04.09.22, 11:08

Szkoła bez bzdur. Gazeta Wyborcza rusza z nowa akcją

Logo akcji "Wyborczej", fot.: materiały prasowe

Wraz z początkiem września br., redakcja „Gazety Wyborczej” rozpoczyna akcję „Szkoła bez bzdur”, w ramach której zachęca swoich czytelników do protestu przeciwko fałszywym, szkodliwym i nierzetelnym treściom ze szkolnych podręczników.

W akcji na nowy rok szkolny redakcja „Wyborczej” namawia do protestu rodziców i uczniów, którzy będą zmuszeni do nauki z nowych podręczników. „Chcemy szkoły bez bzdur! Ideologia zamiast rzetelnej wiedzy – tak chce zmieniać polską szkołę minister edukacji Przemysław Czarnek. Pokażmy mu czerwoną kartkę” – pisze w tekście o akcji „Szkoła bez bzdur” Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Twórcy akcji „Szkoła bez bzdur” wzięli na warsztat podręcznik dla szkół średnich „Historia i teraźniejszość" autorstwa Wojciecha Roszkowskiego, który na długo przed początkiem roku szkolnego wzbudził krytykę wśród nauczycieli, rodziców i uczniów. Chcąc pokazać, że można na ten temat stworzyć przystępny w odbiorze i obiektywny tekst napisany przez ekspertów, redakcja „Wyborczej” przygotowała „erratę” do spornej strony 226 podręcznika. To zachęta oraz gotowy materiał do rozmowy z dziećmi dla rodziców i nauczycieli. Dodatkowo format „erraty” został przygotowany w taki sposób, żeby można było wyciąć ją i umieścić w podręczniku zamiast jego aktualnej treści.

Od 1 września br. „errata” strony z podręcznika zawierająca rzetelne informacje o in vitro jest dostępna do pobrania w formacie PDF na Wyborcza.pl (także dla osób niebędących prenumeratorami „Wyborczej"). Redakcja zachęca czytelniczki i czytelników do udostępniania „erraty” w mediach społecznościowych tak, aby jak najwięcej osób mogło dowiedzieć się o akcji.

Więcej materiałów o edukacji 

Od początku nowego roku szkolnego „Wyborcza” będzie publikować w ramach Wyborcza.pl/edukacja liczne teksty na temat sytuacji w polskich szkołach. Nad materiałami pracują dziennikarki i dziennikarze różnych redakcji „Wyborczej”, m.in. działu Kraj, redakcji tygodników „Mój Biznes” czy „Wysokie Obcasy”. Materiały podzielone na sekcje skierowane do nauczycieli, rodziców oraz uczniów.

W akcję „Szkoła bez bzdur” włączają się nauczyciele prowadzący popularne profile w mediach społecznościowych, jak Agnieszka Jankowiak-Maik (Babka od histy) oraz Aneta Korycińska (Baba od polskiego). Wspierają ją również znane osoby, m.in. aktor Andrzej Chyra.

Akcja promowana jest przede wszystkim w mediach społecznościowych, w radiu, prasie, a także na Wyborcza.pl i w papierowym wydaniu „Wyborczej”. Działania przygotował dział marketingu „Wyborczej”.

Komentarze

Powiązane

18.04.24, 15:00
| prasa » informacje
Piąte urodziny Forbes Women. Specjalna wystawa plenerowa w warszawskich Łazienkach
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu „Forbes Women” (Ringier Axel Springer). Najnowsze urodzinowe wydanie czasopisma zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich pięciu lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska.
18.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 kwietnia?
17.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 kwietnia?
16.04.24, 20:28
| prasa » informacje
Świat Wiedzy Extra. 150 pytań i odpowiedzi
17 kwietnia br. na rynku prasowym ukaże się najnowsze wydanie magazynu „Świat Wiedzy Extra” (Wydawnictwo Bauer).
16.04.24, 15:30
| prasa » informacje
Wysokie Obcasy świętują 25. urodziny
Wysokie Obcasy obchodzą w kwietniu br. 25 urodziny. Redakcja serwisu przypomina 25 przełomowych tekstów magazynu, a 13 kwietnia br. ukazało się jubileuszowe wydanie z 25 najlepszymi okładkami.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
16.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 kwietnia?
15.04.24, 13:12
| prasa » ludzie
Dział sprzedaży Wyborczej wzmacnia warszawski region
W kwietniu br. nastąpiły zmiany w zespole zajmującym się sprzedażą reklam w mediach marki „Wyborcza”. Mateusz Gros objął stanowisko kierownika ds. sprzedaży agencyjnej w „Wyborczej” i Wyborcza.pl, a Wioletta Napurka – dyrektorki sprzedaży w regionie Warszawa.
15.04.24, 11:54
| prasa » informacje
Polska Press Grupa rozstaje się z redaktorem naczelnym Dziennika Łódzkiego i Expressu Ilustrowanego
Zarząd Polska Press Grupy informuje pożegnał się z kolejnym redaktorem naczelnym – tym razem „Dziennika Łódzkiego i „Expressu Ilustrowanego.
15.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 kwietnia?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy