IKEA ruszyła z kampanią wsparcia dla osób z doświadczeniem uchodźczym
IKEA z okazji Światowego Dnia Uchodźcy, 20 czerwca br. rozpoczęła kampanię „Zobaczmy w każdym to, co najważniejsze”. Celem akcji jest chęć zmiany postrzegania uchodźców i uchodźczyń, by patrzeć na nich nie przez pryzmat stereotypów, ale dostrzegać w nich ludzi, zasługują na bezpieczny dom.
Obecnie temat uchodźców i uchodźczyń w Polsce jest ważny z powodu wojny w Ukrainie. Według danych UNHCR (Wysoki komisarz Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców), po raz pierwszy w historii liczba osób zmuszonych do opuszczenia swoich domów z powodu konfliktów, przemocy, łamania praw człowieka i prześladowań przekroczyła 100 mln na całym świecie. Celem ruszającej kampanii “Zobaczmy w każdym to, co najważniejsze” jest przełamywanie uprzedzeń, błędnych przekonań i stereotypów na temat uchodźców i uchodźczyń oraz promowanie empatii w stosunku do nich.
Bohaterami kampanii są: Andrei pochodzący z Białorusi, gdzie przez wiele lat pracował w kopalni; obecnie w IKEA pracuje w Dziale Logistyki w warszawskim sklepie; Aza, która przyjechała do Polski pięć lat temu z Czeczenii, obecnie pracuje na stanowisku kasjerki; z kolei Ali mieszka w Polsce od ponad trzech lat, przyjechał z rodziną z Tadżykistanu ze względu na sytuację polityczną, teraz pracuje w sklepie IKEA w Dziale Logistyki.
IKEA w swojej kampanii pokazuje nie tylko historie osób z doświadczeniem uchodźczym, ale także tych osób, które niosą im pomoc i otwierają dla nich swoje domy oraz serca. Są nimi, m.in. dwie Polki – Jarmiła i Zuzanna. Zuzanna przyjęła do siebie rodzinę uciekającą przed wojną w Ukrainie, a Jarmiła założyła Kuchnię Konfliktu, w której współpracuje z osobami uchodźczymi, dając zatrudnienie i szansę na nowy start w Polsce. Nazwa lokalu odnosi się do konfliktów w krajach, z których pochodzą pracujące tam osoby.
IKEA wspiera uchodźców
IKEA jako pierwsza firma w Polsce systemowo podeszła do tematu włączania osób z doświadczeniem uchodźczym na rynku pracy. W 2022 r., we współpracy z Fundacją Ocalenie, uruchomiła program stażowy „Zwiększanie kompetencji zawodowych dla osób z doświadczeniem uchodźczym” i w marcu br. zatrudniła 10 osób w sklepie na Targówku w Warszawie.
W 2021 r. IKEA we współpracy z Fundacją Ocalenie i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę uruchomiła w Polsce program „Razem w Trosce o Dom”. Jego celem jest tworzenie lepszego i bezpiecznego domu dla tych, którzy z różnego powodu go nie mają, bądź są zmuszeni go opuścić. Do stycznia 2022 r. wsparcie otrzymało ponad 1100 osób i 365 rodzin.
W latach 2014-2015 pod hasłem „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA Foundation przekazywała na rzecz UNHCR 1 euro od każdego produktu oświetleniowego LED sprzedanego w sklepach IKEA. Środki z kampanii trafiły, m.in. do obozów dla uchodźców i uchodźczyń w Bangladeszu, Czadzie, Sudanie, Etiopii i Jordanii.
kierowniczka/kierownik działu PR
Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze