17.05.22, 07:00

IQS: Młodzi Polacy chętnie obserwują influencerów

Młodzi Polacy chętnie obserwują influencerów, fot.: materiały prasowe

87 proc. Młodych Polaków zna choćby ze słyszenia, a 81 proc. obserwuje w social mediach jakiegoś influencera – wynika z autorskiego badania Świat Młodych 6 , zrealizowanego przez agencję badawczą IQS.

„Influencerzy stali się ważną częścią zarówno popkultury, rynku mediów, jak i marketingu. Mamy do czynienia ze zjawiskiem, w którym nawet jeśli ktoś nie ‘śledzi’ żadnego influencera, nie ‘obserwuje go’ na żadnej platformie - często i tak miewa kontakt z publikowanymi przez nich treściami” – mówi Marta Rybicka z IQS.

Młodzi śledzą influencerów najczęściej na Instagramie, YouTubie, a także na - zyskującym coraz większą popularność -TikToku. „Mimo tego, że każda z tych platform ma swoją specyfikę, Młodzi często obserwują tych samych twórców na różnych platformach. Robi tak 68 proc. badanych. To oznacza, że influencerzy muszą dostosowywać treści i formę do specyfiki danego medium, a to stwarza dodatkowy potencjał dla różnorodnych działań komunikacyjnych marki” – dodaje Rybicka.

Aż 83 proc. młodych osób deklaruje, że śledzi influencerów głównie dla rozrywki, ale ponad połowa (53 proc. ) poszukuje także informacji i recenzji o produktach i usługach, a 48 proc. chce być na bieżąco z tym, co dzieje się w kraju i na świecie. 40 proc. podaje, że jest zainteresowanych życiem influencerki/influencera.

Młodzi chętnie korzystają z publikowanych w social mediach lifehacków, śledzą trendy, oglądają zabawne storytime’y, dzięki którym czują, że inni ludzie, nawet Ci „sławni”, borykają się z podobnymi problemami. Challenge’e, śmieszne pranki, unboxingi produktów czy haule zakupowe odstresowują i zapewniają rozrywkę.

Oprócz czystej przyjemności i rozrywki, podążanie za influencerami daje młodemu pokoleniu poczucie kontroli, zaspokojenia FOMO oraz głodu autentyzmu. A ten jest dla badanych Młodych Polaków bardzo ważny, bo jak pokazuje badanie aż 84 proc. młodych osób oczekuje od influencerów autentyczności.

75 proc. Młodych spotkało się z oznaczeniem ‘współpraca z marką’, ‘sponsorowane’, ‘#ad’, ‘#spon’ w publikacji, poście albo wideo influencerów i 40 proc. z nich twierdzi, że jeśli jakaś marka współpracuje z infuencerem to ich to do niej zachęca. Co więcej - oznakowane w ten sposób publikacje influencerów dla 48 proc. Młodych są uznawane za bardziej wiarygodne” – mówi Marta Rybicka.

Zjawiskiem, które się nasila jest zyskiwanie coraz większej popularności przez „ukrytych” influencerów, tzw. Gazetkowych Łowców, którzy stali się popularni dzięki robieniu zdjęć produktów w sklepach.

O badaniu:

Świat Młodych 6, badanie syndykatowe zrealizowane przez agencję badawczą IQS na grupie osób bezdzietnych
w wieku 16-29 lat. Metodologia jakościowo-ilościowa: N=42 wywiady jakościowe etnograficzne oraz N=1900 CAWI. Realizacja w 2021 r.

Komentarze

Powiązane

06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
28.05.24, 20:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.
24.05.24, 07:39
| radio » informacje | internet » informacje
Bar Paragraf. Nowy podcast w Onecie i w Onet Audio o głośnych sprawach kryminalnych z lat 90.
W każdy piątek w Onet Audio, w Onecie oraz na wybranych platformach podcastowych pojawiać się będzie nowy podcast audio Jana Stanisławskiego i Wojciecha Sroczyńskiego. „Bar paragraf” to podcast o najgłośniejszych sprawach kryminalnych lat 90. Gościem pierwszego odcinka podcastu był Artur Górski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.