22.03.22, 08:00

Serwisy informacyjne częściej odwiedzane od momentu rosyjskiej agresji na Ukrainę

Oglądalność stron informacyjnych, fot.: materiały prasowe

Po trzech tygodniach od rozpoczęcia wojny zainteresowanie informacjami w internecie słabnie, choć nadal pozostaje znacznie wyższe niż przed inwazją – wynika z analizy Mediapanel.

Analizie poddano serwisy z kategorii „Informacje i publicystyka – ogólne” w dniach od 24 lutego do 16 marca 2022 r. w zestawieniu z analogicznym okresem poprzedzającym rosyjską inwazję (dane: Genius). W okresie trzech tygodni poprzedzających wybuch wojny serwisy z kategorii „Informacje i publicystyka – ogólne” odwiedzało średnio dziennie 7,9 mln polskich internautów, a maksymalna liczba odwiedzających w jednym dniu sięgnęła 9,2 mln użytkowników. Łączny czas spędzony na serwisach informacyjnych wynosił 1,2 mln godzin, co daje średni dzienny czas korzystania z takich serwisów na poziomie dziewięciu minut. 24 lutego, w dniu rosyjskiej inwazji, zainteresowanie informacjami mocno wzrosło. Serwisy z omawianej kategorii odwiedziło aż 13 mln polskich internautów, a łączny czas korzystania z nich wzrósł prawie czterokrotnie, do 4,3 mln godzin. Wartość ta przekłada się na średni czas korzystania z omawianych stron na poziomie prawie 20 minut.

Spadki w kolejnych tygodniach

Kolejne tygodnie przyniosły jednak spadki korzystania z serwisów informacyjnych. O ile w dniach 24 lutego – 2 marca średnia dzienna liczba odwiedzających takie serwisy wynosiła 12,3 mln dziennie, a łącznie w tym tygodniu informacje w internecie czytało 20,2 mln użytkowników, o tyle w drugim tygodniu wojny liczby te spadły odpowiednio do 10,7 mln dziennie i 18,8 mln tygodniowo, a w trzecim - do 10 milionów dziennie i 18 milionów tygodniowo. Nadal jest to jednak znacznie większa liczba internautów niż przed 24 lutego, kiedy to serwisy informacyjne odwiedzało 7,9 mln internautów dziennie i 16,3 mln w tygodniu.

Skróceniu uległ też średni czas spędzany przez internautów na stronach informacyjnych. O ile w tygodniu rozpoczęcia inwazji wynosił on 1 godzinę i 28 minut, to w kolejnych spadał odpowiednio do 1 godziny i 6 minut w drugim oraz 58 minut w trzecim tygodniu konfliktu. Nadal jest to jednak prawie trzykrotnie dłużej, niż wynosiła średnia sprzed wybuchu wojny (30,5 minuty tygodniowo w okresie 2-23 lutego). Równoczesny wzrost liczby użytkowników i wydłużenie korzystania z serwisów informacyjnych spowodowały też znaczny wzrost łącznego czasu poświęconego na przeglądanie informacji. O ile w okresie 2-23 lutego na czytaniu treści informacyjnych spędzono łącznie 24,9 mln godzin, to w okresie 24 lutego-16 marca było to już 67,7 mln godzin łącznie.

Komentarze

Powiązane

07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 06:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw z nowym inwestorem. Grupa PTWP sprzedaje spółkę Farmer Direct
Grupa PTWP, realizując wcześniejsze zapowiedzi, sprzedała udziały w spółce Farmer Direct, będącej właścicielem Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw. W100 proc. udziałów Farmer Direct objął inwestor prywatny, który jest właścicielem, m.in. internetowego supermarketu spożywczego mamyito.pl. 
05.10.24, 22:00
| internet » e-commerce
Jakdojade otwiera sklep online. W sprzedaży produkty z motywami charakterystycznymi dla miast
Jakdojade uruchamia internetowy sklep z własnym merchem. W projektach wykorzystano motywy charakterystyczne dla największych polskich miast.
05.10.24, 08:00
| internet » informacje
Ekskluzywny Klub Sportowy. Nowa superprodukcja Audioteki
3 października br. zadebiutowała najnowsza produkcja oryginalna Audioteki „Ekskluzywny Klub Sportowy”. W superprodukcji autorstwa Łukasza Orbitowskiego i Klaudii Mynarskiej usłyszeć można, m.in. Mateusza Banasiuka, Michała Milowicza czy Annę Smołowik.
04.10.24, 15:18
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Grupa PTWP w II kwartale 2024 r. notuje rekordowe przychody w swojej historii
Grupa PTWP zaprezentowała pierwsze wyniki finansowe po przeniesieniu akcji na główny rynek GPW. W II kwartale br. Grupa PTWP osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 38,5 mln zł, oznacza to wzrost o 30,4 proc. względem analogicznego okresu 2023 r.
03.10.24, 22:19
| internet » informacje
Ameryka głosuje. Onet przygotuje cykl wyborczych prognoz i analiz
Onet uruchamia nowy cykl „Ameryka głosuje” przygotowanym przez zespół Onet Data. Głównym tematem nowego formatu będą wybory na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych.
03.10.24, 19:15
| internet » ludzie
Miłosz Wiatrowski-Bujacz w zespole Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca wideopodcastu „Co to będzie”, od października br. pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
03.10.24, 14:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Allegro debiutuje na kolejnym rynku. Tym razem na Węgrzech
Do grona polskich, czeskich oraz słowackich klientów Allegro od 1 października br. dołączają Węgrzy. Węgierska wersja platformy została uruchamiana pod domeną allegro.hu.
03.10.24, 07:30
| internet » informacje
Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło nominacje w sześciu kategoriach tematycznych
30 września br., w Międzynarodowym Dniu Podcastu, Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło 22 nominacji w sześciu kategoriach tematycznych. Na stronie konkursu rozpoczęło się sześciotygodniowe głosowanie na ulubiony Podcast Publiczności. 
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.