19.06.22, 09:00

Gazeta Uchodźców. Specjalna Wyborcza przygotowana przez uchodźców

Specjalne logo "Gazety Wyborczej", fot.: materiały prasowe

W poniedziałek, 20 czerwca br. przypada Światowy Dzień Uchodźcy. Z tej okazji „Gazeta Wyborcza” odda swoje łamy imigrantom z różnych części świata, którzy przybyli do Polski, uciekając przed wojnami i prześladowaniami. Wyjątkowe wydanie pt. „Gazeta Uchodźców” dostępne będzie w punktach sprzedaży prasy i w sieci.

Postanowiliśmy zrobić rzecz niesłychaną i bezprecedensową. Z okazji Światowego Dnia Uchodźcy oddaliśmy przygotowanie codziennego wydania „Wyborczej" uchodźcom, którzy żyją w Polsce albo którzy przez Polskę przeszli na swym szlaku migracyjnym. 20 czerwca na naszych łamach ukażą się teksty przygotowane przez przybyszy z Ukrainy i Białorusi, Afganistanu i Syrii, irackiego Kurdystanu i Tadżykistanu, Erytrei i Birmy. Autorami będą nastolatki i ludzie dojrzali, kobiety i mężczyźni, dziennikarki i dziennikarze, ale też ludzie najrozmaitszych zawodów” – mówi Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef działu zagranicznego dziennika.

W ten sposób redakcja „Wyborczej” chce zamanifestować, jak wielka zmiana dokonała się ostatnio w Polsce – uchodźcy stali się widoczną częścią naszego kraju, a słowo „uchodźca" przestaje budzić negatywne skojarzenia.

Ukazujące się 20 czerwca wydanie „Gazety Wyborczej" przygotuje grono postaci, które opowiedzą o swoim życiu w Polsce i o tym, co dzieje się w ich rodzinnych stronach. Napiszą o blaskach i cieniach życia w naszym kraju, o tym, co działa dobrze i co należy jeszcze poprawić. Opublikowany zostanie również sondaż pokazujący, jak Polacy pomagają uchodźcom w Polsce i czy się ich boją.

Bezprecedensowa dziennikarska inicjatywa, jaką jest „Gazeta Uchodźców", będzie wielobarwna – tak jak wielobarwna staje się Polska na naszych oczach” – zapowiada Bartosz T. Wieliński.

Dodatkowo, w „Gazecie Uchodźców” „Wyborcza” podsumuje zbiórkę dla mieszkańców Mariupola, którą wspólnie z fundacją HumanDoc uruchomiła 2 marca. W ciągu kilku tygodni - do 16 maja br. „Wyborcza” oraz „Wysokie Obcasy” zebrały i przekazały organizacji 150 tys. zł, które wpłacili ich czytelnicy i czytelniczki. Fundacja wydała środki głównie na organizację ewakuacji ludności z Mariupola. Oprócz tego dostarcza transporty z pomocą humanitarną, jak również pomaga uciec do Polski i innych krajów tym, którzy się na to zdecydują. 20 czerwca na łamach tradycyjnego wydania i na Wyborcza.pl ukaże się wywiad z Dominiką Springer, członkinią zarządu Fundacji HumanDoc, która opowie m.in., w jaki sposób zostały i zostaną wykorzystane środki od czytelników i czytelniczek „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów”.

Komentarze

Powiązane

18.04.24, 15:00
| prasa » informacje
Piąte urodziny Forbes Women. Specjalna wystawa plenerowa w warszawskich Łazienkach
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu „Forbes Women” (Ringier Axel Springer). Najnowsze urodzinowe wydanie czasopisma zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich pięciu lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska.
18.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 kwietnia?
17.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 kwietnia?
16.04.24, 20:28
| prasa » informacje
Świat Wiedzy Extra. 150 pytań i odpowiedzi
17 kwietnia br. na rynku prasowym ukaże się najnowsze wydanie magazynu „Świat Wiedzy Extra” (Wydawnictwo Bauer).
16.04.24, 15:30
| prasa » informacje
Wysokie Obcasy świętują 25. urodziny
Wysokie Obcasy obchodzą w kwietniu br. 25 urodziny. Redakcja serwisu przypomina 25 przełomowych tekstów magazynu, a 13 kwietnia br. ukazało się jubileuszowe wydanie z 25 najlepszymi okładkami.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
16.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 kwietnia?
15.04.24, 13:12
| prasa » ludzie
Dział sprzedaży Wyborczej wzmacnia warszawski region
W kwietniu br. nastąpiły zmiany w zespole zajmującym się sprzedażą reklam w mediach marki „Wyborcza”. Mateusz Gros objął stanowisko kierownika ds. sprzedaży agencyjnej w „Wyborczej” i Wyborcza.pl, a Wioletta Napurka – dyrektorki sprzedaży w regionie Warszawa.
15.04.24, 11:54
| prasa » informacje
Polska Press Grupa rozstaje się z redaktorem naczelnym Dziennika Łódzkiego i Expressu Ilustrowanego
Zarząd Polska Press Grupy informuje pożegnał się z kolejnym redaktorem naczelnym – tym razem „Dziennika Łódzkiego i „Expressu Ilustrowanego.
15.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 kwietnia?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy