20.05.22, 07:00
Zdaniem Polaków zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być regulowane przez prawo
Blisko połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe wynika z badania na zlecenie firmy Research Partner.
W dniach 13-16 maja 2022 r. firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie opinii Polaków na temat reklamy zewnętrznej, widywanej codziennie na ulicach, elewacjach budynków lub przy placówkach handlowych.
Prawie połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe (49 proc. wskazań). Za takim rozwiązaniem opowiadają się głównie osoby po 55. roku życia (54 proc.), mieszkające w dużych aglomeracjach miejskich (powyżej 500 tys. mieszkańców – 59 proc.) oraz mające wykształcenie wyższe (56 proc.).
Zdecydowanie krytyczny stosunek do outdooru ma 19 proc. respondentów, którzy chcieliby całkowitego zakazu tej formy reklamy (aż 27 proc. z wykształceniem pomaturalnym). Tylko 14 proc. badanych uznało, że w tej kwestii powinna panować dowolność, tak jak dotychczas. W tej grupie dominuje młodzież w wieku 18-24 lata (20 proc.) oraz mieszkańcy małych miasteczek (20-100 tys. mieszkańców – 18 proc.). Co piąty Polak nie ma zdania na ten temat.
Posumowując, prawie 60 proc. mieszkańców dużych aglomeracji miejskich uważa, że zasady umieszczania reklam w wolnej przestrzeni powinny zostać uregulowane przez odpowiednie ustawy o charakterze krajobrazowym. Wydaje się, że to właśnie w tych miastach istnieje największy problem z nasyceniem reklamami, ich wszędobylskością oraz ograniczaniem widoczności w przestrzeni publicznej. Jednakże biorąc pod uwagę, że to właśnie mieszkańcy dużych miast mają największą siłę nabywczą i to nimi są najbardziej zainteresowani reklamodawcy, kwestia podjęcia stosownych działań jest odsuwana w czasie.
O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym ARIADNA w dniach 13-16.05.2022, na ogólnopolskiej próbie 1059 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze