14.03.22, 07:00

Addressable TV debiutuje w ofercie Biura Reklamy TVN Media

Addressable TV w ofercie TVN Media, fot.: materiały prasowe

TVN Grupa Discovery jako pierwszy podmiot na rynku w Polsce uruchamia rozwiązania telewizji adresowalnej, która umożliwia emisję dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców.

Model Addressable TV pozwala łączyć zalety tradycyjnej telewizji liniowej – jej potencjał, oddziaływanie emocjonalne, siłę w budowaniu marek – z możliwościami świata digital, w tym przede wszystkim z większą precyzją dotarcia, lepszym dopasowaniem reklam oraz możliwością bezpośredniego mierzenia efektów.

Eksperci firmy consultingowej Deloitte szacują, że w 2022 r. około 5 proc wszystkich światowych wydatków na reklamę wideo – tj. około 7,5 mld USD rocznie – będzie przeznaczanych na reklamę adresowalną w telewizji. Ze względu na wysoki potencjał modelu reklamy Addressable TV TVN Grupa Discovery, jako pierwsza na rynku, zdecydowała o wdrożeniu rozwiązań dynamicznej podmiany reklam (dynamic ad insertion, DAI) w telewizji liniowej.

Emisja dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców jest możliwa dzięki zastosowaniu rozwiązań adresowalnych wspartych wiedzą na temat użytkownika.

Rozwiązanie telewizji adresowalnej wykorzystuje możliwości nowoczesnych odbiorników TV w zakresie emisji pełnoekranowych reklam video drogą digitalową. Na podstawie statystyk sprzedaży nowych telewizorów na rynku polskim szacuje się, że dziś 77 proc. nowo sprzedawanych telewizorów jest podłączanych do Internetu. W dalszej perspektywie oznacza to skokowy przyrost wykorzystania tych urządzeń do rozwiązań telewizji adresowalnej.

W pierwszym etapie w ofercie TVN Grupa Discovery dostępne będą telewizory w zasięgu Naziemnej Telewizji Cyfrowej z aktywną technologią HbbTV, umożliwiające emisję z adserwera zestawu adresowalnych reklam dedykowanych dla konkretnej grupy odbiorców. Zastosowano w tym celu technologię umożliwiającą „nałożenie” dedykowanych reklam na standardowy blok reklamowy emitowany w ogólnopolskiej telewizji. W początkowej fazie oferta będzie dostępna na antenach TVN, TVN7 oraz TTV.

Biuro Reklamy oferuje rozwiązanie Addressable TV umożliwiające emisję spersonalizowanych reklam do wybranych grup odbiorców, które mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie następującego zestawu kryteriów: danych geolokalizacyjnych; danych demograficznych; szacunkowego poziomu zamożności gospodarstw domowych. Dane pozwalają także na targetowanie według: lokalizacji placówek handlowo-usługowych; kategorii działalności gospodarczej.

Komentarze

Powiązane

06.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Witwicki i Szubartowicz zadają Najważniejsze pytania w Polsat News
Od 10 lutego br. w każdy poniedziałek o 18.00 na antenie Polsat News pojawi się cykl programów – „Najważniejsze pytania” prowadzony przez Piotra Witwickiego i Przemysława Szubartowicza.
03.02.25, 14:19
| TV / VOD » informacje
Fundacja TBN zrealizuje film o zrównoważonych rozwiązaniach realizowanych na terenie Gdańska
Fundacja TBN Polska rozpoczęła realizację projektu „Gdański kurs w kierunku zrównoważonego rozwoju”. Przedsięwzięcie zostało docenione w konkursie EcoFuture i dofinansowane ze środków Gdańskiej Fundacji Rozwoju Gospodarczego.
03.02.25, 11:46
| TV / VOD » ludzie
INEA rozwija dział marketingu
Na początku roku, INEA wprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej obejmujące Dział Marketingu i Produktu.
03.02.25, 07:30
| TV / VOD » informacje
Pytanie dnia codziennie w TVP1 i TVP Info
Przed startem wiosennej ramówki Telewizja Polska wprowadza zmiany w emisji audycji informacyjnych i publicystycznych.
31.01.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna 2025 w Polsacie. Dużo rozrywki w ofercie stacji
Wiosną w Polsacie wraca format „Must be the music” z nowym składem jury. Stacja wyemituje aż dwa formaty kabaretowe. Ramówkę wypełnią liczne kontynuacje znanych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie
Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.
30.01.25, 15:45
| TV / VOD » informacje | kultura » informacje
Na rynku pojawiła się kolekcjonerska moneta The Joker
29 stycznia br. swoją premierę miała nowa moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products.
30.01.25, 08:30
| TV / VOD » informacje
Dobry wieczór Polsko w Polsat News
1 lutego br., w ofercie kanału Polsat News zadebiutuje program publicystyczny oparty na sporze światopoglądowym „Dobry wieczór Polsko”. Jego gospodarzami będą Grzegorz Jankowski i Adamina Sajkowska.
28.01.25, 20:14
| TV / VOD » informacje
4. sezon Magii nagości. Polska w Zoom TV. Premierze towarzyszy kampania reklamowa formatu
„Pokochaj ludzką naturę” to hasło nowego sezonu programu „Magia nagości. Polska”, który 28 lutego br. powróci do ramówki Zoom TV.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.