozy. Obserwować to można szczególnie na przykładzie przemian, jakie zachodzą w telewizji, gdzie „straty” oglądalności tradycyjnego modelu rekompensuje szybki rozwój Smart TV oraz VOD, w związku z czym pojawiają się większe możliwości monetyzacji tych kanałów.
Ważnym zjawiskiem na rynku mediów i reklamy były zmiany w polityce Cookies. Niejako odpowiedzią na nie było pojawienie się nowej wersji Google Analytics. Proponuje ona inny model przechowywania, analizy danych oraz pełne zrozumienie informacji o zdarzeniach (nowe rozumienie pojęcia „events”). Pozwala także lepiej śledzić ruch pomiędzy urządzeniami, ze szczególnym naciskiem na urządzenia mobilne, które w trakcie pandemii odniosły spektakularny sukces. Jednocześnie coraz większe znaczenie zaczęło mieć bezpieczeństwo przekazywanych za pośrednictwem internetu danych. Szczególnie w obliczu zataczającego coraz większe kręgi zjawiska scamu, czyli oszustwa polegającego na wyłudzeniu danych osobowych lub dokonaniu płatności za fikcyjne produkty.
W 2021 roku gorącymi tematami były na pewno kontrowersje związane z protestem „media bez wyboru”, regulacjami Nowego Ładu oraz zmianami podatkowymi – próbami narzucania nowych składek na reklamodawców. Jednocześnie zwiększył się próg budżetowy, przy którym pojawia się satysfakcjonująca skuteczność kampanii (obniżenie progu wejścia kosztem podniesienia progów efektywności kampanii). Te tematy nie umknęły oczywiście influencerom branżowym, których popularność w ostatnich 12 miesiącach również znacznie wzrosła. Liderzy opinii w świecie marketingu coraz częściej biorą na tapet zagadnienia społeczno-polityczne, a swój content lokują na platformach dotąd postrzeganych jako bardziej lifestyle’owe.
2021 rok w Media Choice
Wiele z projektów, które zainicjowaliśmy w 2021 r. będzie miało swoją premierę właśnie w obecnym roku. Chodzi tutaj zarówno o projekty dla naszych klientów (szereg nowych kontraktów, kolejne kampanie dla stałych klientów, wygrane przetargi), jak i komunikację o Media Choice. Jednym z kluczowych projektów jest rebranding – już niebawem upublicznimy efekty długo wyczekiwanej zmiany identyfikacji wizualnej. Nowy wymiar komunikacji będzie widoczny na każdym etapie kontaktu z naszym domem mediowym.
Modyfikacji ulegnie nie tylko to, co widać na pierwszy rzut oka, ale też sam system i komfort pracy. W związku z rozwojem firmy otworzyliśmy niedawno nowe biuro. Nowoczesna i wygodna dla całego zespołu przestrzeń zaczęła być przez nas inaczej postrzegana – bardziej jako „centrum spotkań” czy po prostu „baza”. W warunkach „remote” nauczyliśmy się inaczej traktować miejsce pracy i zdecydowanie wyszło nam to na dobre. Nie rezygnujemy z możliwości kontaktu na żywo, ale stwarzamy najlepsze warunki dla wszystkich, którzy chcą wykonywać codzienne obowiązki w pełnym wymiarze z biura – i ten model płynnej zmiany trybu pracy dobrze się u nas sprawdza.
W ostatnich 12 miesiącach mocniej postawiliśmy także na employer branding i programy stażowe, które w nowym modelu sprawdzają się jako sposób na wyławianie młodych talentów. Dużą uwagę przykładamy do rozwoju kompetencji wewnątrz zespołu, politykę self study oraz dedykowane programy rozwojowe. Nie zapominamy też o rozwoju nowych obszarów – zakładamy poszerzenie możliwości działania i zasobów w segmentach takich jak komunikacja czy analityka.
Mimo przeciwności losu, zmian rynkowych i oczywiście skutków pandemii był to dla nas kolejny dobry rok. Potwierdza to nie tylko dwucyfrowy wzrost dochodów, ale przede wszystkim jakość przeprowadzonych kampanii, a także bardzo wysokie oceny w badaniu satysfakcji klientów „Media Marketing Polska” i Kantar.
Łukasz Matyński, Head of Client Services & Partner w Media Choice
Od ośmiu lat współprowadzi firmę Media Choice, która w ostatnich latach wg raportu „Media & Marketing Polska” jest jednym z najlepiej ocenianych niezależnych domów mediowych w Polsce. Jako prelegent występował, m.in. na konferencji FIRE Real Estate Marketing Forum, Affiliate Days, Akademii Marketingu czy Dimaq Voice. W codziennej pracy z Klientem szczególnie ceni rozwiązania digitalowe, w których dom mediowy się wyspecjalizował. Efektem tego było między innymi zaproszenie agencji do prestiżowego grona laureatów Google Elevator oraz m.in. zdobycie statusu Google Partner Premier i Meta Partners. Zwolennik efektywnościowych rozwiązań, pogłębionej analityki oraz nowych technologii. Prywatnie spełnia się jako budowniczy „baz” ze swoim synami, miłośnik psów posiadający kota oraz entuzjasta cierpkiej yerby.
Specjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze