09.06.22, 14:00

#CzytanieRządzi! 12 największych miast rusza z kampanią na rzecz czytelnictwa

Logo akcji "Czytanie Rządzi!", fot.: materiały prasowe

Pod hasłem „#CzytanieRządzi!” rusza pierwsza w Polsce kampania samorządowców na rzecz czytelnictwa. Unia Metropolii Polskich, czyli 12 największych polskich miast i Fundacja Powszechnego Czytania chcą pokazać, dlaczego czytanie ma moc polepszania świata. Wszystkie marki Ringier Axel Springer Polska, w tym m.in.: Onet, Business Insider, Noizz, zostały partnerem akcji #CzytanieRządzi!

Prezydenci dwunastu polskich metropolii występują w kampanii w roli ambasadorów czytania – zapraszają do rozmowy, dzielą się swoimi upodobaniami literackimi. Kampania #CzytanieRządzi! to pierwsze w Polsce tak intensywne i szerokie zaangażowanie najwyższych władz samorządowych na rzecz upowszechniania czytania.

Wskaźniki czytelnictwa w Polsce są na alarmująco niskim poziomie, czytamy dużo mniej niż nasi sąsiedzi. W świetle dostępnych badań poszerzenie grona czytających przełoży się na zwiększenie potencjału naszej gospodarki, innowacyjności i siły naszej demokracji. Dlatego powinno być jednym z najważniejszych priorytetów każdej osoby wpływowej – czy to będzie szef firmy dbający o czytelnictwo pracowników i ich rodzin, czy urzędnicy państwowi mający wpływ na różne obszary naszego życia, czy rodzice wychowujący dzieci. Mamy nadzieję, że zaangażowanie Prezydentek i Prezydentów będzie potężnym impulsem do zintensyfikowania działań, zapraszamy do włączenia się w projekt każdą i każdego, komu przyszłość naszych społeczności leży na sercu” – mówi Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania, szefowa Wydawnictwa Słowne.

Kampania ma być zaczynem wspólnego długofalowego wysiłku, rozmów, debat i pracy na rzecz poszerzenia grona czytających w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni są wszyscy: rodzice, dzieci, nauczyciele, bibliotekarze, samorządowcy, instytucje, firmy i organizacje pozarządowe.

Kampanii towarzyszą filmy, w których prezydentki i prezydenci opowiadają o swoich lekturach, ale też pokazują prywatne elementy swoich nawyków czytelniczych. Dodatkowo zostały przygotowane materiały dla różnych grup społecznych – „5 kroków do czytania”. Twórcy kampanii przygotowali również poradniki upowszechniania czytania. Wszystkie serwisy Ringier Axel Springer Polska, a także dziennikarze włączyli się w promocję kampanii - przez najbliższe miesiące będą publikowane nie tylko materiały o akcji, ale również wywiady, quizy i materiały redakcyjne.

Komentarze

Powiązane

24.09.23, 15:41
| internet » informacje
Gazeta.pl organizuje przedwyborczą debatę. Sztav PiS nie odpowiedział na zaproszenie
W poniedziałek, 25 września br., o godzinie 19:00 na stronie głównej portalu Gazeta.pl odbędzie się debata z udziałem przedstawicieli ogólnopolskich komitetów wyborczych. Debatę poprowadzi Karolina Hytrek-Prosiecka.
21.09.23, 17:45
| prasa » informacje | internet » informacje
Wczytaj się. Nie daj sobą manipulować. Kampania promująca treści i subskrypcję Wyborcza.pl
21 września br. ruszyła kampania zachęcająca do korzystania z rzetelnych źródeł informacji i czytania treści przygotowywanych przez dziennikarki i dziennikarzy “Wyborczej”.
20.09.23, 08:30
| internet » informacje
Serwis VIBEZ realizuje kampanię #MamWpływ wspólnie z mediami z Litwy, Bułgarii, Chorwacji i Rumunii
Redakcja serwisu VIBEZ otrzymała grant Komisji Europejskiej na realizację międzynarodowego projektu Be Active, Be Your Change! W jego ramach prowadzona jest kampania społeczna #MamWplyw. Projekt powstaje w partnerstwie z mediami z Litwy, Bułgarii, Chorwacji i Rumunii i potrwa do września 2024 r.
19.09.23, 18:39
| internet » informacje
#debatakobiet w Wirtualnej Polsce. Przedwyborcza debata znów bez PiS
We wtorek, 26 września br., o godz. 19:30 Wirtualna Polska przeprowadzi przedwyborczą #debatękobiet. Do udziału w programie na żywo zostały zaproszone kandydatki wszystkich ogólnopolskich komitetów wyborczych.
18.09.23, 14:43
| radio » informacje | internet » informacje
Onet uruchomił Radio Onet na wybory
Ruszyło Radio Onet z codzienną ramówką przygotowaną specjalnie z okazji nadchodzących wyborów parlamentarnych. Portal przygotował również serwis wyborczy, a także codzienny newsletter wyborczy.
14.09.23, 14:11
| radio » informacje | internet » informacje
Blaski i cienie. Anna Gacek z nowym podcastem w Audiotece
Po audycji „Sweet Teens”, Anna Gacek powraca na łamy Audioteki z nowym podcastem. W premierowym projekcie będzie przybliżać słuchaczom autobiografie osób z pierwszych stron gazet. Każdy odcinek to jedna książka, jeden życiorys, jedna dobrze opowiedziana historia.
13.09.23, 19:00
| internet » informacje
Co drugi nastolatek czerpie wiedzę o finansach z TikToka i YouTube’a
Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Santander Bank Polska pokazują, że nastolatkowie nisko oceniają swoją wiedzę na temat finansów.
12.09.23, 21:15
| internet » informacje
Onet Rano Finansowo powered by BI. Mikołaj Kunica i Marcin Lis gospodarzami nowego formatu Onetu i Business Insider Polska
W ofercie platformy Onet znajdzie się program „Onet Rano Finansowo powered by BI”. To propozycja programowa w ramach formatu „Onet Rano”. Odcinki programu, który przygotowuje redakcja Business Insider Polska, będą emitowane w każdą środę o godz. 10.00.
12.09.23, 12:07
| internet » informacje
Nowa odsłona strony głównej serwisu Medonet.pl
Z początkiem września 2023 r. na stronie głównej Medonet.pl wprowadzono nowy wygląd, który oprócz bardziej przejrzystej nawigacji, oferuje lepszą ekspozycję personalizowanych treści dla użytkowników i reklamodawców.
12.09.23, 06:00
| internet » ludzie
Krzysztof Majak nowym zastępcą redaktora naczelnego Onetu
Krzysztof Majak zostanie zastępcą redaktora naczelnego Onetu, a Piotr Markiewicz będzie nowym szefem strony głównej
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.11.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.