26.05.22, 19:00

Czy płyty CD znikną w dobie serwisów streamingowych?

Czy płyty CD znikną w dobie serwisów streamingowych?, fot.: materiały prasowe

Rynek muzyczny stanowi jednen z filarów branży rozrywkowej. Podąża za potrzebami odbiorców i kreuje nowe trendy – także technologiczne. Pojawiają się nowe rozwiązania, które próbują wyprzeć poprzednie. Czy to znaczy, że nośniki takie jak, np. płyty CD, odchodzą do lamusa? Przeprowadzone badania wskazują zaskakującą tendencję.

Rynek audio już kilkukrotnie przechodził rewolucję związaną ze sposobem, w jaki słuchacze odtwarzają muzykę. Odbiorcy przeszli do cyfrowych odtwarzaczy oraz serwisów streamingowych. Te ostatnie królują na rynku. Według raportu Recording Industry Association of America łączne przychody z tytułu streamowania w muzyki w samych Stanach Zjednoczonych wynoszą 12,4 miliarda dolarów. To 83% przychodów tamtejszej branży muzycznej. Jednak cyfrowe zasoby nie wyparły analogowych brzmień - sprzedaż nośników CD rośnie.

W 2021 roku Polacy kupili ponad 1,3 miliona płyt z pierwszej setki rocznego zestawienia OLiS. W stosunku do roku 2020 oznacza to wzrost o 7 proc. Jest to tendencja globalna. Według raportu RIAA w 2021 roku w USA sprzedano o 15 milionów płyt CD więcej, w porównaniu do poprzedniego roku. Jest to pierwszy od 17 lat wzrost w tym segmencie. Ludzie coraz chętniej sięgają po fizyczne nośniki. Rzadziej spotykanymi, ale równie ciekawymi rozwiązaniami, są wielofunkcyjne urządzenia łączące możliwość streamowania muzyki cyfrowo oraz odtwarzania płyt CD. Dają one możliwość korzystania ze starszych, sprawdzonych rozwiązań, jednocześnie sięgając po nowe technologie.

Kolejnym powodem wzrostu popularności płyt CD jest fakt, że artyści nierzadko traktują wydanie fizyczne jako integralny element albumu. Albumy są atrakcyjne estetycznie, a w przypadku wydań limitowanych mają również wartość kolekcjonerską. Popularne staje się też kupowanie płyt CD w ramach wsparcia danego artysty.

Biorąc pod uwagę te aspekty, eksperci wskazują, że sprzedaż CD rośnie. Słuchacze coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na sprzęt audio, ale też na jakość muzyki, przy okazji wzbogacając swoje kolekcje albumów.

Komentarze

Powiązane

22.01.25, 14:39
| radio / audio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet zmienia cenniki reklamowe. Będzie drożej
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki pakietów reklamowych oraz reklam w wybranych stacjach radiowych, w tym Radia ZET. Zmiany, które wejdą w życie 10 lutego 2025 r.
22.01.25, 08:30
| radio / audio » informacje
Warszawa Mruga. Kampania społeczna Radia Kolor 103 FM promuje używanie kierunkowskazów
Radio Kolor (Warszawa) we współpracy z Komendą Stołeczną Policji, Warszawskim Transportem Publicznym oraz Miejskimi Zakładami Autobusowymi ruszyło z kampanią społeczną „Warszawa Mruga”.
20.01.25, 22:39
| radio / audio » informacje
Czwórka w Strasburgu czyli prezydencja „po ludzku”. Specjalne wydania programu Świat 4.0
Od 21 stycznia br. radiowa czwórka (Polskie Radio) będzie emitować specjalne wydania audycji „Świat 4.0”.
20.01.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Radio 357 kończą spór o tantiemy
Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Radio 357 kończą spór o wysokość opłat za licencję na emisję utworów w Radiu 357. Strony wydały wspólne oświadczenie o zawartym porozumieniu.
18.01.25, 12:45
| radio / audio » informacje | TV / VOD » informacje
Ola Filipek z RMF FM uczestniczką Tańca z gwiazdami
Ola Filipek, dziennikarka RMF FM, dołącza do grona uczestników wiosennej edycji "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie.
18.01.25, 08:00
| radio / audio » informacje
Zimowe propozycje Radiowej Czwórki
Radiowa Czwórka przygotowała cykl audycji „Zimowisko. Czwórka x SnowFest”, towarzyszący największemu polskiemu festiwalowi muzyki i sportów zimowych. Program będzie emitowany w każdą sobotę o godz. 12:00 do 8 marca, kiedy to odbędzie się finał SnowFest Festival. Czwórka jest patronem medialnym wydarzenia.
17.01.25, 17:34
| radio / audio » wydarzenia branżowe
Głosowanie na Sportowca Roku 2024 na Mazowszu w plebiscycie Radia RDC
Polskie Radio RDC po raz szósty organizuje plebiscyt na Sportowca Roku na Mazowszu. Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas Gali 28 stycznia 2025 r. o godz. 19:00 w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej. Głosowanie na jednego z dwunastu nominowanych sportowców trwa od 14 do 27 stycznia 2025 r.
17.01.25, 07:00
| radio / audio » ludzie
Agata Słysz przeszła z Radia 357 do Radia ZET
Agata Słysz dołączyła do redakcji informacyjnej Radia ZET. Dziennikarka objęła stanowisko wydawczyni wiadomości.
15.01.25, 17:27
| radio / audio » informacje
Figurski i Kędzierski na billboardach. Antyradio promuje poranek Desperanos
16 stycznia br. wystartuje nowa kampania Antyradia, nawiązująca do porannej audycji "Desperanos" z Michałem Figurskim i Piotrem Kędzierskim w rolach głównych. Reklamy pojawią się na billboardach w polskich miastach, a także w sieci kin Helios i mediach społecznościowych.
15.01.25, 14:50
| radio / audio » ludzie
Małgorzata Koselnik przechodzi do Polskiego Radia. Pokieruje Działem Produktu Internetowego
Do zespołu Centrum Mediów Cyfrowych dołączyła Małgorzata Koselnik, która objęła kierownictwo nowo utworzonego Działu Produktu Internetowego. Koselnik będzie odpowiedzialna za realizację i rozwój projektów internetowych, a także za opracowywanie nowych rozwiązań reklamowych.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 22.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 20.02.25

Do zdobycia jedna książka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.