28.02.22, 11:35
Sławomir Stępniewski (CEO dentsu Polska i CEE): marka to emocje i marka nie może milczeć gdy dzieją się rzeczy ważne
Ataki na Ukrainę nie ustają. Czy cisza lub udawanie, że nic się nie dzieje jest dobrym rozwiązaniem dla marek? Zdecydowanie jest to zbyt częste zachowanie, które obserwujemy w naszym marketingowym świecie. Komentarz ekspercki Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu Polska i CEE.
Polecam Waszej uwadze cztery obszary, na które marki powinny zwrócić uwagę, a które mogą się też okazać dobrym kierunkiem działania:
1. Marka to emocje i marka nie może milczeć gdy dzieją się rzeczy ważne.
Z okresu pandemii wiemy, że wstrzymywanie komunikacji przez markę tworzy przestrzeń, która szybko wypełnia się konkurencją lub niechcianą narracją. Głosu oczekują konsumenci. Marki są żywe, muszą być aktywne w każdych okolicznościach i nie tylko w tym co nazywamy potocznie „dobrym czasem”. Tego oczekują konsumenci, to nagradzają i nie powinno być to przedmiotem debaty. W trakcie wojny każdy powinien robić to co robi najlepiej. Konsumenci z kolei odwdzięczają się swoją lojalnością. Dlatego tutaj jest ogromna rola do spełnienia przez agencje.
2. Wydawcy i agencje powinny bardzo dokładnie weryfikować źródła/media.
To w jakich mediach i w jakim kontekście pojawiają się reklamy jest bardzo ważne. Chodzi tu zarówno o niefortunne reklamy kontekstowe jak i o wiarygodność zamieszczanych informacji w mediach. Dzięki temu unikniemy sytuacji niepożądanych. To dzisiaj wyjątkowo istotny aspekt działania agencji. Ważny jest kontent, ważny jest też kontekst.
3. Social Media/media. Użyczmy swoich kanałów i ich zasięgów tym, którzy ich nie mają.
Oddajmy głos zweryfikowanym fundacjom, organizacjom pomocowym. Wesprzyjmy je naszym doświadczeniem w kreowaniu komunikacji do konsumentów. Dbajmy o język i wiarygodność informacji.
4. Share of Values vs Share of voices. W sytuacjach kryzysowych liczy się wspólny mianownik wartości, a nie lęk o przychody.
Wiedzą to w USA, wiedzą to w zachodniej Europie.
Przy tej okazji warto wspomnieć o przykładach do naśladowania:
- T-mobile – darmowe połączenia na Ukrainę oraz darmowe gigabajty
- Orange – ułatwienie kontaktu z numerami ukraińskimi plus usunięcie rosyjskich kanałów z platformy TV
- Play – pakiet bezpłatnych minut dla obywateli Ukrainy
Sławomir Stępniewski, Chief Executive Officer, dentsu Polska & CEE
Uhonorowany wieloma nagrodami branżowymi, w tym tytułem ‘’Reformator Roku’’ przyznawanym przez redakcję magazynu "Media i Marketing Polska" (za rok 2012) i nominowany do nagrody ‘’AdMan Roku’’ magazynu ’’Press’’ (za rok 2013). W 1996 r. Stępniewski powołał do życia jedną z pierwszych polskich agencji interaktywnych, o nazwie Hypermedia. W 2005 r. stała się ona częścią największej globalnej sieci interaktywnej – Isobar należącej do Aegis Media. Trzy lata później objął stanowisko CEO Isobar Polska & CEE, a w 2011 r. został mianowany na CEO grupy Aegis Media w Polsce, obecnie dentsu Polska.
Referent ds. mediów
Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze