20.06.22, 19:05

Huta 19 debiutuje jako wydawnictwo z książką o historii polskiego komiksu

Okładka książki, fot.: materiały prasowe

Agencja kreatywna Huta 19 im. Joachima Fersengelda rozpoczyna działalność wydawniczą. Pierwszym tytułem w porfolio agencji jest książka „Od Łapigrosza do Funky’ego Kovala. Historia komiksu polskiego do roku 1989”.

Celem obszernej, prawie 700-stronnicowej monografii z 1200 skanami jest chronologiczne pokazanie ewolucji graficznej, tematycznej i wydawniczej polskiego komiksu, z objaśnieniem przyczyn tych zmian.

Huta 19 wraz ze współpracownikami zrekonstruowała i poddała obróbce graficznej ponad tysiąc dwieście skanów. Są to niespotykane dotąd reprodukcje i zdjęcia. Monografia jest ilustrowana licznymi fragmentami komiksów (pojedynczymi ilustracjami, poszczególnymi planszami, bądź okładkami samoistnych wydawnictw), oraz - dzięki uprzejmości twórców - również oryginalnymi planszami wybranych komiksów, po to, by udostępnić szerokiej widowni wgląd w warsztat rodzimych twórców komiksu i by ukazać kunszt tych twórców (w latach PRLu często zaprzepaszczony w procesie druku).

Jak pisze we wstępie do książki sam autor - dr Adam Rusek, to pierwsza tak obszerna próba syntezy dziejów polskich historii obrazkowych. Przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zainteresowanych tematem oraz dla coraz liczniejszych badaczy i teoretyków rodzimej (i nie tylko) popkultury, stąd z jednej strony jej dosyć swobodny styl narracji, z drugiej - przywiązanie do faktów i dat. “To jest także historia Polski. Tworzyli ją świetni rysownicy i scenarzyści, fantastyczne redakcje czasopism i wydawnictw, których już nie ma. Została zapisana w czymś, co wydawało się sztuką niepoważną, a jednak – ku zdumieniu autorytetów – budziło entuzjazm czytelników: w opowiastkach obrazkowych” - podkreśla Dariusz Rzontkowski, wydawca książki, Partner i Executive Creative Director Agencji Huta 19.

Na równi z wartością merytoryczna, książkę ma wyróżniać nowoczesna forma edytorska. Za projekt odpowiada designer - Rodrigo Miguel Serra. Wydrukowana została w Hiszpanii. Muzeum Komiksu jest patronem publikacji. Książka „Od Łapigrosza do Funky’ego Kovala. Historia komiksu polskiego do roku 1989” jest już dostępna w sprzedaży internetowej. Cena: ok. 499 zł.

Premiera pierwszej publikacji Huty 19 odbyła na Targach Książki w Warszawie w nietypowej formie. Stoisko Huty 19 było prawdopodobnie jedynym miejscem na wydarzeniu, gdzie prowadzone były zapisy na książkę, zamiast klasycznej sprzedaży.

Autorem książki jest Adam Rusek - znawca historii polskiego komiksu. Autor wielu prac na ten temat, m.in. książek: „Tarzan, Matołek i inni. Cykliczne historyjki obrazkowe w Polsce w latach 1919-1939”, „Leksykon polskich bohaterów i serii komiksowych”. Komiks polski jest nie tylko kontynuacja jego wcześniejszych prac, lecz także kolejnym etapem naukowych badań.

Wydawcą jest Dariusz Rzontkowski - Partner and Executive Creative Director Agencji Huta 19. Wraz z Dariuszem Basińskim współautor tekstów dla grupy Mumio, reżyser i scenarzysta słuchowiska “Ostry przypadek kataru męskiego” z udziałem, m.in. Jacka Braciaka i Olafa Lubaszenko, emitowanego w Programie 2 Polskiego Radia (nominacja konkursu "Dwa Teatry - Zamość 2022").

Huta 19 im. Joachima Fersengelda jest agencją kreatywną założoną w 2015 r. przez Piotra Jabłońskiego, Dariusza Rzontkowskiego i Mateusza Żdanko. Aktualnie zatrudnia ok. 30 osób. Książka “Komiks Polski” jest debiutem wydawniczym agencji.

Komentarze

Powiązane

09.12.22, 06:00
| reklama & PR » informacje
UM z pierwszą kampanią dla Emirates na polskim rynku
Emirates wraca do aktywności reklamowej po okresie pandemii z kampanią na polskim rynku.
08.12.22, 21:15
| reklama & PR » informacje
Pracownicy HalfPrice w świątecznej kampanii marki
HalfPrice rusza z świąteczną kampanią. W projekcie pracownicy sklepu wcielą się w rolę łowców szukających okazji. 
08.12.22, 15:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
TV Puls wyemituje po raz kolejny Wigilijny Blok Reklamowy
TV Puls wyemituje ponownie w Święta Wigilijny Blok Reklamowy #TvPulsSeniorom, z którego wpływy zostaną przekazane Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, działającej na rzecz poprawy jakości życia Seniorów w Polsce.
08.12.22, 14:15
| reklama & PR » informacje
Kuźniar Media w wyniku przetargu poprowadzi działania promocyjne firmy Skłodowscy
Agencja Kuźniar Media zadba o komunikację firmy Skłodowscy, producenta burgerów wołowych. Marka rozpoczyna swoje działania na rodzimym rynku planując rozwijać się w kanale HoReCa i retail. 
08.12.22, 13:20
| reklama & PR » informacje
Agencja Digital Hunters będzie rekrutować managerów digital marketingu
Na rynku działalność rozpoczęła agencja Digital Hunters, która ma specjalizować się rekrutacji managerów wysokiego szczebla z obszaru digital marketingu. Założyciel agencji stworzył własny model procesu rekrutacji, który ma pozwalać pozyskiwać specjalistów.
08.12.22, 10:47
| reklama & PR » informacje
Tobiasz Wybraniec i Paweł Kowalczyk opuszczają GetHero
Założyciele wrocławskiej agencji GetHero z końcem roku planują opuścić zarząd GetHero i w pełni przekazać stery firmy w ręce pozostałych członków zarządu – Alicji Stefaniak i Łukasza Walczaka.
08.12.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
ALDI będzie dalej współpracować z domem mediowym Carat
Dom mediowy Carat (grupa dentsu Polska), ponownie wygrał przetarg na obsługę mediową sieci dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI.
07.12.22, 19:00
| reklama & PR » informacje
Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich. Kampania ŠKODY
Ruszyła kampania ŠKODY, która ma zwracaćuwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje chce pokazać, że jest to dla niej priorytetem.
07.12.22, 11:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com klientem sieci weCAN w regionie CEE i Media People w Polsce
Sieć agencji weCAN z Europy Środkowej i Wschodniej rozpoczęła współpracę z firmą z sektora traveltech - Kiwi.com, wyszukiwarkę tanich podróży.
07.12.22, 09:00
| reklama & PR » informacje
Popcorn, Coca-Cola i Frozen Fanta w formacie XXL promują Multikino
Sieć kin Multikino oraz Coca-Cola wykorzystały witryny sklepowe do reklamy produktów z popcornabarów. Niestandardowe realizacje z trójwymiarową scenografią są zlokalizowane w siedmiu galeriach handlowych w Polsce.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.