28.04.22, 11:34
Na czym polega global sourcing?
Co to jest global sourcing i w jaki sposób ta strategia wpływa na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw na całym świecie? Global sourcing to globalna strategia zaopatrzenia, która pozwala na znaczne powiększenie zysków osiąganych przez przedsiębiorstwa. W poniższym artykule tłumaczymy wszystko, co warto wiedzieć na temat global sourcing.
Global sourcing - definicja pojęcia
Global sourcing to określenie dla strategii zakupowej stosowanej przez przedsiębiorstwa, gdzie towary i usługi pozyskuje się z globalnego rynku, aby maksymalnie zwiększyć poziom wydajności. Podstawowe założenie global sourcing wskazuje, że należy obniżać koszty produkcji oraz jednocześnie zachowywać rygorystyczne standardy jakości, które są niezwykle istotne w odniesieniu do konkretnych usług.
Global sourcing polega nie tylko na bardzo wnikliwym poszukiwaniu atrakcyjnych produktów w korzystnej cenie. Wyróżnikiem tej niezwykle popularnej strategii jest także optymalizacja procesów związanych z dystrybucją towarów czy szacowaniem kosztów. Jednocześnie obniżanie kosztów nie powinno przyczyniać się do spadku jakości świadczonych usług.
Przykład Chin
Warto wskazać, że Chiny uznawane są za światowego lidera w zakresie produkcji różnego rodzaju komponentów. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, iż w Państwie Środka koszty pracy są wyjątkowo niskie, zaś jakość produkcji uznawana jest za zadowalającą. Z tego powodu części pozyskiwane z Chin są na tak dużą skalę przez przedsiębiorstwa z całego świata, gdyż w ten sposób można znacząco zwiększyć rentowność realizowanego przez nas przedsięwzięcia.
Dlaczego warto postawić na global sourcing?
Liczba korzyści wynikających z zastosowania strategii global sourcing jest naprawdę bardzo duża. Mowa tu przede wszystkim o konkretnych oszczędnościach dla firmy. Pozyskiwanie komponentów z państw takich jak Chiny czy Wietnam przyczynia się do znacznego ograniczenia wydatków, a jednocześnie jakość pozyskiwanych towarów jest na bardzo dobrym poziomie.
Międzynarodowe zaopatrzenie to ogromna szansa na wzrost efektywności prowadzonego biznesu oraz pozyskanie szerokiego grona klientów, dla których podstawowym czynnikiem decydującym o zakupie jest cena.
Specjalista ds. komunikacji
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa
Przejdź do ofertyPEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU
Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze