06.04.22, 12:37

IMM opublikował raport na temat medialności Oscarów 2022 w polskich mediach

Logo Instytutu Monitorowania Mediów, fot.: materiały prasowe

W niedzielę, 27 marca br. Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej wręczyła najważniejsze nagrody filmowe w branży. Instytut Monitorowania Mediów poinformował, że ekwiwalent reklamowy materiałów poświęconych gali rozdania Oscarów 2022 w polskich mediach wynosi ponad 44,5 mln zł.

Od 27 marca br., w polskich mediach ukazało się ponad 16,7 tys. publikacji związanych z galą rozdania Oscarów za 2021 r., a ich wartość reklamowa sięgnęła aż 44,5 mln zł. Dotarcie publikacji ze wszystkich rodzajów mediów w badanym okresie (27 - 29 marca br.) wyniosło ponad 218 mln kontaktów z przekazem, co oznacza, że o tegorocznej ceremonii wręczenia statuetek filmowych każdy Polak powyżej 15 roku życia usłyszał minimum sześć razy.

"Sukienka bez Oscara, ale z milionową wartością reklamową

Polska produkcja pt. „Sukienka” w reżyserii Tadeusza Łysiaka dostała nominację w kategorii najlepszy film krótkometrażowy. Nominacja została przyznana również operatorowi Mariuszowi Kamińskiemu za zdjęcia do filmu „West Side Story” w reżyserii Stevena Spielberga.

Na czerwonym dywanie w Dolby Theatre wraz z Tadeuszem Łysiakiem pojawiła się Anna Dzieduszycka, główna bohaterka krótkometrażowej produkcji, o której polskie media w analizowanym przez IMM okresie w kontekście Oscarów wzmiankowały ponad 400 razy. Informacji o filmie „Sukienka” zaś pojawiło się ponad 1,5 tys., generując tym samym ekwiwalent reklamowy w wysokości 11,3 mln zł.

Medialność incydentu z udziałem Willa Smitha

O szokującym zdarzeniu na ceremonii rozdania Oscarów 2022 z udziałem Willa Smitha, który spoliczkował występującego na scenie komika Chrisa Rocka, wspominano we wszystkich polskich mediach 3,1 tys. razy. Policzek wymierzony przez Smitha przyciągnął miliony widzów przed ekrany, co potwierdzają, m.in. opublikowane wyniki oglądalności niedzielnej gali.

Amerykański tygodnik „Variety” na podstawie danych zebranych przez firmę Nielsen podaje, że tegoroczne Oscary obejrzało 16,6 mln widzów – to 60 proc. więcej niż w roku ubiegłym, a skok oglądalności został wyraźnie odnotowany, gdy aktor spoliczkował komika.

Według wyliczeń IMM w zestawieniu ze wszystkimi materiałami o 94. ceremonii rozdania Oscarów opublikowanych w polskich mediach, tylko 18 proc. z nich skupiało się na niespodziewanym wejściu na scenę Willa Smitha. Wartość reklamowa tych przekazów zaś szacowana jest przez Instytut Monitorowania Mediów na 16,2 mln zł.

Najwięcej materiałów w telewizyjnych serwisach informacyjnych pojawiło się w stacji Polsat (43) i TVN24 (37), a w radiowych w Radio Zet (35), TOK FM (31) oraz w Programie I Polskiego Radia (27). Najwięcej publikacji natomiast na tle wszystkich mediów wypuścił portal Onet (178), a wśród innych serwisów internetowych dalej są kolejno Interia (75), WP (68), Pomponik (53) i Naszemiasto (52).

Wśród kont, które swoimi publikacjami na temat Oscarów uzyskały najwyższe zasięgi na Twitterze były między innymi profile takich tytułów jak: TVN24, "Gazeta Wyborcza", "Tygodnik Wprost', "Fakty TVN" i TVP Info.

Komentarze

Powiązane

15.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
14.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
13.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
12.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
11.07.24, 06:30
| prasa » informacje
Czułość. Wolność. Równowaga. Akcja społeczna Wysokich Obcasów i Wyborczej
Rozpoczęta 5 lipca br. nowa akcja społeczna „Czułość. Wolność. Równowaga” to inicjatywa „Wysokich Obcasów” i „Wyborczej”. Akcja potrwa rok.
11.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
10.07.24, 11:00
| prasa » informacje
Forbes Women rozpoczyna akcję 50 po 50
„Forbes Women” rozpoczyna inicjatywę „50 po 50”. W kolejnym numerze magazynu zostanie opublikowana lista kobiet po 50. roku życia, które odniosły sukcesy w różnych dziedzinach. Redakcja czeka na zgłoszenia.
10.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 10 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 10 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
09.07.24, 16:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Złap urlop od codzienności czyli Wyborcza na wakacje
Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl rozpoczęły kampanię pod hasłem “Złap urlop od codzienności”. Specjalnej ofercie prenumeraty na wakacje towarzyszą działania redakcyjne: cykle artykułów, podcasty, a dla podróżujących z przygodami czekać będzie Biuro Interwencji Turystycznej.
09.07.24, 07:30
| prasa » informacje
Grupa PMPG Polskie Media nowym wytycza kierunek rozwoju do 2026 roku
Holding mediowy PMPG Polskie Media, opublikował materiał informacyjny o kierunku rozwoju, który jest efektem zakończonego w marcu przeglądu opcji strategicznych.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.