12.04.22, 10:13
Radio w I kwartale 2022 r.: rekordy RMF FM, TOK FM i Radia Wnet
RMF FM zanotował rekordowe udziały w rynku. Bardzo dobry wynik zanotowało Radio zet, ale także i TOK FM i Radio Wnet - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 marca 2022 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
Rekordowe udziały w ostatniej fali badania zanotowało Radio RMF FM. Udział krakowskiej, ogólnopolskiej sieci radiowej w rynku w I kwartale 2022 r. wyniósł 31,3 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem przez wszystkich Polaków). Udział stacji w porównaniu z I kwartałem 2021 r. wzrósł o 1,2 p.p. Na drugim miejscu umocniło się Radio Zet, którego udział wyniósł 13,7 proc. (wzrost aż o 1,6 p.p.). Trzecie miejsce zajmuje Jedynka (strata 0,4 p.p.).
Kolejne miejsca w badaniu zajmują takie stacje ogólnopolskie i ponadregionalne jak: Radio VOX FM (strata 0,1 p.p.), TOK FM (wzrost aż o 0,6 p.p.), Antyradio (wzrost o 0,3 p.p.), Trójka (strata 0,3 p.p.), RMF Classic (strata 0,3 p.p.), Radio Maryja (strata 0,4 p.p.), Polskie Radio 24 (wzrost o 0,1 p.p.), Dwójka (wzrost o 0,1 p.p.), Muzo.fm (strata 0,2 p.p.), Radio Wnet (wzrost o 0,2 p.p., rekordowy wynik stacji w jej historii).
Rekord TOK FM
Wspomniane wyniki to historyczny rekord Radia TOK FM pod względem udziału w czasie słuchania - w okresie styczeń - marzec 2022 r. wyniósł on 3,1 proc. Stacja gromadziła też szerokie grono odbiorców - jej zasięg dzienny sięgnął powyżej miliona słuchaczy (1,017 mln), a tygodniowy - prawie trzech milionów (2,855 mln). Jednocześnie Radio TOK FM pozostaje jedną z najchętniej słuchanych rozgłośni w 23 obszarach miejskich, w których nadawany jest jej program w eterze. W I kwartale br. TOK FM zajmowało pozycję wicelidera słuchalności w miastach powyżej 500 i 200 tys. mieszkańców oraz trzecie miejsce w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Dodatkowo, w półroczu październik 2021 - marzec 2022 r. Radio TOK FM było najczęściej wybieraną stacją radiową we Wrocławiu i Toruniu, drugą - w Krakowie i Lublinie, a trzecią - w Warszawie, Trójmieście, Poznaniu i Opolu.
„W ostatnich miesiącach TOK FM bije kolejne rekordy słuchalności - takie wyniki pokazują, jak ogromne jest obecnie zapotrzebowanie na rzetelne informacje i publicystykę, które są naszą specjalnością już od wielu lat. Jestem dumna, że w tak trudnym czasie - wojny w Ukrainie, migracji i gospodarczej niepewności to właśnie nasz program wybierają co tydzień prawie 3 miliony osób. Cały zespół TOK FM, z wielkim zaangażowaniem i sercem, przybliża im i wyjaśnia wydarzenia w Polsce oraz na świecie - po prostu mówimy o tym, co ważne i warto nas słuchać, aby zrozumieć rzeczywistość” - komentuje Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia TOK FM.
Udział stacji w rynku radiowym
<
styczeń 2021 : marzec 2021 | kwiecień 2021 : czerwiec 2021 | lipiec 2021 : wrzesień 2021 | październik 2021 : grudzień 2021 | styczeń 2022 : marzec 2022 | |
Radio RMF FM | 30,1% | 29,2% | 30,3% | 29,8% | 31,3% |
Radio ZET | 12,1% | 12,6% | 14,4% | 13,4% | 13,7% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 5,2% | 4,5% | 4,8% | 4,3% | 4,8% |
Radio VOX FM | 3,3% | 3,6% | 3,8% | 3,3% | 3,2% |
Radio TOK FM | 2,5% | 2,9% | 2,6% | 2,9% | 3,1% |
Antyradio | 2,6% | 2,5% | 2,3% | 2,6% | 2,9% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 2,1% | 2,2% | 1,7% | 1,7% | 1,8% |
Radio RMF Classic | 1,9% | 1,5% | 1,4% | 1,6% | 1,6% |
Radio Maryja | 1,7% | 1,6% | 1,4% | 1,5% | 1,3% |
Polskie Radio 24 | 0,9% | 0,6% | 0,7% | 1,1% | 1,0% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,4% | 0,4% | 0,4% | 0,6% | 0,5% |
Radio Muzo.fm | 0,6% | 0,4% | 0,4% | 0,5% | 0,4% |
Radio Wnet | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,4% |
Fale:
styczeń 2021 : marzec 2021 (wielkość: 20 834)
kwiecień 2021 : czerwiec 2021 (wielkość: 21 021)
lipiec 2021 : wrzesień 2021 (wielkość: 20 926)
październik 2021 : grudzień 2021 (wielkość: 21 015)
styczeń 2022 : marzec 2022 (wielkość: 21 033)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 858 937 (1 872 238 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika
Specjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyPEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU
Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze