Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym i jednocześnie rozwija współpracę z Everli
Kaufland skupia się na sprzedaży stacjonarnej, jednocześnie udostępniając opcję zakupów online z dostawą do domu. Sieć rozwija współpracę z Everli - firmą dostarczającą zakupy do domu dla kupujących.
Kaufland w trakcie pandemii stworzył dla klientów dwie możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Najczęściej wybieraną formą dostawy jest dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera aż 76 proc. kupujących online, co wynika z badania przeprowadzonego przez GS1 Polska na temat e-grocery. Na kolejnym miejscu znajduje się odbiór w paczkomacie (16 proc.), a na końcu zakupy poprzez click & collect (8 proc.). Sieć Kaufland zdecydowała, że oprócz koncentrowania się na handlu stacjonarnym, skupi się także na rozwoju współpracy z Everli – firmą dostarczającą zakupy do domu kupujących.
"Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem. Potrzeby klientów determinują nasz kierunek działania, dlatego też skupiamy się na sprzedaży stacjonarnej, która jest główną osią naszej działalności a jednocześnie będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z Everli". – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Sprzedaż stacjonarna jest główną osią działalności Kaufland. Jednocześnie sieć w najbliższym czasie planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta.
Komentarze