20.06.22, 19:05

Huta 19 debiutuje jako wydawnictwo z książką o historii polskiego komiksu

Okładka książki, fot.: materiały prasowe

Agencja kreatywna Huta 19 im. Joachima Fersengelda rozpoczyna działalność wydawniczą. Pierwszym tytułem w porfolio agencji jest książka „Od Łapigrosza do Funky’ego Kovala. Historia komiksu polskiego do roku 1989”.

Celem obszernej, prawie 700-stronnicowej monografii z 1200 skanami jest chronologiczne pokazanie ewolucji graficznej, tematycznej i wydawniczej polskiego komiksu, z objaśnieniem przyczyn tych zmian.

Huta 19 wraz ze współpracownikami zrekonstruowała i poddała obróbce graficznej ponad tysiąc dwieście skanów. Są to niespotykane dotąd reprodukcje i zdjęcia. Monografia jest ilustrowana licznymi fragmentami komiksów (pojedynczymi ilustracjami, poszczególnymi planszami, bądź okładkami samoistnych wydawnictw), oraz - dzięki uprzejmości twórców - również oryginalnymi planszami wybranych komiksów, po to, by udostępnić szerokiej widowni wgląd w warsztat rodzimych twórców komiksu i by ukazać kunszt tych twórców (w latach PRLu często zaprzepaszczony w procesie druku).

Jak pisze we wstępie do książki sam autor - dr Adam Rusek, to pierwsza tak obszerna próba syntezy dziejów polskich historii obrazkowych. Przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zainteresowanych tematem oraz dla coraz liczniejszych badaczy i teoretyków rodzimej (i nie tylko) popkultury, stąd z jednej strony jej dosyć swobodny styl narracji, z drugiej - przywiązanie do faktów i dat. “To jest także historia Polski. Tworzyli ją świetni rysownicy i scenarzyści, fantastyczne redakcje czasopism i wydawnictw, których już nie ma. Została zapisana w czymś, co wydawało się sztuką niepoważną, a jednak – ku zdumieniu autorytetów – budziło entuzjazm czytelników: w opowiastkach obrazkowych” - podkreśla Dariusz Rzontkowski, wydawca książki, Partner i Executive Creative Director Agencji Huta 19.

Na równi z wartością merytoryczna, książkę ma wyróżniać nowoczesna forma edytorska. Za projekt odpowiada designer - Rodrigo Miguel Serra. Wydrukowana została w Hiszpanii. Muzeum Komiksu jest patronem publikacji. Książka „Od Łapigrosza do Funky’ego Kovala. Historia komiksu polskiego do roku 1989” jest już dostępna w sprzedaży internetowej. Cena: ok. 499 zł.

Premiera pierwszej publikacji Huty 19 odbyła na Targach Książki w Warszawie w nietypowej formie. Stoisko Huty 19 było prawdopodobnie jedynym miejscem na wydarzeniu, gdzie prowadzone były zapisy na książkę, zamiast klasycznej sprzedaży.

Autorem książki jest Adam Rusek - znawca historii polskiego komiksu. Autor wielu prac na ten temat, m.in. książek: „Tarzan, Matołek i inni. Cykliczne historyjki obrazkowe w Polsce w latach 1919-1939”, „Leksykon polskich bohaterów i serii komiksowych”. Komiks polski jest nie tylko kontynuacja jego wcześniejszych prac, lecz także kolejnym etapem naukowych badań.

Wydawcą jest Dariusz Rzontkowski - Partner and Executive Creative Director Agencji Huta 19. Wraz z Dariuszem Basińskim współautor tekstów dla grupy Mumio, reżyser i scenarzysta słuchowiska “Ostry przypadek kataru męskiego” z udziałem, m.in. Jacka Braciaka i Olafa Lubaszenko, emitowanego w Programie 2 Polskiego Radia (nominacja konkursu "Dwa Teatry - Zamość 2022").

Huta 19 im. Joachima Fersengelda jest agencją kreatywną założoną w 2015 r. przez Piotra Jabłońskiego, Dariusza Rzontkowskiego i Mateusza Żdanko. Aktualnie zatrudnia ok. 30 osób. Książka “Komiks Polski” jest debiutem wydawniczym agencji.

Komentarze

Powiązane

20.03.23, 12:50
| reklama & PR » informacje
Śmietana na 100%. Śmietana Łaciata promuje drugi cykl filmów Łaciatej Akademii
Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie kolejny raz powierzyła agencjom Change Serviceplan i Media Republic (obydwie należą do Group One) realizację trwającej cały rok kampanii “Śmietana na 100%” marki Śmietan Łaciatych. 
20.03.23, 11:37
| reklama & PR » informacje
Mateusz Gessler ambasadorem marki Somat
Marka Somat znana z produktów do zmywania naczyń w zmywarkach, nawiązuje długofalową współpracę z Mateuszem Gesslerem, szefem kuchni, właścicielem restauracji i prowadzącym programy o tematyce kulinarnej.
20.03.23, 09:38
| reklama & PR » informacje
Łowicz wprowadza Extra Kwaśne dżemy do swojej oferty
Marka Łowicz (Maspex) wprowadza do swojej oferty Extra Kwaśne dżemy, które będą dostępne w dwóch wersjach.
20.03.23, 08:30
| reklama & PR » informacje
Oszczędzaj cały dzień z Intermarché. Kampania sieci Intermarché
Intermarché rusza z nową kampanią w której promuje codzienne oszczędzanie. Rusza również nowy program lojalnościowy sieci.
19.03.23, 22:58
| reklama & PR » informacje
Sieć sklepów SPAR z rabatami na produkty marki vivo
Powstał nowy program lojalnościowy sieci SPAR, w którym klienci będą mogli otrzymać rabaty na produkty marki vivo. Akcja potrwa do 10 czerwca br.
18.03.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
LANCERTO i Paranienormalni ogłaszają kontynuację współpracy
LANCERTO przedłużyło współpracę z Kabaretem Paranienormalni do 2024 r. Polski producent odzieży premium będzie dbać o profesjonalny wizerunek zespołu podczas występów estradowych i innych wydarzeń kulturalnych.
18.03.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Linkleaders dla mLeasingu o kwasach i zasadach w obsłudze klientów
“Teoria kwasów i zasad, czyli o dobrej chemii w kontaktach z klientami” - to projekt, którego celem jest wypracowanie i wdrożenie jednolitych zasad obsługi klientów mLeasingu (spółki z grupy mBanku). Kampania realizowana przez Linkleaders ma być przykładem na to, jak aktywacje komunikacji wewnętrznej przekładają się na wyniki biznesowe.
18.03.23, 09:36
| reklama & PR » informacje
Przenieś raty i odzyskaj rytm. Bank Pekao S.A. promuje pożyczkę konsolidacyjną
Bank Pekao S.A. w najnowszej kampanii promuje pożyczkę konsolidacyjną na atrakcyjnych warunkach z RRSO 12,54% . Jej autorem jest agencja Leo Burnett.
17.03.23, 16:23
| reklama & PR » informacje
Samsung. Przygotowany na zmiany. Kampania inteligentnych urządzeń AGD od Samsung
W pierwszej odsłonie kampanii Samsung prezentuje inteligentne urządzenia AGD do zabudowy. Rozpoczęciu kampanii towarzyszy również akcja cashback na zabudowę.
17.03.23, 14:52
| reklama & PR » ludzie
Anna Mazur i Magdalena Sajpel awansowały w zespole Creative Studio LiquidThread
Magdalena Sajpel awansowała na stanowisko Senior Creative Designerki, a Anna Mazur została Creative Designerką w zespole Creative Studio LiquidThread.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.