08.06.22, 07:00

Spicy Mobile: Polacy krócej oglądają Netflixa na smartfonach

Fot.: materiały prasowe

Podczas gdy największy na świecie serwis streamingowy mierzy się ze spadkiem liczby subskrybentów i zapowiada szereg zmian w swoich usługach, agencja Spicy Mobile sprawdziła, jak wygląda pozycja aplikacji mobilnej Netflix w Polsce.

Chociaż Netflix pozostaje liderem rynku VOD, platforma ma powody do zmartwień. Po raz pierwszy od dekady serwis odnotował spadek liczby subskrybentów. Po I kwartale br. miał ich o niemal 200 tys. mniej w porównaniu z końcem 2021 r. Jak na tym tle wygląda rynek polski i pozycja aplikacji mobilnej Netflix? Odpowiedzi dostarczają dane agencji Spicy Mobile z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Pod uwagę wzięto zasięg oraz średni dzienny czas na użytkownika w okresie od stycznia 2021 r. do kwietnia 2022 r.

Według danych Spicy Mobile aplikacja Netflix z zasięgiem 24,93 proc. jest obecnie drugą najpopularniejszą aplikacją streamingową w Polsce (po aplikacji YouTube) i zdecydowanym liderem wśród platform VOD. Do jej pozycji – przynajmniej na smartfonach – nie zbliża się aktualnie żaden z lokalnych graczy i międzynarodowych konkurentów. W rankingu aplikacji platform VOD według zasięgu daleko za Netflixem są m.in. Player (6,98 proc.), HBO Max (5,54 proc.), Polsat Box Go (4,28 proc.) oraz CANAL+ (3,11 proc.).

Choć zasięg aplikacji Netflix rośnie – dla porównania w styczniu 2021 r. wynosił 15,55 proc. – bardziej dokładne analizy pokazują spadek zainteresowania treściami opublikowanymi na platformie. Od stycznia 2021 r. do kwietnia 2022 r. średni dzienny czas na użytkownika w aplikacji mobilnej Netflix zmalał z 1 godz. i 16 min. o 51 proc. i wynosi obecnie 37 minut.

Viaplay na szarym końcu

Jak wskazują eksperci, być może układ sił zmieni wchodzący do Polski w czerwcu tego roku Disney+. To jeden z największych graczy na rynku streamingowym z bogatą biblioteką własnych produkcji. Czas pokaże, czy uda mu się to, czego nie osiągnęły debiutujące nie tak dawno w naszym kraju platformy Amazon Prime oraz Viaplay. Jak wynika z danych Spicy Mobile, zasięg aplikacji mobilnej Amazon Prime nieznacznie przekracza 2 proc. Jeszcze mniejszy udział w rynku na urządzeniach mobilnych odnotowuje obecna od zeszłego roku skandynawska platforma Viaplay. Zasięg aplikacji mobilnej tego dostawcy VOD wynosi 0,73 proc.

Aktualnie, jak pokazują dane Spicy Mobile, wśród użytkowników aplikacji mobilnej Netflix największą popularnością cieszą się aplikacje Player oraz HBO Max. O ile pozycja tej pierwszej jest dość stabilna, tak druga, po dużym spadku w IV kwartale 2021 r., dynamicznie buduje zasięg wśród widowni Netflix.

Komentarze

Powiązane

17.04.24, 09:36
| telewizja / VOD » informacje
10 nowych kanałów. Vectra wprowadza pakiet Ukraina
Vectra wprowadziła specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej.
16.04.24, 18:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Agnieszka Woźniak-Starak wśród gospodarzy programu Onet Rano
Agnieszka Woźniak-Starak dołączyła do grona prowadzących format „Onet Rano”. Prezenterka w roli gospodyni flagowego programu Onetu zadebiutowała 15 kwietnia br. 
16.04.24, 12:59
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Play kupiła śląską spółkę Miconet
Grupa Play nabyła 100 proc. udziałów spółki Miconet z Mikołowa .w której zasięgu jest 42 tys. gospodarstw domowych.
16.04.24, 11:08
| telewizja / VOD » informacje
Prawie 2 tysiace osób aplikowało w projekcie rekrutacyjnym TVP
14 kwietnia br. zakończył się pierwszy etap nowego projektu rekrutacyjnego Telewizji Polskiej - „Włącz się! Zmieniajmy się razem”.
15.04.24, 15:15
| telewizja / VOD » informacje
CANAL+ online i FAME rozpoczynają współpracę. Gala FAME 21 w usłudze serwisu
18 maja br. odbędzie się Gala FAME 21: Pretendent gdzie w walce wieczoru Patryk „Bandura” Bandurski zmierzy się z Tomaszem Adamkiem. Dzięki nawiązaniu współpracy FAME z CANAL+ online wydarzenie po raz pierwszy w historii będzie można obejrzeć wyłącznie za pośrednictwem serwisu streaminowego CANAL+ online.
15.04.24, 14:25
| telewizja / VOD » informacje
TVP kontra Fundacja Otwarty Dialog. Nadawca publiczny nie utożsamia się z audycjami ze spornego okresu
W apelacji od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie Fundacji Otwarty Dialog (i innych) Telewizja Polska S.A. w likwidacji kwestionuje wysokość zasądzonego zadośćuczynienia oraz formę i skalę przeprosin, a także innych zasądzonych środków, które według Sądu pierwszej instancji mają usunąć skutki naruszenia dóbr osobistych. 
15.04.24, 05:00
| telewizja / VOD » informacje
Atak na Izrael: TVP INFO i Polsat News nie zdały egzaminu. TVN24 i TV Republika z najdłuższym programem na żywo
Polskie kanały informacyjne szeroko informowały o wystrzeleniu przez irańską armię w kierunku Izraela drony i pociski. Jednak nie wszystkie zdecydowały się nadawać „na żywo” program nocą.
12.04.24, 13:00
| telewizja / VOD » seriale | kultura » film
Warner Bros Discovery oraz Mennica Gdańska wprowadzają na rynek kolekcjonerskie monety „Rick and Morty”
9 kwietnia br. swoją premierę miała moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros Discovery Global Consumer Products. W ramach umowy licencyjnej, Mennica Gdańska wprowadza na rynek numizmat z bohaterami animowanego serialu komediowego “Rick i Morty”.
12.04.24, 10:00
| telewizja / VOD » seriale
Minuta ciszy 2. Ruszyły zdjęcia do kontynuacji serialu CANAL+
Rozpoczęły się zdjęcia do dalszej historii Mietka Zasady, emerytowanego listonosza, który zakłada dom pogrzebowy. Za reżyserię ponownie odpowiada Jacek Lusiński, który wraz z Szymonem Augustyniakiem jest również autorem scenariusza.
12.04.24, 07:40
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Kino Polska w 2023 r.: zysk netto powyżej 50 mln zł
Na koniec 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 294,2 mln zł (+3,3 proc. r/r), głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Zysk netto Grupy wyniósł 51,9 mln zł (+8,8 proc. r/r).
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy