09.06.22, 07:00

2,5 mln kary za piractwo Winny ma obowiązek naprawienia szkody

Fot: gettyimages.com

20 kwietnia br. Sąd Okręgowy w Olsztynie, Wydział II Karny, wydał wyrok w sprawie mieszkańca powiatu mrągowskiego, który zajmował się procederem nielegalnego udostępniania sygnału płatnych platform telewizyjnych (tzw. sharing internetowy).

Zgodnie z wyrokiem sądu, oskarżony musi naprawić wyrządzone szkody i zapłacić pokrzywdzonym – spółce CANAL+ Polska oraz spółce Cyfrowy Polsat– kwotę aż 2,5 mln zł. Sąd skazał również sprawcę na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na okres trzech lat. Dodatkowo Sąd orzekł środek karny w postaci podania wyroku do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie odpisu wyroku ze wzmianką o prawomocności na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta w Mrągowie przez okres sześciu miesięcy. Wyrok jest prawomocny.

Mężczyzna odpowiedzialny za proceder został zatrzymany w grudniu 2019 r. Według ustaleń policji współpracował z innymi tzw. dawcami i wspólnie z nimi stworzył infrastrukturę służącą do nielegalnego udostępniania programów telewizyjnych metodą sharingu internetowego.

Działania zostały przeprowadzone na terenie trzech województw przez funkcjonariuszy z Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą z Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie, Wydziału dw. z Cyberprzestępczością Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz Wydziału dw. z Cyberprzestępczością Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Na miejscu zostały zabezpieczone serwery, sprzęt elektroniczny, ok. 30 kart abonenckich należących do platform CANAL+ i Polsat Box jak również kryptowaluty - 20 BTC (Bitcoin). Po zbadaniu przez biegłego zabezpieczonego sprzętu ustalono, że z serwerów korzystało 600 biorców, a sprawca działał w okresie od października 2016 r. do grudnia 2019 r.

Oskarżony został uznany za winnego popełnienia zarzucanego mu aktem oskarżenia czynu. Sąd zasądził wobec oskarżonego obowiązek naprawienia szkody w części poprzez zapłatę na rzecz pokrzywdzonych. Winny ma wpłacić spółce Canal+ Polska 1 mln zł, a Cyfrowemu Polsatowi 1,5 mln zł. Jest to rekordowa kwota w historii walki z procederem sharingu w Polsce.

Na czym polega sharing?

Przestępstwo sharingu polega na nielegalnym rozdzieleniu uprawnień karty abonenckiej i udostępnieniu tych uprawnień osobom do tego nieuprawnionym przy użyciu urządzeń niedozwolonych, za pośrednictwem Internetu. W procederze sharingu biorą udział dawca - oferujący nielegalną usługę i biorca – osoba, której udostępniana jest telewizja.

Komentarze

Powiązane

02.11.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Ruszyła #NieDajSięWymazać. Kampania społeczna Wojewody Mazowieckiego
Martyna Wojciechowska, Angelika Szymańska, Karolina Witaszek, Agata Młynarska oraz Łukasz Gikiewicz wzięli udział w kampanii społecznej #NieDajSięWymazać, realizowanej przez Wojewodę Mazowieckiego we współpracy z Mazowieckim Kuratorem Oświaty, Fundacją UNAWEZA i projektem MŁODE GŁOWY, przy wsparciu agencji oLIVE media.
30.10.24, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Cztery osoby awansowały w zespole Programmatic Salestube
Aleksander Chim objął stanowisko Programmatic Buying Directora i stanął na czele zespołu Programmatic w spółce MarTech & e-commerce connected Salestube (Group One). W zespole awanse otrzymali również Sebastian Ładosz na stanowisko Programmatic Managera oraz Magdalena Wieteska i Dominika Kołodziejczyk, które pełnią funkcję Programmatic Team Leaderek.
30.10.24, 09:35
| reklama & PR » informacje
Good-PR promuje tyrolski hotel
Agencja Good-PR rozpoczęła współpracę z hotelem Schwarzbrunn****Superior, luksusowym obiektem położonym w austriackim Tyrolu.
29.10.24, 08:56
| reklama & PR » informacje
BSH dalej z NAV agency
NAV agency po raz kolejny wygrywa przetarg aktywacyjny BSH (Bosch / Siemens). Agencja odpowiadać będzie w dalszym ciągu za kompleksową obsługę aktywacji loteryjnych, organizowanych przez producenta sprzętu AGD.
29.10.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Burger King wybiera w Polsce Good One PR
Od września br. agencja Good One PR odpowiada za kompleksowe działania komunikacyjne dla sieci Burger King.
29.10.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
On Board Think Kong z działaniami SEO dla ASE ATEX
ASE ATEX, dostawca rozwiązań przeciwwybuchowych dla przemysłu, rozpoczął współpracę z OBTK. Zadaniem agencji będzie realizacja działań SEO, tworzenie treści. Celem współpracy jest wzrost widoczności ASE ATEX w wynikach wyszukiwania.
28.10.24, 14:56
| reklama & PR » informacje
LoveBrandsGroup wygrywa przetarg na obsługę Banku Pocztowego
Agencja zintegrowanej komunikacji LoveBrands Group wygrała przetarg na obsługę Banku Pocztowego i od października br. odpowiada za strategię, kreację i działania marketingowe dla tego klienta w modelu 360°. 
28.10.24, 12:42
| reklama & PR » informacje
Streetcom zwycięża w przetargu PURINA AdVENTuROS
Agencja Streetcom odpowiada za realizację kampanii Influencer marketingowej i product seedingu dla nowości od PURINA - PURINA AdVENTuROS Training. Głównym celem realizowanych działań jest budowa świadomości nowego produktu oraz edukacja w zakresie jego zastosowania.
28.10.24, 11:59
| reklama & PR » ludzie
Joanna Bitowt awansuje w More Bananas
Joanna Bitowt, dotychczas Marketing Managerka w More Bananas, awansowała na stanowisko Strategy & Project Lead.
28.10.24, 09:44
| reklama & PR » informacje
Dell, PKO Bank Polski, Versuni oraz Adver Media w szeregach IAA Polska
Cztery organizacje dołączyły do IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. Promocji

Teatr Groteska | Kraków

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie

Urząd Gminy Filipów | Polska

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 29.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.11.24

Do zdobycia jeden zestaw gry.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.