20.05.22, 07:00

Zdaniem Polaków zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być regulowane przez prawo

Stosunek Polaków do reklamy zewnętrznej, fot.: materiały prasowe

Blisko połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe wynika z badania na zlecenie firmy Research Partner.

W dniach 13-16 maja 2022 r. firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie opinii Polaków na temat reklamy zewnętrznej, widywanej codziennie na ulicach, elewacjach budynków lub przy placówkach handlowych.

Prawie połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe (49 proc. wskazań). Za takim rozwiązaniem opowiadają się głównie osoby po 55. roku życia (54 proc.), mieszkające w dużych aglomeracjach miejskich (powyżej 500 tys. mieszkańców – 59 proc.) oraz mające wykształcenie wyższe (56 proc.).

Zdecydowanie krytyczny stosunek do outdooru ma 19 proc. respondentów, którzy chcieliby całkowitego zakazu tej formy reklamy (aż 27 proc. z wykształceniem pomaturalnym). Tylko 14 proc. badanych uznało, że w tej kwestii powinna panować dowolność, tak jak dotychczas. W tej grupie dominuje młodzież w wieku 18-24 lata (20 proc.) oraz mieszkańcy małych miasteczek (20-100 tys. mieszkańców – 18 proc.). Co piąty Polak nie ma zdania na ten temat.

Posumowując, prawie 60 proc. mieszkańców dużych aglomeracji miejskich uważa, że zasady umieszczania reklam w wolnej przestrzeni powinny zostać uregulowane przez odpowiednie ustawy o charakterze krajobrazowym. Wydaje się, że to właśnie w tych miastach istnieje największy problem z nasyceniem reklamami, ich wszędobylskością oraz ograniczaniem widoczności w przestrzeni publicznej. Jednakże biorąc pod uwagę, że to właśnie mieszkańcy dużych miast mają największą siłę nabywczą i to nimi są najbardziej zainteresowani reklamodawcy, kwestia podjęcia stosownych działań jest odsuwana w czasie.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym ARIADNA w dniach 13-16.05.2022, na ogólnopolskiej próbie 1059 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

Komentarze

Powiązane

08.09.24, 12:13
| reklama & PR » informacje
Work-Sport Balance. Decathlon startuje z niestandardową kampanią. Zaplanowano działania w Dzień Dobry TVN i Radiu Eska
Marka Decathlon wystartowała z ogólnopolską kampanią „Work-Sport Balance”, w ramach której wprowadza nowy benefit pracowniczy o tej samej nazwie. Jest to reakcja firmy na najnowsze badania Eurostatu, z których wynika, że Polki i Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów w Europie.
08.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Wielka Stopa w kampanii deserów w pouchu od marki Łowicz
Marka Łowicz wystartowała z nową odsłoną kampanii reklamowej Ciacha w pouchu, która towarzyszy wprowadzeniu na rynek dwóch nowych smaków deserów.
07.09.24, 16:44
| reklama & PR » informacje
Centrum Designu Domoteka współpracuje z agencją Valkea
Centrum Designu Domoteka warszawskie centrum posiadające w swojej ofercie produkty wyposażenia wnętrz, rozpoczęło współpracę z agencją Valkea. Partnerstwo ma na celu stworzenie nowej, innowacyjnej strategii oraz linii kreatywnej, które mają podkreślać charakter i ofertę Domoteki.
07.09.24, 14:11
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Katarzyna Kwiatkowska w kolejnej kampanii Marki Netia
Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet) wspiera sprzedaż oferty dostępu do Internetu do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max.
07.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Oswoić prądożerców. Nietypowa kampania E.ON Polska
Ruszyła kampania edukacyjna E.ON Polska poświęcona efektywnemu i świadomemu wykorzystywaniu energii elektrycznej w domu. Głównymi bohaterami są prądożercy – urządzenia codziennego użytku o dużym zapotrzebowaniu na prąd.
06.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Dawtona prowadzi działania wizerunkowe w programie MasterChef
Marka Dawtona powraca z działaniami wizerunkowymi w telewizji w najnowszej 13. edycji programu “MasterChef” (TVN). Produkty marki będą lokowane w pięciu odcinkach talent-show, którego emisja rozpoczęła się 1 września br.
06.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Nikt nie powinien być w zawieszeniu. Kampania Pracuj.pl
Pod hasłem „Nikt nie powinien być w zawieszeniu”, ruszyła kampania Pracuj.pl, która realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący, m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media.
06.09.24, 17:00
| reklama & PR » informacje
Loteria marki M&M’s. Do wygrania wyjazdy do Disneylandu w Paryżu
Do 29 września br. potrwa loteria marki M&M’s w której jej uczestnicy mogą wygrać wyjazdy do Disneylandu w Paryżu.
06.09.24, 12:10
| reklama & PR » informacje
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu sponsorem Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET
OSM Łowicz – polska spółdzielnia mleczarska, jest jednym z głównych sponsorów „Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET”. W ramach akcji przewidziane są różne aktywności. Za koncept działań dla marki odpowiada agencja digitalowo-contentowa LiquidThread (Publicis Groupe).
05.09.24, 09:09
| reklama & PR » informacje
Profi odświeża wizerunek i zapowiada szeroko zakrojoną kampanię
Marka Profi działająca na rynku pasztetów w Polsce od 1993 roku, odświeżyła swój wizerunek. Dodatkowo firma wprowadza nowości w swojej ofercie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.