07.07.22, 09:12

IAA utworzy oddział Stowarzyszenia w Ukrainie

Powstanie oddział IAA w Ukrainie, fot.: materiały prasowe

Główną informacją po spotkaniu Executive Committee IAA, które odbyło się podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, jest decyzja o utworzeniu oddziału IAA w Ukrainie. Odbędzie się to przy wsparciu IAA Polska, innych europejskich oddziałów IAA oraz IAA Global. ExCo podjęło również decyzję o zawieszeniu działalności rosyjskiego oddziału IAA.

Powstanie ukraińskiego oddziału IAA będzie mieć wymiar nie tylko symboliczny. Branża komunikacji marketingowej i IAA od początku wojny w Ukrainie niosą pomoc i wspierają uchodźców. Wesprzemy także proces tworzenia i rozwijania ukraińskiego oddziału. Nasi Przyjaciele mogą na nas liczyć” – mowi Paweł Kowalewski, Wiceprezydent IAA Global i Członek Rady Nadzorczej IAA Polska.

Jedną z pierwszych inicjatyw na rzecz Ukrainy, w którą zaangażowało się IAA Polska była kampania MySanctions na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji. Ideą twórców jest zachęcenie każdego z nas do złożenia deklaracji niewielkiej zmiany zachowania i nałożenia „osobistych sankcji” na reżim Putina, tak by wspólnie powstrzymać finansowanie wojennej machiny.

Kampania jest oddolną inicjatywą pro bono osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy. Wśród organizacji zaangażowanych w projekt są m.in.: BBDO Warszawa (kreacja kampanii), Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych) i Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych). Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel i gdzie każdy może wybrać nakładaną przez siebie na Putina sankcję. IAA Polska objęło patronat nad tą inicjatywą.

Proces zmian może się rozpocząć także poprzez zmianę codziennych zachowań” - podkreśla Igor Kaleński, członek Zarządu IAA Polska i koordynator ds. pomocy uchodźcom, Prezes Grupy BBDO w Polsce oraz Global E-commerce Lead w Molecular BBDO.

To nie jedyna inicjatywa pomocowa, w którą zaangażowany jest Kaleński. Razem z Rafałem Kupidurą, pełnomocnikiem Zarządu IAA Polska ds. pomocy udzielanej przez Stowarzyszenie uchodźcom z Ukrainy i Prezesem Zarządu IF Nation Group, oraz z grupą innych prywatnych przedsiębiorców z Polski powołali Społeczny Zespół Antykryzysowy, który współpracuje, m.in. z Agencją ONZ ds. Uchodźców w przygotowaniu i dystrybucji pomocy uchodźcom z Ukrainy, tak aby wypracować najbardziej skuteczne rozwiązania.

Pomoc to nasza wspólna odpowiedzialność

Przesłanie kampanii HEROTOHERO, kolejnej akcji stworzonej przez środowisko marketingowe, której IAA Polska jest partnerem, brzmi „pomoc to nasza wspólna odpowiedzialność”. Herotohero.eu to pierwsza platforma, która łączy potrzebujących z ludźmi z całego świata, którzy chcą i mogą ich wspierać. Organizacje zaangażowane w przygotowanie projektu to m.in.: - GroupOne, Planet Heroes, Amazon Web Services i GRID Warszawa.

Komentarze

Powiązane

24.04.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Tchibo Eduscho Family zmienia opakowanie
Marka kawowa Tchibo Family przechodzi zmianę, łącząc siły z rodziną Eduscho. Marka wprowadza nowe opakowanie i podwójny logotyp. Receptura pozostaje bez zmian.
24.04.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Finuu w przetargu wybiera agencję Dziadek do orzechów
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 r. marki Finuu z portfolio Bunge Polska.
24.04.24, 10:30
| reklama & PR » informacje
Adria Art klientem More Bananas
W listopadzie 2023 r. krakowska agencja marketingowa More Bananas rozpoczęła współpracę z firmą Adria Art, Do zadań agencji należało opracowanie spójnej strategii marketingowej zgodnej z misją i celami marki.
24.04.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Kozel promuje nowy wariant piwa Kozel Bílý Lehký
Debiut nowego wariantu piwa Kozel Bílý Lehký wspiera szeroko zakrojona kampania, której jednym z głównych elementów komunikacji jest spot telewizyjny, emitowany od 22 kwietnia br.
24.04.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Marka KELLYS klientem WowMedia&Metrics. Duża kampania słowackiej marki
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła słowacka marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
23.04.24, 20:11
| reklama & PR » informacje
Co by było, gdyby nagle skończyła się kawa? Lavazza z kampanią z okazji Dnia Ziemi
Lavazza stara się odpowiedzieć na pytanie, co byśmy zrobili, gdyby na świecie zabrakło kawy. W kampanii wyprodukowanej we współpracy z Freeda Platform, marka przekonuje o potrzebie zrównoważonego rolnictwa.
23.04.24, 17:24
| reklama & PR » informacje
Lech przedłuża umowę z agencją Cut The Mustard. To już siódmy rok współpracy
Marka Lech przedłuża umowę i kontynuuje współpracę z agencją kreatywną Cut The Mustard. To już siódmy rok współpracy agencji z Kompanią Piwowarską. Działania Cut The Mustard mają koncentrować się wokół niedawno wprowadzonej platformy komunikacyjnej marki.
23.04.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Jakub Józef Orliński twarzą kampanii marki PRM.com
Agencja Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię oraz koncept kreatywny nowej kampanii pod nazwą „PRIME CHOICE” dla marki PRM.com. Jej twarzą został kontratenor i b-boy Jakub Józef Orliński.
23.04.24, 09:58
| reklama & PR » ludzie
Wojciech Bablok przechodzi z Deloitte do Walk
Wojciech Bablok dołączył do zespołu ESG Grupy Walk i objął stanowisko Sustainability Marketing Director. Bablok będzie odpowiedzialny, m.in. za rozszerzenie oferty doradztwa ESG, w tym szkolenia z zakresu zrównoważonego marketingu.
23.04.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
KINESSO zwycięża w przetargu Lincoln Electric
Firma Lincoln Electric działająca w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrała w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy