04.02.22, 08:00

Mr.& Mrs. E-commerce. Różnice pomiędzy kobietami i mężczyzna w preferencjach zakupowych

Mr.& Mrs. E-commerce. Różnice pomiędzy kobietami i mężczyzna w preferencjach zakupowych
fot.: materiały prasowe

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Mr.& Mrs. E-commerce" występują różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami w zachowaniach i preferencjach dotyczących zakupów w sieci.

E-zakupy – przyjemność czy obowiązek? 

Dla jednej czwartej e-konsumentek kupowanie w sieci to czysta przyjemność i możliwość próbowania nowych produktów. Polki dokonują bardzo świadomych i przemyślanych zakupów w Internecie, niemal zawsze sięgając po określone towary (28 proc.). Aż 42 proc. z nich, nie czując potrzeby zmiany, wybiera ofertę tych samych, wcześniej sprawdzonych sprzedawców. Natomiast niemal co trzeci mężczyzna zakupy w sieci traktuje jako niemiły obowiązek (30 proc.) lub przypadek (29 proc.), wypełniając swój koszyk artykułami aktualnie dostępnymi w sklepie lub w promocji. Zarówno Panie jak i Panowie (odpowiednio 42 proc. i 45 proc.) określają siebie jako racjonalnego klienta, który kupuje sprawdzone produkty, zwykle w tych samych, zaufanych miejscach.

Co kusi, co odstrasza?

Bez względu na płeć, do robienia zakupów online skłaniają darmowe i szybkie dostawy oraz atrakcyjne promocje. Kobiety zniechęca brak potrzeby kupowania online (20 proc.) oraz preferowanie zakupów tradycyjnych, których przewagą jest natychmiastowe, po zakupie, otrzymanie produktu (18 proc.). Zdaniem mężczyzn panie obawiają się jeszcze trudności przy zwrocie zakupów i realizacji gwarancji (16 proc.) oraz nie mają zaufania do sprzedawców w Internecie (15 proc). Kobiety ten aspekt zniechęcający do zakupów wskazują także u mężczyzn (17 proc.). A oni sami jako argumenty skłaniające do zakupów w sklepach stacjonarnych podają wybrany produkt (20 proc.) i nie czują potrzeby robienia zakupów przez Internet (17 proc.).

Płatność nie ma płci

Zarówno kobiety jak i mężczyźni najchętniej płacą za zakupy w Internecie szybkim przelewem przez serwis płatności, np. Przelewy24 czy Dotpay.

Gdzie szukamy informacji? 

Przed dokonaniem zakupów w Internecie Polki kierują się głównie informacjami pozyskanymi od znajomych lub rodziny (16 proc.). Często też zaglądają na blogi i vlogi, by poznać bliżej dany produkt czy usługę – to wskazała co szósta ankietowana. Z kolei dla mężczyzn głównym źródłem wiedzy są porównywarki cenowe i fora internetowe (14 proc.). Z raportu “Mr&Mrs. E-commerce" wynika, że niezależnie od płci Polacy lubią zakupy w Internecie i płeć ma tutaj zdecydowanie drugorzędne znaczenie. 

Komentarze

Powiązane

24.11.23, 09:30
| internet » ludzie
Olga Korolec dyrektorką zarządzającą Onetu od 2024 r.
Z początkiem stycznia 2024 r. Olga Korolec zostanie nową dyrektorką zarządzającą Onetu (Ringier Axel Springer) przejmując funkcję i dotychczasowe obowiązki Marty Badurek-Pietniczki, która udaje się na urlop macierzyński.
23.11.23, 17:45
| internet » informacje
Ruszyła III edycja Plebiscytu As Sportu Interii. W zeszłorocznej akcji oddano ponad 600 tys. głosów
20 listopada br. ruszyła trzecia edycja Plebiscytu Interii, w którym internauci wybierają najlepszego sportowca roku.
22.11.23, 06:30
| internet » informacje
WP Holding rośnie dynamicznie w III kwartale 2023 r. dzięki turystyce
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2023 r. wyniosły ponad 405 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 50 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Największy wpływ na wyniki miał przede wszystkimniemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki.
21.11.23, 16:00
| internet » e-commerce
Supermocje.pl. Nowy Serwis Gazeta.pl ma informować o wyprzedażach i promocjach
Gazeta.pl przed Black Week uruchomiła serwis Supermocje.pl, który ma informować o wyprzedażach, promocjach i zniżkach.
21.11.23, 09:47
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Finałowy turniej Davis Cup 2023 na platformie Pilot WP
21 listopada br. rozpocznie się kolejna edycja finałowego turnieju Davis Cup 2023. Wszystkie mecze będą rozgrywane w hiszpańskiej Maladze od 21 do 26 listopada br.
20.11.23, 08:30
| internet » informacje
WP inwestuje w Legimi. Spółka kupiła 12,5 proc. akcj
Spółka Wirtualna Polska Media nabyła mniejszościowy pakiet akcji spółki Legimi S.A. Działającej na rynku ebooków w Polsce. Za pakiet 12,5 proc. akcji spółki zapłaciła 5,3 mln zł.
19.11.23, 22:15
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Andrzej Sołtysik w Iberionie. Poprowadzi dwa formaty video
Do grupy mediowej Iberion dołączy Andrzej Sołtysik. To siódmy i ostatni z zapowiedzianych przez firmę transferów, które ogłaszane są w ramach procesu rebrandingu.
18.11.23, 08:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
DHL Parcel zmienia się DHL eCommerce
DHL Parcel, firma działająca na rynku usług kurierskich w Polsce, rozpoczyna proces zmiany nazwy.
17.11.23, 19:45
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com na dwunasty rynek. Tym razem do Włoch
Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty Home & Lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozszerza działalność o rynek włoski.
17.11.23, 16:48
| internet » informacje
Wirtualna Polska wesprze strażników puszczy w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju WP
Wirtualna Polska współpracuje z Fundacją Dziedzictwo Przyrodnicze i Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca. Wspólnie realizują projekt wsparcia strażników lasów działających w całej Polsce. To kolejny projekt wpisujący się w realizację zobowiązań zawartych w Strategii Zrównoważonego Rozwoju WP na najbliższe lata.