28.02.22, 11:35

Sławomir Stępniewski (CEO dentsu Polska i CEE): marka to emocje i marka nie może milczeć gdy dzieją się rzeczy ważne

Sławomir Stępniewski, Chief Executive Officer, dentsu Polska & CEE, fot.: archiwum autora

Ataki na Ukrainę nie ustają. Czy cisza lub udawanie, że nic się nie dzieje jest dobrym rozwiązaniem dla marek? Zdecydowanie jest to zbyt częste zachowanie, które obserwujemy w naszym marketingowym świecie. Komentarz ekspercki Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu Polska i CEE.

Polecam Waszej uwadze cztery obszary, na które marki powinny zwrócić uwagę, a które mogą się też okazać dobrym kierunkiem działania:

1. Marka to emocje i marka nie może milczeć gdy dzieją się rzeczy ważne.

Z okresu pandemii wiemy, że wstrzymywanie komunikacji przez markę tworzy przestrzeń, która szybko wypełnia się konkurencją lub niechcianą narracją. Głosu oczekują konsumenci. Marki są żywe, muszą być aktywne w każdych okolicznościach i nie tylko w tym co nazywamy potocznie „dobrym czasem”. Tego oczekują konsumenci, to nagradzają i nie powinno być to przedmiotem debaty. W trakcie wojny każdy powinien robić to co robi najlepiej. Konsumenci z kolei odwdzięczają się swoją lojalnością. Dlatego tutaj jest ogromna rola do spełnienia przez agencje.

2. Wydawcy i agencje powinny bardzo dokładnie weryfikować źródła/media.

To w jakich mediach i w jakim kontekście pojawiają się reklamy jest bardzo ważne. Chodzi tu zarówno o niefortunne reklamy kontekstowe jak i o wiarygodność zamieszczanych informacji w mediach. Dzięki temu unikniemy sytuacji niepożądanych. To dzisiaj wyjątkowo istotny aspekt działania agencji. Ważny jest kontent, ważny jest też kontekst.

3. Social Media/media. Użyczmy swoich kanałów i ich zasięgów tym, którzy ich nie mają.

Oddajmy głos zweryfikowanym fundacjom, organizacjom pomocowym. Wesprzyjmy je naszym doświadczeniem w kreowaniu komunikacji do konsumentów. Dbajmy o język i wiarygodność informacji.

4. Share of Values vs Share of voices. W sytuacjach kryzysowych liczy się wspólny mianownik wartości, a nie lęk o przychody.

Wiedzą to w USA, wiedzą to w zachodniej Europie.

Przy tej okazji warto wspomnieć o przykładach do naśladowania:

  • T-mobile – darmowe połączenia na Ukrainę oraz darmowe gigabajty
  • Orange – ułatwienie kontaktu z numerami ukraińskimi plus usunięcie rosyjskich kanałów z platformy TV
  • Play – pakiet bezpłatnych minut dla obywateli Ukrainy

Sławomir Stępniewski, Chief Executive Officer, dentsu Polska & CEE

Uhonorowany wieloma nagrodami branżowymi, w tym tytułem ‘’Reformator Roku’’ przyznawanym przez redakcję magazynu "Media i Marketing Polska" (za rok 2012) i nominowany do nagrody ‘’AdMan Roku’’ magazynu ’’Press’’ (za rok 2013). W 1996 r. Stępniewski powołał do życia jedną z pierwszych polskich agencji interaktywnych, o nazwie Hypermedia. W 2005 r. stała się ona częścią największej globalnej sieci interaktywnej – Isobar należącej do Aegis Media. Trzy lata później objął stanowisko CEO Isobar Polska & CEE, a w 2011 r. został mianowany na CEO grupy Aegis Media w Polsce, obecnie dentsu Polska.

Komentarze

Powiązane

27.01.23, 09:00
| reklama & PR » informacje
Value Media wygrywa przetarg mediowy Amica
Agencja mediowa Value Media (Group One) wygrała przetarg na obsługę 360 marki Amica w 2023 r.
27.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Izabela Albrychiewicz (GroupM)
Izabela Albrychiewicz (GroupM) podsumowuje wydarzenia na rynku reklamy w 2022 roku. 
26.01.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Grupa Good One rozpoczęła pracę dla marki Getaway
Należące do grupy marketingowej Good One agencje Good One PR, Social Lama oraz SeoFly poprowadzą kompleksową obsługę komunikacyjną platformy Getaway, pełniącej funkcję inteligentnego kreatora podróży “szytych na miarę”. 
26.01.23, 07:45
| reklama & PR » informacje
Serduszka WOŚP w specjalnej kolekcji marki Herlitz
Herlitz, producent artykułów kreatywnych, szkolnych i biurowych, połączył siły z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Do sprzedaży trafiła linia produktów marki z orkiestrowym serduszkiem w roli głównej.
26.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Hubert Pokrowiecki (Funktional)
Hubert Pokrowiecki, CEO & Founder agencji Funktional podsumowuje 2022 rok na rynku reklamy.
25.01.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Nowa kampania stworzona przez TESTA Agency. Mariusz Pudzianowski twarzą Bafra Kebab
Bafra Kebab powierzył TESTA Agency przygotowanie swojej pierwszej ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej, której twarzą został Mariusz Pudzianowski.
25.01.23, 18:01
| reklama & PR » informacje
Czesław Mozil twarzą kampanii i konkursu marki Kozel
25 stycznia br. wystartował „Kozel Mix”. Konkurs jest elementem kampanii „Nazwij go po Cześku” marki Kozel, do której zaproszono Czesława Mozila.
25.01.23, 16:45
| reklama & PR » informacje
Carat wygrywa w przetargu Ryanair
Agencja Carat (grupa dentsu) wygrała przetarg na planowanie i zakup mediów marki Ryanair (linii lotniczej).
25.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Mateusz Górecki (WE!RE Fantasy)
Mateusz Górecki, Managing Director, WE!RE Fantasy, podsumowuje  2022 rok w digital marketingu (obszar gaming i influencer marketing).
24.01.23, 17:58
| reklama & PR » informacje
Razem rozgrzewamy serca. Lavazza sponsorem Finału WOŚP
Lavazza, włoska firma kawowa, kontynuuje współpracę jako sponsor Finału WOŚP. W związku z 31. Finałem marka zaplanowała szereg aktywności, w tym konkurs pod hasłem „Razem rozgrzewamy serca”, którego główną nagrodą jest udział w Finale WOŚP w Warszawie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji-Rzecznik prasowy

Muzeum Sztuki Łódź | Łódź

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.